Nieuwe Heuvel, Lunteren goede ervaring??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Nieuwe Heuvel, Lunteren goede ervaring??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 16:19

Heeft er iemand een goede ervaring of een slechte ervaring met de Nieuwe Heuvel te Lunteren??

alvast bedankt..


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:20

wat wil je daar?
Wedstrijd rijden, op les gaan, je paard stallen?

ligt eraan waarmee Lachen

:evaw:

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:21

de vader van mn pony staat daar... die heeft t heel goed volgens mij verder weet ik er niks van

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:24

Ga er zelf eens kijken, ze bijten niet Haha!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 16:27

Nou ik bedoel eigenlijk meer als je je paard voor training daar heen brengt.. Of daar goede dan wel slechte ervaringen uitkomen..

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:34

Mijn vorige paard heb ik daar zadelmak laten maken, hij heeft daar toen een maand gestaan en na die maand kon ik er zo mee wegrijden..
Mijn ervaring met de Nieuwe Heuvel is dus goed OK dan!

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:12

Ben er geregeld wezen kijken en heb toch medelijden met de paarden die er staan.
Ondanks de goede verzorging en over het algemeen mooie stallen.
Er staan veel luchtzuigers, wevers en traliesbijters en dat zegt mij genoeg
Ook maken de paarden niet echt een gelukkige indruk,zeker niet als ze in de overdekte stapmolen staan!
Ook heb ik een persoon verschillende jonge paarden zien trainen en dit ging niet echt rustig en vriendelijk,terwijl enkele paarden net 3 jaar waren Verward
Bij 1 paard was duidelijk te zien dat de mondhoeken gescheurd waren en er dus schuim vermengt met bloed zichtbaar was.
Verder heb ik het niet meer van zo dichtbij bekeken maar het ene na het andere paard werd door dezelfde persoon gereden op dezelfde harde manier
Best wel zonde eigenlijk,die persoon had een hele mooie rijhouding,was alleen veel te hard met zijn hulpen en dan vooral zijn handen.
Het spijt me dat ik geen ander nieuws kan geven hierover maar dit is wat ik heb gezien.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:51

Ik heb er jaren in pension gestaan, les, PC en RV en het was er prima.

Ik heb ook tig paarden beleerd en getraint zien worden en het bovenstaande heb ik er nooit meegemaakt. IMO zijn ze bij grote stallen vaak harder dan bij een particulier, maar niet onterecht. Let er wel op dat er ook vaak echt paarden komen die niet altijd even makkelijk zijn. Onze paarden zijn daar beleerd voor de kar. Bij een van de twee moesten ze ook harder optreden omdat ze anders ging staken. Lijkt me logisch. Maar geen gescheurde mondhoeken ofzo of andere verwondingen. Gewoon een goede gediciplineerde aanpak. Ze zijn daar ook een keer 3 weken getraint omdat we toen op vakantie gingen en we niet wisten wat we met de ponies aanmoesten dus hebben we ze laten trainen. Ging goed hoor en ik kreeg geen afgebeult paard terug! OK dan!

Zover ik weet kan je na het beleren er echt zo mee weg rijden. Ik wou dat ik mijn pony ook daar had laten beleren, want waar ik mijn paard heb laten beleren is het niet zo netjes gegaan en heeft ze er nu nog een trauma van...

Bij de NH staan ook veel paarden die getraint worden voor een keuring. Zo ook een paar friezen bij ons van stal. Gaat ook altijd prima.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:56

@smousje schreef:
Bij 1 paard was duidelijk te zien dat de mondhoeken gescheurd waren en er dus schuim vermengt met bloed zichtbaar was.


Mondhoeken van een jong paard zijn nog heel zacht en gaan in het begin vaak open, zelfs als je ze alleen aan de longe doet. Wij beleren ongeveer 4 pony's per jaar en moeten meestal de mondhoeken goed insmeren omdat ze openschuren, heeft niets met een harde africhting te maken!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:00

Mijn ervaring met de NH is gewoon goed en ik kom er al acht jaar over de vloer. Met de meeste mensen daar kan ik ook gewoon goed door één deur, dat scheelt.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:12

Ik heb mijn toen nog hengst daar heen gebracht voor de keuring. Een ongemanierde vlerk ging erheen en een opgevoede heer kreeg ik terug. Goede ervaringen dus.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:03

Hhmm, ik vindt het dubbel daar. Het is me net iets te gelikt, ze gaan net iets te netjes met de mensen om, het is er net iets te schoon.
Ik heb geen slechte ervaringen, uitgezonderd een "lesgeefmens" die daar ook komt, er zich een beetje op laat voorstaan en die ik eigenlijk net te slecht vindt, maar nooit een aanvaring in enigerlei vorm. Maar als ik daar rondloop, voel ik me er niet prettig.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 08:28

Nou ik zal maar even "mijn" ervaring vertellen.. Er ging een paard heen om keuringsklaar gemaakt te worden..
Echter zou dit paard (dit jaar) niet de maand vol maken maar zou eerder terug komen. Toen ze gebracht werd stond ze in een super mooie stal maar toen we haar gingen halen.. Stond ze in een donker schuurtje achteraf echt al in geen weken gepoest.. Vlgns ons ook niet meer eruit geweest. Maar goed paard heeft nu mok (pis is omhoog getrokken) en hoest de longen uit zijn lijf.. En dat is nog niet het enige.. Het lijkt erop dat er een eoa schimmel is mee gekomen...

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:35

ponymens schreef:
Mondhoeken van een jong paard zijn nog heel zacht en gaan in het begin vaak open, zelfs als je ze alleen aan de longe doet. Wij beleren ongeveer 4 pony's per jaar en moeten meestal de mondhoeken goed insmeren omdat ze openschuren, heeft niets met een harde africhting te maken!


Nou,ik heb het in ieder geval nog bij geen enkel jong paard wat beleerd moest worden gezien Verward

Echter was deze persoon niet zacht met zijn hulpen,dus wel degelijk een harde manier van rijden!
Ik bedoel als je handen omhoog ziet gaan en daarbij worden er zaag,rukbewegingen gemaakt omdat het zeer jonge dier vlucht voor de sporen die er af en toe behoorlijk ingeprikt werden,dan noem ik dit niet bepaald een zachte africhting
Het was eigenlijk wel jammer want deze persoon kon wel degelijk goed rijden(qua houding)en er zaten best wel wat leuke stukjes tussen,echter bleven de handen te hard in contact en werd het dier teveel over zijn tempo naar voren gereden,waardoor het dier dus weer die vluchtneiging kreeg en walla het plaatje was weer zeer onvriendelijk om te zien en dit volgde elkaar in rap tempo op.
Ik heb het hier dus over een 3 jarige fries die nog maar net onder het zadel was(nagevraagd) en voor mij gevoel moest lopen al was een 10jarige ofzo.
Echter het is een zeer groot complex en het zal er allemaal wel een beetje bij horen zo nu en dan maar daarom hoef ik het er niet mee eens te zijn met wat ik daar zag en ik zou mijn paard daar dus niet in de africhting doen en dat heeft niet alleen met het rijden te maken want dit was 1 persoon en ik neem aan dat er meerdere zullen zijn die daar paarden africhten en die doen het misschien weer heel anders?

Ik vond de dieren geen vrolijke indruk maken die daar stonden en ze kunnen niet naar buiten(ja,enkele met veulens),ze zijn over het algemeen erg stoffig en velen hebben stalontdeugden ontwikkeld en een vrolijk ogend paard is voor mij erg belangrijk!
Ik zou dan eerder kiezen voor een kleiner iets waarbij er meer geduld is naar het paard toe en waar het dier de verzorging en huisvesting krijgt die het verdiend,zeker als het dier met alle nieuwe ontwikkelingen in zijn leven zich moet kunnen ontspannen.
Dit is echter mijn mening Knipoog

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:51

Wij hebben ook goed contact met folmer.

Wij hebben onze merrie laten dekken door hun ( KI )
Daarvoor hebben we de hengst bezocht die we wouden voor Ro we mochten van alles met de hengst en hij ging los om te kijken hoe die liep enzow.

Ook is Ro haar half zus daar keurings klaar gemaakt nou ze kwam mooi door de keuring en is heel netjes beleerd tevens.

Dus wij hebben geen problemen gehad.

En zowiezo hebben we nog goed contact met hun.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:00

Nope, voor geen goud dat daar ooit een paard van mij naartoe gaat. Ik heb er ook al eens een verslag over geschreven bij VvdD Er stond een hengst van mijn stalhoudster daar in training en toen zijn we een keer wezen kijken bij de 'training'. Paard werd in de stal al opgetuigd voor het longeren. Nog niks mis mee natuurlijk. Totdat de touwtjes alvast goed strak vast werden gezet met ook al stelling naar links omdat aan die kant werd begonnen. Bij de longeerbak aangekomen meteen vol in de draf gejaagd en warmlopen was er niet bij. Ook meteen hup in de houding. Na 15 minuten linksom jagen ging het nog 15 minuten rechtsom. Niet fatsoenlijk uitstappen en zo weer naar de stal. Totdat 24 uur later hetzelfde ritueel werd herhaald.
En dan betaal je daar ook nog veel voor...............

mel77
Berichten: 261
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:44

Ik heb daar een paar jaar geleden een 3 jarige hengst van mij laten beleren voor 1 maand en vertelde hun dat voor mij het belangrijkste was dat ik zo op kon stappen en dat hij braaf was in de stap, draf en galop en het belangrijkste vond ik dat hij moest leren gedragen als hengst tijdens het rijden in de groep, en na een maand was hij ook zo en ze hebben het heel netjes gedaan, hij was alleen iets afgevallen maar dat kwam doordat hij slecht tegen verhuizingen kon. Ik ben ook 1 a 2 keer in de week wezen kijken bij hem.
Ik heb dus goede ervaringen gehad bij hun en ik zou zo weer een paard heen brengen om hem te laten beleren.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 15:26

Nou zo te zien wisselen de contacten.. en de meningen.. Ik vond het gewoon raar dat ik op deze manier het paard weer terug zag.. Het heeft me een hoop geld gekost en nu nog eens extra rekeningen voor de DA..
Dus eigenlijk ben ik niet zo te spreken.. Maar ben blij voor de mensen die wel goede ervaringen hebben..

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:56

Mijn ervaringen met NH zijn allesbehalve positief. Wij hebben daar eens een friese merrie heengebracht om haar keuringsklaar te maken. Ze ging er tiptop naartoe, ze kwam met flinke bronchitis terug. Ze heeft daar flink op de tocht gestaan.
Toen we op de dag van de keuring aankwamen zijn met onze eigen trailer naar de keuring gereden, en achteraf maar goed ook, want hoe die gasten met die vrachtwagens rijden...... om te huilen.......

Ze hebben niet in de gaten dat er kostbare paarden van ANDEREN in staan.
En al waren ze van hen zelf, dan moeten ze er nog voorzichtig mee omgaan...

Nee. ik was niet positief

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 09:30

Mooi Zabbie.. Ik ben blij dat jij hetzelfde heb gemaakt als ik (niet zo bedoelt dat ik blij voor jouw ben..Knipoog ) maar wij hebben ook deze dingen ervaren en ook ziek terug gekregen ICLU. een een of andere raare huidziekte...????

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:35

Het viel mij idd ook op dat er erg veel luchtzuigers zijn.. Mijn pony komt er ook vandaan, maar die kwam er echt niet geweldig vandaan. Stond ook in een donker stalletje en was absoluut niet fijn gereden. Daarbij kwam ze niet buiten, ja een uurtje per dag om even aan de slof te lopen..

Verder hebben ze het wel goed voorelkaar met de hengsten enzo, daar heb ik ook geen commentaar op, alleen de pensionstalling lijdt er een beetje onder denk ik..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers