Hoe komen jullie de winter door met je paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 10:30

Hoe komen jullie een beetje de winter door met de paarden als je ze toch bijna elke dag moet rijden en het is zo vroeg donker en dan is het ook nog eens K** weer? Ik heb dus alleen maar een buitenbak, wel een grote Haha! maar met al die regen is het best wel een beetje glibberig. En om de paarden nou niet te rijden gaat me ook iets te ver, ze glijden zo nu en dan wel een beetje weg maar verder gaat het gelukkig wel.
Ook op de wei gooien na veel regen vind ik link aangezien het dan zo glad is, maar ik doe het wel zolang het nog gaat en nog niet echt een gigantische modderpoel is. Ze zijn natuurlijk ook niet van suiker en moeten zelf ook maar oppassen waar ze lopen.
Maar, hoe doen jullie dat in de winter. Minder werken, wat vaker op stal, paarden ergens anders onderbrengen voor de winter???

[Edit] titel iets aangepast [/edit]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-08 10:40 ]</font>


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 10:56

direct vanuit m'n werk ga ik naar mijn paard zodat ik daar om 4 uur ben en dan lekker het bos in. Daar is het nooit zo'n modderzooi als in de bak en ik kan altijd de polder nog in waar ik op het asfalt kan lopen. Verders staat meneer lekker in de wei (wel wat korter dan in de zomer) want hij is idd niet van suiker Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:00

Vorig jaar was het nogal afzien, ik had een Fjord in een weiland waar mijn zus haar paard ook had staan. We hadden geen stromend water en geen licht, dus het water moesten we in de vrieskou met emmers uit te put halen en poetsen en opzadelen deden we bij het licht van olielampjes.
Dan gingen we een buitenrit maken, langs de weg in de berm en door kleine dorpjes omdat het daar verlicht was. Ook hadden we 1 keer in de week 's avonds les in een binnenbak, dat was wel zo luxe Haha!

Dit jaar sta ik op een pensionstal met binnenbak, dus kan onder alle weersomstandigheden rijden, hoewel ik het liefst in de buitenbak rijd of een buitenrit maak. De paarden staan op deze stal gewoon overdag de hele dag buiten, als het nat is in de paddock en als het droog is in de wei.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:00

ALs ik thuis kom haal ik de paarden binnen dat is rond een uur of 4 half 5 dan krijgen ze brokjes etc. en ga ik zelf eten. Is de bak droog dan zet ik de lantaarnpalen aan gooi ik een dek over mijn paard en ga ik losrijden na ongeveer een kwartier gaat het dek eraf en met het uitstappen weer op daarna de modder van de benen afspuiten en dan lekker weer in de stal. ALs het slecht weer is ga ik naar de manege binnen rijden dan doe ik precies hetzelfde als buiten. Ik ga wel altijd met een trailer. Ik haal in de winter de paarden dus vrij vroeg binnen en ze gaan later naar buiten en met nat weer (zoals nu) blijven ze lekker binnen!
groetjes jeannette

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:22

ik heb daar neit veel last van wij hebben een binnenbak van 20x60, hij is nog niet af, 1 korte zijde ligt nog steeds open!!! maar onze oude binnenbak waar gewoon een grond/zand bodem ligt is swinters keihard en dus ook heel glad, dus losgooien of longeren gebeurt wel maar heel rustig! En af en toe buitenstappen zodra het droog is en er geen sneeuw ligt! Haha!

....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:26

Ik heb tegenwoordig ook alleen maar een buitenbak. Met dit weer is er niet veel aan, maar goed, ik zet toch door. Een paard waar ik niet op hou, houdt absoluut niet van natte voeten, en al helemaal niet van koud en onguur weer. Ik was zelf ook erg verwend met een binnenbak.
Sinds kort kunnen we 'night riden'. ze hebben lampen bij de bak geplaatst.
Ik kom gewoon de winter door, omdat ik gewoon hartstikke blij ben met de paarden waar ik op rij! Party!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:29

Ik heb een buitenbak. daar rijd ik in weer en wind buiten tenzij ie (maar das redelijk zeldzaam) helemaal onder water staat.Er is goede verlichting dus ik rijd op dezelfde tijden 's avonds als in de Zomer.
Ik heb wel een contract op de binnenbak hier in de buurt waar ik als de bak te nat is of als het vriest of echt onweert enzo.
heen ga

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:47

Ik heb op mn stal nog geen licht en stromend water.. }> Komt nog wel als het goed is.. En rijden doe ik langs de weg of aan de overkant van de weg kan ik in de bak rijden (die toch wel behoorlijk nat af en toe kan zijn..) daan kan ik dus ook longeren etc. En op 20 min. stappen kan ik altijd naar een binnen bak, maar dan ben je altijd weer zo lang bezig als je eerst daarheen moet stappen dan uurtje rijden en dan weer terug.. maar met slecht weer is dat wel een oplossing... Maar probeer altijd voor het donker gereden te hebben.. moet namelijk ook weer op de fiets terug Lips are sealed
Geef mij maar zomer hoor! Party!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:55

Als de bak erg slecht is dan maakte ik buitenritjes. Of lekker wandelen over het erf Gaaaap

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:04

He Zwelgje, al die problemen die jij noemde zijn nu voor mij sinds een maand verleden tijd! Party!!

Ik zat ook altijd met dat het zo vroeg donker was, dat als het glad was ik de stal niet uit kon enz.

Nu Ameretto op pensionstalling staat, kom ik de winter denk ik wel goed door.
Beetje in de binnenbak rijden, ook als het allang donker is! Echt heerlijk! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:09

Zwelgje, dat is dus iets waar ik ook mee zit! Dit wordt mijn eerste winter (sinds een jaar of 4) dat ik zonder binnenbak(ken) zit! Verdrietig

Maar daar stat tegenover dat ik nu op een veeeeeeeel leukere stal sta, met aardige mensen (de eigenaar + gezin), geen pensionklanten, alles zelf regelen, geen achterlijke regeltjes, etc etc.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:13

ik heb ook alleen maar een buitenbak en ik rij in weer en wind. heb licht bij de bak dus maakt niet echt uit hoelaat ik ga rijden... en de rest van de dag staat hij lekker in het weiland.Hij is geen mietje hoor...en als straks in de winter de bak bevroren is (komt bijna niet voor) dan kan ik van iemand de binnenbak huren

Ik ben op zoek naar Gucci

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-01 13:23

Ja, voor mij is het ook het eerste jaar dat ik zonder binnenbak moet. Maar dat komt dan ook omdat we zelf een boerderijtje met stallen en land hebben gekocht om de beestjes bij huis te stallen en daar zat helaas geen binnenbak bij. Gelukkig ligt onze bak vrij hoog en wordt niet snel zeiknat en bevriezen doet hij volgens de vorige eigenaars ook niet snel. Maar ja als het echt glad wordt zal het rijden er in de winter toch wel een keer bij inschieten. Gelukkis is dat maar 1 seizoen en je moet er natuurlijk wat voor over hebben. gelukkig hebben we nu wel een bouwlamp zodat ik 's avonds wel wat kan zien als ik rijd. Even doorbijten en hopen dat het voorjaar weer snel begint. Haha!

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:25

wij hebben ook alleen een buitenbak erg genoeg kan ik vandaag niet maar me pony omdat ik ziek ben
dinsdag ben ik ook niet geweest want was ook ziek toen verder ben ik wel geweest maar ik heb niet zo last van de winter

liefs kelsey

Be My Hero Paul

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:33

das dus nu ook mijn probleem.
ik had mn pony/paard altijd thuis op de boerderij staan en wat heb ik daar: een stal en een weitje, niks mis mee maar je kunt er niet rijden.
daarvoor moet ik dus naar de manege toe, is niet zo ver en in de zomer ook totaal geen probleem, maar in de winter is het dus anders, dus dan werd het ook meestal niks.

kheb haar deze zomer/herfst op een pensionstalling bij de manege neergezet, dus nu hoef ik er alleen maar voor te zorgen dat ik bij me paardje kom aangezien ik niet alleen mag fietsen in het donker.

maar kijk, daar komt dus het probleem, ik had haar op die pension stalling gezet voor tijdelijk, voor een probleempje dat nu wel aardig opgelost is, en die stal kost wel wat meer geld dan als ze thuis staat.
en nu wil mn ma dat ze weer thuiskomt, maar dan kan ik dus niet meer rijden.

we hebben geen trailer, dus elke dag er een lenen Verward mwoah, je kunt er dan net zo goed zelf eentje kopen zouden anderen dan zeggen, maar dat is ze nou ook weer niet van plan, ze wil geeneens elke avond met de trailer op pad, en dat snap ik ook wel.
dus dan wordt het niet rijden of veel dokken, en dat laatste is mn mam niet echt van plan, zij zegt dat ik dan mee moet betalen, heb nog steeds de helft meebetaald maar heb heb op dit moment geen bijbaantje (waar moet ik de tijd ook vandaan halen) en haal dus alles van mn spaargeld af en dat kan zo niet blijven doorgaan en daar is mn mam ook niet mee eens dat ik dat doe, maar moet toch wat he?

dus zij moet naar huis komen, maar dan kan ik niet meer rijden, ja mn mams wou me dan 1 maal per week Cool met een trailer me naar de manege brengen enzo, maar dat is maar 1 maal per week, ik heb nu al 2 maal per week les (1 sneaky maar ok, ander verhaal) en de rest rijd ik voor mezelf, dus ook een keer ofwat, en dat kan dus niet meer, ik zou dan gaan wanneer ik les had maar je kunt dan niet oefenen voor de volgende les en je komt dan eigenlijk geen steek verder, jij niet maar je paardje ook niet.
en ik wil ook nog eens een keer wedstrijden gaan rijden.

ik heb dus ook zo'n groot dillemma, eigenlijk ook geen dilemma want ik weet wel wat ik wil (daar blijven staan op die stal en pas in de lente/zomer als ik zelf weer richting de manege kan rijden, weer thuis stallen) dus een probleem eigenlijk, ieeeeeeeh.

ach ja, het zal me wel weer gebeuren dat ie naar huis toe moet en ik niet kan rijden terwijl ik zoveel plannen had oa starten van de winter (kan ook zomers jah, maar als je een winterstop hebt en je rijdt dan weer, is het seizoen zowat weer voorbij als je eindelijk denkt dat jullie er klaar voor zijn) en daarop volgend de zomer starten. Party!! Party!! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:09

Tja, de afgelopen dagen kun je ook ineens echt merken dat het winter aan het worden is, *brrr*

Ik zou niet meer kunnen zonder binnenbaan en spoelplaats met warm water, als je de luxe eenmaal gewend bent...

Waar ik het meest tegenop zie in de winter is om met de paarden in de auto door slecht weer te moeten rijden. Regen en sneeuw gecombineerd met spits en file, jakkes...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:07

Ik ben anderhalf jaar geleden, van een "luxe" pensions-stal naar een "eenvoudige" zelfverzorger stal gegaan. Het wordt nu de tweede winter dat we al die aangename dingen van de vorige stal gaan missen. Nou ja, missen is misschien een groot woord, het enige wat ik af-en-toe mis, is de binnenbak. Op de vorige stal reed ik al bijna alleen maar buiten. Op deze stal hebben we een mooie grote buitenbak mét licht, dus als het ´s avonds niet al te koud is, kan ik daar ook nog gewoon rijden. Ik verkeer wel in de luxe omstandigheid dat ik op het moment gewoon "lekker" huisvrouw ben (ik heb geen tijd om te werken *LOL* !) , Dus ik kan in ieder geval ´s ochtends (licht!) rijden. Bij ons in het bos rij je met regen nog redelijk droog, alleen als het echt vriest is het me te gevaarlijk om veel te doen (ook in de bak). Meestal ga ik dan met ze wandelen. De eerste paar keer ging ik meestal in stap erop, maar dan werd ik zelf zo koud Scheve mond\ . Als ik er gewoon naast loop, blijf ik zelf ook in beweging, da´s een stuk beter.
Er is nu een nieuwe stal bij ons in de buurt gekomen. Heeft eigenlijk de voordelen van de stal waar ik nu ben, maar dan met hal ! Twijfel alleen nog, omdat het bij ons op de stal toch wel errug gezellig is Verward !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:10

ik heb nie zon moeite met de winter ik heb fijne paardrijkleren en die zijn lekker warm in de winter Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:25

Wij hebben in onze bak houtkrullen, das best fijn want dat word niet glad ofzo. maar het stinkt wel.
en verder hebben we een grote bouwlamp op een paal, dus kan ik gewoon iedere dag in ons buitenbakje rijden!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:27

Dit is mijn eerste winter met alleen een buitenbak, ik lees hier dus... en probeer de handige tips tegen bevriezing van ledematen te gebruiken *LOL*
Wat doe je als de bak bevroren is en je geen trailer hebt...om naar een binnenbak uit te wijken??

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:30

naar de binnenbak lopen (als dat niet ver lopen is!!!!). wij hebben nl. 100 m verder een binnenbak staan, waar we evt kunnen rijden. Ik rijd daar nooit want die mensen zijn heel onaardig.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:32

nee ik zou dan over een bevroren weg, door een bevroren bos heen moeten....ik weet niet of ik dat zo snel zou doen...zeker niet alleen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:52

ik ga 'savonds na m'n werk heen. het is dan wel donker,maar we hebben baklicht en het erf is ook verlicht.wodan komt nu niet meer op het land.Het is er veel te nat en ze willen vast wel in het voorjaar op een lekker stukkie gras staan.Overdag staat hij in een paddock met nog een andere fjord.het zijn 3 paddockjes waar nog eens 2 fjorden in de een en een paard in de ander staat.Zo houdt hij contact met paarden. 'savonds gaat hij lekker op stal. Dan kan hij lekker languit liggen en hij blijft lekker droog.Als het droog weer is in het weekend ga ik veel met hem lopen langs de weg en wat basis oefeningen met hem doen. halt ,stappen en achteruit.En verder niet zo heel veel.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:55

pfoew mensen,wat een geklaag hier *LOL*
Ten eerste,als het ***** weer is,rijd ik niet Lachen ik rijd bijv. wel als het "alleen maar" ijskoud is (en ik moet ook nog is buiten Scheve mond\ ) maar dat maakt niet uit,sun staat 's nachts binnen en overdags buiten... Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:10

Onze bak is gelukkig bijna altijd droog, alleen als hij bevroren is of er ligt sneeuw kan ik niet rijden, maar als de bak bevroren is kan ik haar wel longeren in een zandbakje.
Ik ga er gelijk na school naartoe maar ik kan door de weeks niet na het rijden even naar buiten gaan om uit te stappen omdat het dan al donker is (dan mag ik niet van m'n moeder) Het is allemaal wel een beetje onhandig als het regent enzo, maar meestal ga ik gewoon rijden, regenjas aan en........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tess1 en 41 bezoekers