Aan zijn pensioen toe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 19:59

Wat vinden jullie?
Een pony van bijna 23, die zijn hele leven goed zijn best gedaan heeft, bijna elk weekend concours gehad heeft. Niet echt conditie meer maar nog wel pit.
Verdient hij zijn pensioen, nu?
Lekker naar een weitje, waar hij lekker nog recreatief gereden word?
Graag hoor ik jullie mening!!!


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:02

Ik zou hem niet zomaar stilzetten, recreatief zou ideaal zijn. Dus gewoon doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:03

Ik vind dat ze dat paardje lekker recreatief moeten rijden. Hij heeft zijn best gedaan toch?b Of wandelen met hem langs de weg, Vertroetelen en knuffelen.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:17

Af en toe een wedstrijdje zou helemaal niet slecht voor zo'n beessie zijn hoor! misschien geniet hij daar juist nog wel van.. Lachen
Enne 23 vind ik nog niet eens zo oud hoor, zou hem zowieso niet stil gaan zetten, want dan is het vaak snel gebeurd.. Verdrietig
Een vriendin van mij heeft een pony van 31, reed ze altijd dagelijks op, vaak buiten, maar ook wel dressuur trainen, nu heeft ze een nieuwe pony dus minder tijd voor der ouwtje, en staat dus ook nu bjina helemaal stil en zie je dat beessie gewoon aftakelen..
Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker blijven rijden! *LOL* Want als het goed is heeft je pony daar ook plezier in!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:23

Waarom? Ik zie niet in waarom een gezonde pony van 23 niet gewoon met regelmaat een wedstrijdje kan doen hoor. Recreatief heeft niks met leeftijd te maken, elk paard dient z'n ontspanning te krijgen in buitenritten, longeerwerk of gewoon lekker op de wei met vriendjes. Daarbj speelt leeftijd geen enkele rol.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 20:24

hij gaat zeker niet stil hoor!! zeker niet! maar ik vroeg me gewoon af of jullie het met me eens waren dattie aan zijn pensioen toe is.
niet meer intensief rijden hij is soms gewoon buiten adem ik stap een half uur en dan issie nog niet droog.. slechtere conditie etc. ik vind dattie zijn pensioen verdient heeft.. lekkere buitenritjes en soms wat dressuur en een sprongetje! Lovers

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:29

haha, ik heb een pony van 15 staan en die laat ik volgend jaar dekken en dan blijf ik haar af en toe crossen en wel gewoon rijden....

is wel leuk voor haar. of er moet iemand komen die het nog leuk vind om met haar te crossen, dan zou ze gewoon door mogen lopen.

Want ik ben volgend jaar 16 en dan stop ik met de pony's.

maar ik zou dus in jou geval zeggen: rijd maar lekker door en VOORAL af en toe meenemen op wedstrijd, anders gaat ie het onwijs missen!!

Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 20:31

Het is toch al zeker dattie zijn pensioen krijgt hoor.. maar toch.. wilde ff jullie mening horen.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:32

Welke mallot heeft jou dit wijs gemaakt? Gewoon rijden, dat is de beste manier om hem in conditie te houden, wedstrijden zijn voor een paard echt niet hard werken hoor, tenzij je gaat proberen Z-niveau te halen of zo, maar anders, gewoon doorgaan is de beste remedie voor oude paarden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:43

Maar wat versta jij onder pensioen dan? dan is die van mij met zn 6 nu al met pensioen! Haha!
Enne er zijn zat pony's, zeker nu, die na een half uur stappen nog niet droog zijn hoor.. en die conditie kan je nu nog makkelijk gaan verbeteren!
Hoe minder je met hem gaat rijden hoe slechter het met hem zal gaan (hoogst waarschijnljik..)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 20:44

voor HEM vind ik een pensioen dus lekkere buitenritjes, wat recreatief gereden worden.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:47

als je die pony nog lang wilt hebben, dan het gas erop. Zorg dat ie conditie houdt. Veel lange ritten dus en regelmatig een flink tempo erop. Daarmee houdt je hem op conditie en dus gezond. Ga van de winter mee op trektocht. Ik weet nog niet waar ik die ga organiseren, maar hij gaat er komen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:55

Trektocht? Dat lijkt mij wel gaaf! zou wel mee willen! *LOL*

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:03

Romy, ik zet het tegen die tijd wel op Bokt. Zal een rit van drie of vier dagen worden. Ergens in Nederland, waarschijnlijk Drente of zuid-oost Brabant.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:15

Stiltstaan... is achteruitgaan...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-01 21:18

nog 1 x......... zucht......
ik zet hem dus NIET stil.. maar wil het werk wat gaan minderen. minder intensief, gewoon recreatief...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 21:35

Nathalie, ik denk dat je gelijk hebt hoor, vooral als je zegt dat ´ie een beetje kortademig begint te worden! Wél lekker bezig blijven met hem, alleen alles een beetje langzamer. Als ´ie altijd graag aan wedstrijden mee heeft gedaan, is er natuurlijk niets op tegen af-en-toe een klein wedstijdje te doen. Volg gewoon je gevoel Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:31

Hai Nathalie, gewoon kijken naar wat de pony aankan en leuk vind! Dat geld eigenlijk voor alle paarden en pony's en zolang je dat aanhoud doe je het bijna altijd goed! En ook recreatief kun je lekker lange ontspannen ritten maken! Gaat iemand anders de pony rijden, verzorgen?

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:30

Das misschien wel goed voor Robin, hoewel ik 'm wel heb gezien toen we terug kwamen van Pinky... Lips are sealed Haha! Maar je moet 'm wel gewoon blijven rijden, af en toe een buitenritje, sprongetje... Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, charootje, furious, GoogleAdsense, Trendiction en 46 bezoekers