stelling: Oudere ruiters hebben minder kans om...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

stelling: Oudere ruiters hebben minder kans om...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:07

Oudere ruiters hebben minder kans om hogerop te komen dan ruiters die vroeg zijn begonnen...


Zijn jullie het met deze stelling eens, en waarom wel of niet?

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:10

Nee.

Alhoewel mensen die op latere leeftijd beginnen met paardrijden misschien wat meer last ondervinden van hun fysieke gesteldheid, denk ik dat zij met dezelfde moed, wilskracht en dezelfde dosis talent als die van een jongere ruiter hetzelfde niveau kunnen bereiken, alleen in een wat langer tijdsbestek misschien.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:12

Ik dacht dat Tyrza ooit had geschreven dat er iemand op 40 jarige leeftijd begon te rijden en nu Grand Prix is. Maar dat weet ik niet zeker. Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:14

Beter oud in 1 keer goed geleerd, dan jong en eerst verkeerd aangeleerd...
Dingen afleren om daarvoor in de plaats dingen goed te leren duurt veeeel langer dan op latere leeftijd dingen gelijk goed aanleren.

En omdat je als je jong bent vaak leert rijden op maneges, die het liefst niet zo duur zijn, zijn er veel mensen die heel veel af moeten leren Haha!

Als je jong gelijk goed les krijgt zul je wel sneller leren, maar te jong heeft geen zin omdat paardrijden ook met het hoofd gebeurd, dus je moet ook snappen wáár je mee bezig bent en waarom!...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:13

Wat is oud? Als ik weer op een paard stap heb ik veel meer kans om hogerop te komen dan de gemiddelde ponyruiter. Ik heb meer geld( nu even niet) dus ik koop een paard dat me past. Ik kan lessen betalen en weet welk resultaat ik wil( nageeflijkheid) Als ponyruiter doe je maar wat totdat het kwartje valt! En dan moet je( zoals Joyce al terecht zegt) van alles afleren en kom je erachter dat jouw droompony niet jouw ideaal kan verwezenlijken. Nee hoor bij een goede gezondheid kun je op iedere leeftijd beginnen zolang je nog geen botontkalking hebt.