droge hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:46

hoi,
mijn fjord heeft enorme last van te droge hoeven. ik heb een maand of 2 geleden haar ijzers er laten afhalen omdat deze nooit langer dan 1 week bleven zitten. waar de nagels zaten scheurde de hoef altijd en kwam het ijzer los te zitten. nu vet ik elke dag da hoeven in. ik heb ook al wat middeltjes uitgeprobeert (handig als je zelf een ruitershop hebt) nu is mijn vraag weten jullie misschien een simpel middeltje om de hoeven wat minder droog te krijgen?

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:49

iedere dag natmaken, liefst door in een emmer water te zetten, en daarna een mengsel van 1/3 azijn en 2/3 slaolie erop smeren, werkt heel goed en is veel goedkoper dan andere middeltjes!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:06

Ik heb veel baat bij hoefvocht van NAF, te bestellen bij de paardendrogist.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:05

Hoefvet is zo slecht voor de hoeven! Daar worden ze juist droger van! Je kan t alleen gebruiken als je dr hoeven eerst goed nat maakt en daarna invet. Hoefvocht werkt idd heel goed, biotine is nog beter maar dat werkt pas na een paar maanden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:08

Hipposol! Groene spuitbus, te verkrijgen bij de hoefsmid e.d. Fleur heeft voor het eerst geen scheuren in haar straal..

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 15:09

hoi,
ik gebruik nu hoefolie, dat van de hoeven iedere dag natmaken had ik ook al van iemand gehoord en dan azijn en olie erbij ? dat kan ik eens proberen. biotine daar had ik zelf nog niet aan gedacht. dat hebben ze vroeger eens gedaan bij de springpaarde waar ik groomde. wat is hoefvocht? ik denk niet dat er paardendrogisten in belgie bestaan? kan het mis hebben hoor. kan je het ook ergens anders krijgen?
bedankt voor de reacties

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:38

Bij de paardendrogist kun je online bestellen, wie weet leveren ze vast wel in Belgie.... www.paardendrogist.nl

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:40

Heb dat natmaken ook geprobeerd maar die van mij krijgt er rotstraal van!

Die olie (Harry's Horse) werkte bij die van mij nog het beste! Er kwam echt vering in de hoeven.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:47

NienkeBL schreef:
iedere dag natmaken, liefst door in een emmer water te zetten, en daarna een mengsel van 1/3 azijn en 2/3 slaolie erop smeren, werkt heel goed en is veel goedkoper dan andere middeltjes!


Doe ik ook en werkt uitstekend! Knipoog Haha!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:48

Aramat schreef:
Hoefvet is zo slecht voor de hoeven! Daar worden ze juist droger van! Je kan t alleen gebruiken als je dr hoeven eerst goed nat maakt en daarna invet. Hoefvocht werkt idd heel goed, biotine is nog beter maar dat werkt pas na een paar maanden.


Ze zei ook hoefVOCHT Knipoog Hoefvet is inderdaad slecht, tenzij je de hoeven nat maakt en vervolgens hoefvet doet.
Maar dat doe ik ook niet. Nat maken en vervolgens een mengelmoes van azijn en zonnenbloem olie helpt het best vind ik Knipoog

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:31

Zorro heeft er op het moment ook erg last van (zo erg dat hij niet rad loopt Scheve mond ) Ik heb van een stalgenootje "Rainmaker" gebruikt van de paardendrogist

Heb het nu 2x gesmeerd en Zorro's hoeven zien er al een stuk beter uit OK dan! Ze zijn weer zwart ipv grijs en ze veren meer.

Wat ook nog kan is lijnmeel-ballen maken. Over het algemeen blijven ze goed zitten en doordat de lijnmeel vochtig blijft trekt dat ook in de hoef.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:35

[quote="Milkaatjuh"]Ze zei ook hoefVOCHT Knipoog[quote]

Er staat toch dat ze de hoeven elke dag in VET..

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:35

Rainmaker en Hoefvocht beide o.a. via de paardendrogist zijn prima middeltjes!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:43

Sorry ik zie het al hahaha. Ik dacht dat ze gereageerd had op Kiara Bloos

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 16:50

hoi,
ja ik vette elke dag in en ik had ook zo iets van ja vet zorgt er toch voor dat er niets meer in de hoef kan en dat zorgt toch voor droge hoeven. nu heb ik de olie van harry's horse ben er nog maar juist mee begonnen en doe dit om de 2 a 3 dagen. ook heb ik ne marra voor de hoeven geprobeert en dit werkte vrij goed alleen kan ik het product niet meer terugvinden. ik ga eens kijken of de paardendrogist hier kan leveren want ik wil terug hoefijzers onder baya haar pootjes . anders mankt ze bij het kleinste steentje daar ze op loopt. groetjes

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:52

Ik gebruik ook hoefvocht. Werkt goed!

Is geloof ik op dit moment zelfs in de aanbieding op www.paardendrogist.nl , moet je even kijken bij de aanbiedingen Knipoog

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:15

er bestaan ook en soort hoefbeschermers van die stoffe geloof ik,die je nat moet maken en dan extra lang vochtig blijven .
Je kan het natuurlijk ook met gewonen proberen

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:18

Ik gebruik het middel zonnebloem olie/ azijn, geen slaolie dat sluit teveel af.