belangrijke vraag! (longeren jong paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:27

de dierenbescherming kan en zal hiertegen niets doen !
het paard zal , neem ik aan, goed gevoerd worden
dat ie over n paar jaar zo krom als een hoepel is, is nog geen bewijs helaas, dus zal de DB niets doen
ik hoop dat ie dit wel serieus neemt
kun je anders niet iemand met verstand van paarden op m af sturen ?
misschien dat ie irl wel luisterd?


cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 20:54

Maar dat doet die niet,want mijn zus en ik hebben het zo vaak gezegt.

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:17

Cooper, toch even een reactie. Ik begrijp best dat je dit van je af wilt schrijven alleen, niemand kan vanachter z'n pc iets aan de situatie veranderen en dat maakt het frustrerend. Jij bent z'n vriendin en ook al kun jij hem (helaas) ook niet dwingen toch heb jij meer mogelijkheden om hem aan te pakken dan wij. Snap je wat ik bedoel?

There is no reality, only perception.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:23

Verstop gewoon zijn spulletjes!!!
Of verstop de pony!! In de gangkast ofzo!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:28

Ik vind gewoon dat je echt moet zeggen dat hij er mee ophoud, als het echt een vriend is dan gaat die ruzie wel weer over en zo niet dan zou ik echt niet zo'n vriend willen. Ik vind levy haar idee ook wel goed!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:30

Echte vrienden staan open voor elkaars meningen en proberen iets te doen met goede raad. In elk geval proberen vrienden in elk geval na te denken over wat de ander zegt en evt. raad te vragen aan derden. dat jouw vriend niet open staat voor kritiek, zegt toch meer over hem dan over jou?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:59

Levy schreef:
Echte vrienden staan open voor elkaars meningen en proberen iets te doen met goede raad. In elk geval proberen vrienden in elk geval na te denken over wat de ander zegt en evt. raad te vragen aan derden. dat jouw vriend niet open staat voor kritiek, zegt toch meer over hem dan over jou?


Zo is het, heb je al gevraagd wat het nut is van zo lang longeren en wat hij denkt ermee te bereiken?
Geef hem anders een goed boek over jonge paarden kadoo!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:13

HIj moet echt meer naar anderen gaan luisteren want dit is echt niet goed! Verdrietig zo'n beessie moet lekker spelen en zich niet inspannen met hard werk! en zonder longeren kan je hem al heel veel leren en een goeie band met hem krijgen zodat hij je vertrouwd en als hij oud genoeg is ook goed naar je luisterd en je in vertrouwen neemt.

zeg dit maar tegen je vriend misschien helpt het Schijnheilig

Eerst de ruiter, dan het paard. (Anne Muller, Basis rijkunst)

<'\___~
...(\...)\...

Ursje78

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:47

probeer eens met hem te freestylen.
Zo wordt ook gehoorzaam, maar heeft toch alle vrijheid in de bak. Leer hem eerst dat ie rustig naar je toekomt, beentje geeft, klein pasje achteruit. En dat wel allemaal los natuurlijk. Het hoeft maar een kwartiertje te zijn. En verder gewoon lkkr poetsen en hem idd in de wei zetten.
Laat dat beest genieten hij is nog zo jong.

Je hebt twee belangrijke regels bij het paardrijden:
de eerste is het paard bestijgen,
en de tweede is erop blijven zitten.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:56

Ik ben bang dat deze zeer domme 'vriend' begeleiding nodig heeft.
Proffesionele begeleiding bij het opvoeden (en over twee jaar) beleren van een paard.
Maar let wel...... deskundige begeleiding kost wel wat!



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 35 bezoekers