kunsstof tuig kleiner maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

kunsstof tuig kleiner maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 14:37

Heb voor Honey dus een kunsstof tuig gekocht, alleen het schoftje is net iets te groot. Er is voldoende ruimte om gaatjes bij te prikken, maar daar moeten dan metalen ringetjes is (tegen het rafelen) en dat is dus net het probleem.
We hadden zelf een tangetje gekocht bij de karwei, maar het tuig is hier te dik voor. Er is wel een grotere tang, maar dat zijn gelijk zeilogen zo groot (te groot dus)

Dus ik naar de schoenmaker, of hij er iets mee kon, maar dat kon ie niet.

Zojuist naar Drunens Ruiterhuis gemaild, maar ook hun geven aan dat hun er niks mee kunnen.
Wel zeggen ze dat ik er gaatjes bij kan prikken en dat dan dichtschroeien met een aansteker, maar ik moest er dan wel op letten dat het niet op delen was waar veel druk op komt. En tja, dat is dit volgens mij wel.....

Help.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:22

Je hebt dus wel die metalen oogjes of zijn die ook te klein?
Ik denk dat je het beste met een gloeiende spijker van het juiste voormaat (niet te groot!) de gaatjes kunt prikken. Had het drunens ruiterhuis anders niet van die oogjes? Of een schoonmaker zal ze toch zeker ook wel hebben? Ik denk iig wel dat er aan te komen valt en dat je het dan zelf kunt doen.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:37

Ga nog eens naar een andere schoenmaker, die moeten dat toch zeker kunnen lijkt mij. Ik heb zelf eens gaatjes met ringetjes in een kunststof hoofdstel bij laten maken, dat was bij een kleding winkel, die gespecialiceerd was in leder. Ook een keer laten doen bij bij een schoenen/tassen winkeltje (wel zo een van de oude stempel, klein, stoffig, oud mannetje, heel goedkoop Haha! )

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:47

Kun je geen gaatje maken met de tang en er dan een popnagel in doen met de daarvoor bedoelde tang. Of laat dit doen.