wat deden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:56

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
Nee, ik reed 8 jaar toen ik Eldien kocht

2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
Ja

3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
Niet specifiek een ras, wel type: Allround

4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
Ja, klinisch gekeurd. Veearts is aan huis geweest, heeft buigproeven en dergelijke afgenomen, en mijn knollebol was goedgekeurd.

5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
Ja, voor het proefrijden. Okee, ik heb me weinig van haar advies aangetrokken, maar het ging om t idee. Schijnheilig

6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?
De mijne komt van de 2e eigenaar, die haar weer direct van de fokker hadden, ze kenden haar al vanaf de geboorte.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:22

Citaat:
1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?



1:Nee , heb daarvoor 7 jaar op manege's gereden.

2:Ja, zo goed als.

3:Ja, fjord/haflinger of ijslander. Het was als eerste een haflinger en de fjord is er later bijgekomen.

4:Nee ,want de haflinger huure ik al 1,5 jaar en de fjord was 4 maanden oud toen ik hem kocht.

5:Nee voor de haflinger en voor de fjord had ik 2 stalgenoten mee.

6:Nee, de verhuurden heeft de haflinger in Den Bosch gekocht op de markt en de fjord heb ik op de zuidlaarder markt gekocht.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:25

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?

Nee, ik reed een aantal jaar op een manege toen mijn moeder voor ons (mams zelf, zus en mij) een pony kocht.
Maar ook met eigen pony zijn we natuurlijk verder gegaan met lessen.

Na de pony hebben we een paard gekocht en dat is Magic geworden (haast alleen voor mijn zus en mij) en ook met haar zijn we altijd blijven lessen (privélessen).

2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?

Ja, mijn moeder had de pony gekocht zodat mijn zus en ik iets verder met wedstrijden konden komen.
Om dezelfde reden is Magic bij ons gekomen.

3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?

Nee, we hadden geen voorkeur. We waren opzoek naar een D-pony en mijn zus en ik wilde een bonte, maar dat is er nooit van gekomen.
Onze pony had geen papier en was duidelijk een kruising.

Ook bij Magic hebben we het nooit over een ras gehad, maar over een leuk (sport)paardje.

4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?

Zowel onze pony als Magic zijn klinisch gekeurd.

5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?

Nee, want we hebben beide keren handelaren waar we bij op stal stonden opdracht gegeven om een pony/paard voor ons te zoeken.

6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?[/quote]

Zoals bij vraag 5 staat hebben we beide keren handelaren laten zoeken voor ons.
Waar onze pony vandaan kwam weet ik niet, Magic kwam recht uit de opfok vandaan. Maar of dit ook bij haar fokker was weet ik niet.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:30

1) Nee
2) Ja, lekker recreatief rijden, met zo nu en dan een wedstrijdje, shows meelopen en ooit een veulentje...Lachen
3) Ja, absoluut!
4) Nee, ze was toen 1 jaar, dus had het niet zoveel zin. Ze was achteraf wel helemaal goedgekeurd, met foto's en al OK dan!
5) Ja, iemand die veel wist van Arabieren
6) Ze komt van een fokker.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:35

Wat een leuk id, maar kan je niet eerst een paard "lenen" voor die lessen. Bij een eigen paard komt veel kijken. Niet alleen beweging geven, maar je moet het dier kunnen begrijpen, je moet toch kennis hebben van het dier. Weten wat de behoeften zijn van een paard. Als je in de buurt woond mag je best een van mijn pony's gebruiken! Ik wil misschien ook menlessen gaan volgen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:46

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen? nee, reed al 5 jaar in de manege
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen? wou gaan springen, maar doe nu eigenlijk ook veel dressuur
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden? maakte niet echt uit voor me, alleen geen haf of fjord ofzo
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk? ja, ze is toen ze werd gebracht voor 2 weken proef meteen gekeurd door mijn veearts, als ze zou afgekeurd zijn had de vorige eigenaar haar gewoon meteen terug naar huis meegenomen
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft? niet echt
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet? bij een particulier die ik via bokt gevonden heb

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:59

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
nee, eerst enkele jaren gelesd op een manege
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
ja, maar daar is wel verandering in gekomen, ik ben van recreatie naar een mix van recreatie, dressuur en wedstrijden gegaan Haha!
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
nee, maar toen ik voor de dressuur koos wel een warmbloedpaard
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
weet ik zelfs niet, geloof dat mijn vader dat toen heeft gedaan dus daar kan ik geen antwoord op geven Haha!
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
jah, bij Evita een kennis en bij Prima mijn instructrice
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?
geen van beide, Evita via een kennis en Prima was van een kennis

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:39

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?


1 Mijn eerste paardje wat ik kocht toen was ik 10 kon ik nog niet goed rijden. Ik ben toen lessen gaan volgen. Mijn paardje hadden we al gekocht toen ze nog in de buik van de merrie zat en toen ben ik gaan lessen. Het was dus nog een veulen dus kon nog 4 jaar ervaring op doen.
2 Ja
3 Nee maakte niet veel uit bij mijn eerste als het maar lief was. Het paardje wat ik nu heb daar heb ik wel gericht naar gezocht.
4 Mijn eerste paardje is niet gekeurd maar dat was ook nog een veulen en mijn andere 2 wel.
5 nee
6 particulier

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:35

1. Ik reed al een jaar of 10 in manegelessen voordat ik mijn paard kocht
2. Ja, lekker rijden en dressuren
3. Nee, ik liep tegen dit paard aan, anders had ik er geen gehad, dus ik was er ook niet mee bezig.
4. ik heb mijn paard van een kennis gekocht, en die heeft hem toentertijd laten keuren, en die papieren heb ik erbij gekregen, dus nee, ik heb hem niet laten keuren.
5. Het meisje waar hij van was werkt bij ons op stal, en de baas van de stal was bemiddelaar.
6. Ik heb hem van de stal waar ik reed, dus geen van beiden.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:41

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?


1. nee ik had van te voren al een pony gehad, en daarvoor al een jaar lessen geloof ik
2. ja ik wist al dat ik een goed bewegend dresuurpaard wilde hebben, die niet bij de Z zou blijven hangen.
3. Ras maakte mij niks uit, maar het was niet in de richting van een tinker of fjord of iets dergelijks
4. ja mijn paard is gekeurd, je gaat er dan gewoon mee naar je eigen dierenarts, en toen is ze klinisch en röntgologisch gekeurd.
5. mijn ouders en ik zijn eerst zelf iets van 6 keer gaan kijken, en rijden, en toen heb ik mijn instructrice en haar vader meegenomen, die heeft haar toen ook nog gereden, en na hun beoordeling hebben we haar gekocht.
6. Via internet kwam ik op de site www.voskens.nl en daar stond toen een hele leuke Z2 merrie, van 6 jaar oud geloof ik. Het was in eerste instantie ook de bedoeling dat ik een leerpaard kreeg. Toen had mijn moeder gebeld voor informatie, maar die merrie was inmiddels verkocht. Toen hebben we verteld wat we zochten, en hebben we een afspraak gemaakt en ben ik de volgende dag naar 3 paarden gaan kijken. Dat was helaas niks, en toen zou hij verder zoeken. hij belde op een morgen dat hij zelf eigenlijk wel 2 leuke paarden had staan, wij er naar toe, en kreeg ik cacharel te zien, het was eigenlijk heel mijn typ niet, wel een heel mooi koppie, maar echt nog een baby, daar moest ik dan ook echt door heen kijken. eenmaal onder het zadel was ik verkocht. Dus werd het haar Lachen Corne was overigens niet de fokker, wel de mede-eigenaar

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:59

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. nee eerst rijlessen
2. ja
3. ik heb geen voorkeur voor rassen elk paard ras of geen heeft zijn voor en nadelen.
4. niet van toepasing maar zou het wel doen
5. ja
6. nog niet van toepasing

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:20

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?



1. nee
2. ja
3. ja
4. ja, met rontgenapparaat Haha!
5. behalve mezelf niet
6. geen van beiden

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:43

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
-nee, eerst rijlessen natuurlijk Lachen
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
-Ja, recreatie
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
-dat maakte opzich niets uit
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
-ja, dierenarts, valt moeilijk uit te leggen Knipoog
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
-ja, ikzelf Tong uitsteken Tong uitsteken
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?
beide niet, van een soort manege, die faiiliet ging omdat de eigenaresse ziek werd

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:10

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
Nee eerst rijlessen en toen pas na heel veel jaren een eigen paardje.

2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
Ja

3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
Nee,als ie maar lief was en lekker reed.

4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
Nee, heb dr van de slacht gekocht.

5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
Nee

6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?
Bij de slager

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:59

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?


1. Nee, ik reed al een paard op wedstrijd, en daarmee kreeg ik les. Daarvoor huurde ik soms een paar maanden een paard/pony, en kreeg daar ook les mee. Daarvoor zat ik op een manege.

2.Nee, in de tijd dat ik nog een pony huurde, sprong ik veel, dus ik wou wel een beetje van allebei. maar naarmate ik op wedstrijd ging met een paard van iemand anders, en het ging uitstekend, wou ik doorgaan met dresuren. nu heb ik dus ook een pzaard gekocht voor de dressuursport.

3.Ja, kwpn/holsteiner/oldenburger. Geen koudbloed.

4. Ja hij is röntgologisch en klinish gekeurd. Klinisch=Paard in een bak laten lopen met heel diep zand, en dan kun je horen of er iets mis is met zn ademhaling. En buigproeven doen. later röntgologisch=Foto's laten maken van de botten van je paard, en daarom zie je of hij iets mankeerd.

5. Toen ik de eerste keer ging kijken naar een paard, nam ik iemand van stal mee. (Niet die r mega veel vestand van had, maar die zag of het een leuk paard was of niet (Tja, ik wist zelf natuurlijk wel of het een leuk paard vind of niet, maar andere mensen merken andere dingen op dan jij)
Toen ik wist dat ik hem eventueel wou kopen, heb ik mn instructrice meegenomen. Het is geen spectaculaire beweger, maar dat heb je ook niet nodig om hoger in de dressuursport te komen )Denk maar aan Z-niveau) Op zich, kunnen alle paarden Z aan. Ik heb mijn paard gekocht om later weer te verkopen. Als hij M ofzo loopt, en hij is niet te oud, gaat ie de deur uit, en is het tijd voor een betere beweger, waarmee ik dan in het M kan starten en hoger op kan klimmen. Toen ik een paard kocht, kocht ik hem met die gedachte.

6.Ik heb mijn paard gekocht bij een handelaar in dressuurpaarden.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 04-08-04 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:05

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
nee
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
ja
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
nee
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
nee, hij was toen 9 dagen oud. Maar ene pony keuren is bets geinig omt e zien Lachen
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
nee, want hij stond bij mijn instructrice
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?
een fokker

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:14

keetie schreef:
1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?


1. Nee, ik had al een paar jaar manegelessen en ook een beetje ervaring met verzorgpony's.

2. Dressuren en buitenrijden

3. Nee, dat maakte mij helemaal niet uit, als ie maar braaf zou zijn.

4. Ja, ik heb allebei mijn pony's klinisch laten keuren. Veearts laten komen en die laten keuren of ze gezond waren.

5. Bij de eerste had ik een kennis meegenomen die verstand had van Ijslanders (pony is een halve ijslander) Bij de 2de niet...alleen mijn moeder voor de gezelligheid Tong uitsteken

6. Ik heb mijn eerste pony van internet bij de fokker vandaan. De 2de van internet (een bokker toevallig)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:23

keetie schreef:
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Hier komen ze.

1. Hebben jullie een paard gekocht en toen pas begonnen met rijlessen te volgen?
2. Wisten je al vantevoren wat je met je paard wilden gaan doen?
3. Wisten je ook al wat voor ras je wilden?
4. Heb je je paard laten keuren en hoe ging dat in z'n werk?
5. Heb je iemand meegenomen die verstand van paarden heeft?
6. Hebben je je paard bij een fokker gehaald of van internet?


1. Nope heb daarvoor een fjord gehad en ben daarna lessen gaan volgen op een manege. En nu ben ik weer met haar begonnen met lessen, priveles dus!
2. Voornamelijk recreatie rijden, maar nu start k af en toe ook eens een onderlinge wedstrijd Knipoog
3. T was gewoon liefde op het eerste gezicht, de klik was er heel duidelijk en op zo'n moment boeit het dan niet wat voor ras!! Maar Welsh heb ik altijd heel erg leuk gevonden!!!
4. Nee ik heb haar niet laten keuren. Ze is uit Engeland naar hier gekomen en is toen al gekeurd, daarbij heb ik haar van goede vrienden gekocht en was de DA nog geweest! Alles was okej!!
5. Nope
6. goede vrienden van mij hebben een Welsh fokkerij en ik heb haar van hun gekocht! Maar het is niet de fokker waar zij gefokt is...