Hoe kom ik aan info over keuringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Hoe kom ik aan info over keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 11:03

Aangezien m'n shetlandmerrie uitgroeit tot een knappe dame, ben ik erg benieuwd wat ze op keuringen gaat doen. Maar ik heb nog nooit iets met keuringen gedaan en kan op internet er ook niks over vinden. Wat zijn precies de regels, hoe kan je aan informatie komen over waar keuringen zijn en verder alles wat belangrijk is!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:04

Je meot lid zijn van het stamboek Tong uitsteken (kassa!)
En de rest weet ik ook niet zo...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:25

Idd wat feetje zegt, je moet lid van het stamboek zijn. Dan weet je de data van de keuringen en dan is het paard mooi maken!

Op de keuring moet je paard voor de jury stil blijven staan om zich te tonen, de voorbenen bij elkaar en achterbenen uit elkaar, de dichtersbij de jury moet een het verst naar achteren. Dan volgt er een rondje stappen en draven. Je moet aan de buitenkant van het paard begeleiden, zodat de jury het paard goed en duidelijk kan zien, zorg altijd dat je goed doorstapt en doordraaft, niet overhaast! Anders kost het punten! Meestal moet je een driehoek draven, maar goed, die aanwijziging krijg je of vraag je alvorens je de ring in gaat. Als alles is bekeken, dan wordt er opgesteld en krijg je premies uitgereikt.

Zoiets staan meestal ook omschreven in het prograam beokje. Ik zal zeker eerst een kijkje nemen alvorens je zelf op een keuring moet verschijnen, probeer een beetje met mensen te praten. De meeste leggen het wel uit!

Succes

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:38

bij handelsstallen navragen, stoeterijen, fokstallen, op de site van het kwpn zoeken, of het kwpn bellen....

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:39

Amadeo schreef:
bij handelsstallen navragen, stoeterijen, fokstallen, op de site van het kwpn zoeken, of het kwpn bellen....


Ik denk dat die iemand met een shetlandmerrie niet echt verder kunnen helpen Verward

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 12:54

nope.. het gaat mij dus echt voor de lol.. ik verwacht er niks van, en m'n merrie is gewoon als gezeldschapspony, maar omdat er al veel mensen interesse hebben getoont in haar, dacht ik dat het leuk was om te kijken hoever ze zou kunnen komen...
ze heeft papieren, maar dan ben ik toch automatisch lid?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:05

Idd, het stamboek. Of iemand die al naar keuringen gaat.

Stuur maar een PBtje. Ik weet aardig wat uit m'n hoofd, dus zou je al een heel eind verder kunnen helpen.

Je bent niet automatisch lid als ze papier heeft. Je moet echt lid worden en haar op jou naam schrijven(op jou naam schrijven kan niet zonder dat je lid bent).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:44


zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ruai en 33 bezoekers