nog voeren na datum?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

nog voeren na datum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 11:48

Hoi,

Ik heb net van iemand een zak pavo kruidenmelange gekregen, deze zat nog goed dicht.
Ik keek eigenlijk meer per ongeluk naar de datum omdat ik zat te kijken wat er eigenlijk voor voedingswaarde in zat..

De datum bleek 1juli te zijn.
Het ruikt nog helemaal zoals het hoort, maar durf het niet zo goed te geven.

Ik ga het niet voeren als voer maar meer als beloning omdat hij dit zo lekker vind.
Denken jullie dat dit nog kan of kan ik het beter niet doen?

Bij ons zat eigenlijk het voer in een grote ton, en daar zat het ook welleens iets langer in als aangegeven op de datum, hier hebben ze nooit last van gehad..

graag advies of tips

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:49

Mits het droog bewaard is gebleven kan je het echt nog zonder een enkel probleem voeren.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 11:51

dat weet ik echt honderd % zeker.
Het heeft in de zadelkamer gestaan en het was nog precies zo verpakt als we het kopen.
de bon zat er nog aan.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:53

Gebeurt niks mee, hooguit gaat de voedingswaarde wat achteruit, maar dat maakt niks uit.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:59

Kun je gewoon voeren. Houdt er wel rekening mee dat de opgegeven vitaminewaardes wat afnemen. Hier hoef je niet van onder de indruk te zijn, tenzij je paard ziek, zwak en misselijk is en dus elk vitamientje kan gebruiken. *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 12:16

nee in tegen deel, hij krijgt geen biks ofzo, omdat hij weinig werkt en veel op de wei staat..
Maar ik vind het leuk om hem als hij wat heeft gedaan wat lekkers te geven, en hij is gek op de kruidemelange..
hij krijgt ook niet veel, tussen de kwart en de halve schep ( paard van over de 1,70m )

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers