Paard laten wegen. Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:10

daffodil schreef:
wij waren op de uithof met een ziek paard, we vonden m er zelf erg slecht uitzien. Ook wisten we dat als hij echt ingoede doen was, rond de 800 kg woog. Tis een kwpner van ruim 1.82, lekker grof gebouwd. MAar goed hij was dus niet in goede conditie. Dus die arts vraagt of we weten wat hij weegt, waarop ik zeg: Nou, hij is niet zo best nu, t zal rond de 750 kg zitten. Ik werd dus uitgelachen, want er waren bijna geen paarden die dat haalden!!! Hij op de weegschaal: 745 kg..... Toen nam hij zijn woorden maar terug!



hoezo niet haalden ?
dat gewicht niet??

tijdens de eptm moesten wij elke dag alle paarden wegen
de zwaarste woog 900 kilo
en was 5 maanden drachtig, dat wel
maar goed, een veulen van 5 maanden is nog niet zo heel erg zwaar

verder wogen er veel rond de 750 en de kleinere rond de 500 a 600


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:07

Ze waren ervan overtuigd dat ie de 700 kilo niet haalde, en merkten ook nog op dat ze maar weinig paarden zagen die echt "zwaar" zijn. Wij wisten natuurlijk allang dat we een dikbil hadden, maar goed, de weegschaal gaf gelukkig het bewijs!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 14:24

In ieder geval fijn dat er een weegschaal was die het met je eens was

Flauw dat ze je eerst niet wilden geloven. Maar ja hoeveel eigenaren zijn er nu eenmaal die (precies!) het gewicht van hun paard weten....

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:15

Gerrie schreef:
:)) met respect zal ik het weer omdraaien ..wie zegt dat de weegmethode perfekt is Verward


Verward weegmethode Verward Mis ik iets ?

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:33

lageveld schreef:
@kaj

Weegbrug voor auto's ... ??? Een auto beweegt niet !. Die zet je op een weegbrug en voila ..
Onze weeginrichting weegt 20 x per seconde en berekent daarvan het gemiddelde. Een weegbrug voor auto's is dus een weegbrug voor auto's.
Beter dan niets overigens, daar niet van. Maar ja.. met je paard naar een garage.. kan natuurlijk.


Wat dacht je ervan als je een keer met lege combinatie naar de weegbrug rijdt en een keer met je paard in de trailer Knipoog
Het verschil is het paard of je moet zelf veel aangekomen zijn *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 00:25

lageveld schreef:
:? weegmethode Verward Mis ik iets ?


Nee hoor jij hebt het goed gelezen...waar ik naar toe wilde is of de weegschaal wel goed geijkt is Tong uitsteken

Citaat:
Het verschil is het paard of je moet zelf veel aangekomen zijn
_________________


Je moet wel even zelf uitstappen *LOL*

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 11:17

Half off topic:
@ crossmonster: ik zie in je profiel dat je varkens rijd Haha! Daarom een vraag voor je: weet je hoeveel een volwassen zeug of beer weegt? Soms kun je wel eens het gewicht raden van een varken op een jaarmarkt oid. Ik wil wel eens wat winnen... Knipoog Haha!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers