hoe paard vastzetten in trailer?1 paards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:33

Tja....nut.....Mijn paardje at wel van zijn hooinet en het gaf hem wat te doen onderweg. Maar of het echt nuttig was Verward Hij liep wel graag de trailer in want eten vond hij toch wel erg leuk. Misschien dat je dat als nut kunt benoemen?


ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:42

Cinzano schreef:
Hij kan dan wel nergens heen in de trailer, maar veel paarden (o.a. die van mij) wil nogal graag achterom kijken als hij (te) los staat met gevolg dat hij in elke bocht bijna omvalt omdat hij zijn evenwicht verliest Knipoog

Dat is dan het verschil tussen jou en mij: mijn paarden hebben geen reden om achterom te kijken, daar is namelijk niks te zien en aan de voorkant, door het deurtje, kunnen ze kijken waar ze naartoe gaan *LOL* dat hebben ze heel snel door. Mijn oude paard herkende zelfs de weg en begon dan zachtjes te hinniken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:52

ruitje schreef:
Wij zetten ze aan twee kanten vast en flink strak ook.Wat is het nut van achterom kunnen kijken Verward !Ook heb ik nooit het nut van een hooinet begrepen?Ze gaan echt niet dood als ze een half uurtje niets eten en volgens mij is het belangrijker dat ze met hun koppie bij de reis zijn.Heb je wel eens achterin een trailer gestaan?Je moet moeite doen om te blijven staan,laat staan als je ook nog eens gaat eten Haha! !Maargoed,als iemand mij het nut kan vertellen?graag!


Het nut van het hooinet is om paarden gerust te stellen. Voor veel paarden is een rit met de trailer geen dagelijkse bezigheid en vinden ze het best spannend. Door een hooinet (of liever nog hooizak) in de trailer te hangen hebben ze wat te knabbelen om hun aandacht af te leiden. Het net hangt er niet alzijnde een maaltijd die ze naar binnen werken.

Voor de lange ritten (2-3 uur) kan het nuttig zijn om het paard onderweg een beetje bezig te houden, een hooinet kan dan goede diensten bewijzen.

Verder is het een handige plek om je gevulde hooinet te bewaren, houdt je auto een beetje schoon, hihihi

Ohja en het nut van achterom kijken: vliegje weghappen, beetje om zich heen kunnen kijken wat er zoal gebeurt onderweg, evenwicht kunnen bewaren in bochten .
Laatst bijgewerkt door Vippie op 04-08-04 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ruitje

Berichten: 12280
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:54

Haha,die laatste reden vind ik de beste Tong uitsteken !Misschien dat dat wel het grote verschil is,onze paarden gaan IVM wedstrijden en oefenen al vanaf hun tweede mee de trailer en vrachtwagen op.Elke week weer,dus het zal voor hun wel meer gewoonte zijn dan voor een paard wat maar een keer in het jaar met de trailer moet?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:21

Wij hebben ook een 1-paardstrailer en daar hangt altijd zo'n "rubberen ding" in met 2 ringen aan. Aan de ene ring hangt een musketon, die klik je aan het halster en de andere kant heb ik met een strotouwtje vastgemaakt aan de haak, links voor. Het strotouwtje is tamelijk lang en hangt denk ik 2 keer door de ring van het rubber. Als mijn berekeningen kloppen (en mijn knopen), zou het het rubberentouw niet in het paard zijn gezicht mogen springen, als het koordje knapt.

Maar in normale omstandigheden, zou het niet kunnen knappen, omdat het paard nergens heen kan en dus in paniek ook niet kan gaan hangen aan het touw.

Bij mij is de enige echt functie van het touw om de paarden tegen te houden wanneer we de laatklep vanachteren dicht doen (bij het vertrek) of de laadklep vanvoor open (bij de aankomst). Maar als ze echt willen springen ze natuurlijk wel naar achter terwijl je de laatklep dichtdoet. Gelukkig is er nog een bar vanachter die het paardje tegenhoudt.

Onze paardjes staan heel rustig op de van en de neiging om om te draaien in een 1-paard-trailer is zowieso kleiner dan in een 1.5 paards-trailer.
Ik hoop maar dat we veilig bezig zijn...

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:25

Vippie: een hooinet kan inderdaad helpen om de paarden wat rustiger te houden. Behalve van die erg stressie-gevallen, die durven zelfs geen hap te eten en staan al te trillen als je met de trialer komt aangereden. Zo hebben we er nog maar één gehad, er moet ooit een monster met haar meegereden hebben Knipoog .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:29

Ik heb 2 van dergelijke lijnen in de trailer hangen, aan iedere kant een. Ik heb een extra brede 1,5 trailer. Een idioot paard zou er theoretisch in om kunnen draaien en dat wil ik absoluut voorkomen.

Afbeelding

Rotzakken die over de voorstang heen klimmen en dat soort enge stunts worden kort vast gezet aan de voorstang, direct onder hun neus, dan kunnen ze hun hoofd niet omhoog brengen en dus ook niet over de stang heen.

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers