Trailer info

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Trailer info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 16:36

Ik ben op zoek naar een (betaalbare) 2-paardstrailer en had graag jullie suggesties gehad.

Auto mag 1800 kg trekken, dus leeg gewicht trailer max. 800 kg, en laadvermogen 1000 of meer, hoe meer laadvermogen hoe beter, natuurlijk.
(Heb twee warmbloeden die ca 500 kg wegen ze zijn niet erg groot, rond de 1m60...)

Welk merk, type, raden jullie mij aan, welke opties vinden jullie absoluut noodzakelijk (ik dacht in elk geval aan zadelkamer)...
Polyester of hout?

Graag ook adressen dichtbij de Belgische grens, ik heb nl. gehoord dat trailers in Nederland goedkoper zijn dan in België door grotere afzetmarkt.
Adressen in België natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

Tweedehandstrailer mag ook, maar ik moet wel een factuur kunnen krijgen, dus particulier zal niet zo interessant zijn, dacht ik...

Groetjes,

Kaat & paardjes


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:31

Volgens mij is 1800 kilo trekgewicht niet zoveel (heb er weinig verstand van), dus dan zou een 2-paards trailer met 2 paarden erin moeilijk worden. Maar ik het ook mis hebben natuurlijk
Misschien kun je er beter even bijzetten wat voor een auto je hebt, dan heb ik een beetje een idee Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:53

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat de meeste tweepaardstrailers al gauw op 2000 kilo uitkomen.

Met 1800 zit je dan op een 1 1/2 of een 1 3/4 paards.

Toos paardloos

Balte

Berichten: 3545
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:31

In België is de wetgeving op het gewicht dat je mag trekken anders dan in Nederland. Als ik het goed begrepen heb, weegt men in Nederland de werkelijke massa van de trailer en de paarden.
Bij ons daarentegen telt de maximale toegelaten massa van de trailer. Wat wil dat zeggen. Aan de trailer hangt een plaatje met alle gegevens op. De maximale toegelaten massa is het gewicht van de trailer + het maximum gewicht dat je er in mag laden. Bijvoorbeeld, mijn Iforwilliams heeft een maximale toegelaten massa van 2700 kg. Ik moet dus een auto hebben die dat gewicht mag trekken. De trailer op zich weegt 960 kg maar dat telt niet. Dus zelfs als ik leeg zou rijden of er een shetlanderke opzet, dan nog telt voor de wet de maximale toegelaten massa en die moet ik mogen trekken. Dus volgens mij moet jij een trailer zoeken die een maximale toegelaten massa van 1800 kg of minder heeft.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Balte

Berichten: 3545
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:35


N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:40

Teigetje schreef:
In België is de wetgeving op het gewicht dat je mag trekken anders dan in Nederland. Als ik het goed begrepen heb, weegt men in Nederland de werkelijke massa van de trailer en de paarden.
Bij ons daarentegen telt de maximale toegelaten massa van de trailer. Wat wil dat zeggen. Aan de trailer hangt een plaatje met alle gegevens op. De maximale toegelaten massa is het gewicht van de trailer + het maximum gewicht dat je er in mag laden. Bijvoorbeeld, mijn Iforwilliams heeft een maximale toegelaten massa van 2700 kg. Ik moet dus een auto hebben die dat gewicht mag trekken. De trailer op zich weegt 960 kg maar dat telt niet. Dus zelfs als ik leeg zou rijden of er een shetlanderke opzet, dan nog telt voor de wet de maximale toegelaten massa en die moet ik mogen trekken. Dus volgens mij moet jij een trailer zoeken die een maximale toegelaten massa van 1800 kg of minder heeft.


In Nederland rekenen we ook met de maximale toelaatbare massa van de trailer. Mijn Hotra heeft een mtm van 2000 kg, als mijn auto 1500 zou mogen trekken mag dat dus niet, ook al rijd ik met een lege trailer.

Don't dream your life, live your dreams!

Balte

Berichten: 3545
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:59

Ow, uit een ander topic over trailers had ik begrepen dat men in Nederland de combi woog op het reële gewicht Scheve mond

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:00

Teigetje schreef:
Ow, uit een ander topic over trailers had ik begrepen dat men in Nederland de combi woog op het reële gewicht Scheve mond


Ik heb pas mijn BE-rijbewijs gehaald en daar heb ik geleerd dat het om de maximale toelaatbare massa gaat. In mijn geval dus 2000kg, in het jouwe 2700kg.

Don't dream your life, live your dreams!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:50

gabyfedde schreef:
Ik heb pas mijn BE-rijbewijs gehaald en daar heb ik geleerd dat het om de maximale toelaatbare massa gaat. In mijn geval dus 2000kg, in het jouwe 2700kg.



Juustem, dat klopt helemaal. Ik zou dus 3500 kg mogen trekken (dat is trailer/aanhanger INCL. lading).
Veel mensen maken de fout dat je uit mag gaan van wat je daadwerkelijk trekt, maar het is idd het gewicht dat je mág trekken.

Toos paardloos

Balte

Berichten: 3545
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:32

Vind ik persoonlijk helemaal logisch want een politiecontrole kan moeilijk een draagbare auto en trailer weegschaal meesleuren Haha!
Bij ons maken ze die fout soms ivm het rijbewijs, zo van ik mag met deze trailer rijden met m'n B-rijbewijs maar dan mag ik maar één paard meenemen anders zit ik boven het gewicht en moet ik een E hebben Scheve mond

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 09:44

Ik ga het nog even moeilijker maken!
Ik heb van de technische controle gehoord dat het eigenlijk wel over de werkelijk geladen gewichten gaat,
en dat je dus een weging zou kunnen afdwingen.

"Als u dus met uw wagen in totaal 1800 kg mag trekken (gegevens afhankelijk van de constructeur) dan mag u deze beladen aanhangwagen met een MTM van 2000 kg trekken, voor zover u de 1800 kg niet overschrijdt.

De tweede bewering is dus de juiste : u moet kijken naar de tarra van de aanhangwagen + het gewicht van de paarden. De MTM van de aanhangwagen mag groter zijn dan de maximale toegelaten sleepbare massa (1800 kg) van uw wagen voor zover u dit laatste gewicht niet overschrijdt."

Bovenstaande citaat komt dus van de kwaliteitscoördinator van de technische controle in Deurne (België). Ik veronderstel dat die het wel weet, ga in elk geval die mail printen en altijd in de trailer houden, dan kan ik mij beroepen op onoverwinnelijke dwaling als het toch anders blijkt te zijn.

Soit, de wagen die trekt is een Hyundai Terracan, voor de geïnteresseerden.

Met dubbele trailer bedoel ik één met een tussenschot waar je 1000kg paard ik kan steken.
Met 1,5 bedoel ik zo één zonder tussenschot maar breder dan een enkele.

Alvast bedankt voor jullie input,
maar hebben jullie nog concrete tips?
Ik heb al veel websites van merken gelezen en de meeste hebben wel trailers die qua gewicht aan mijn eisen beantwoorden,
maar ik had graag pro's en con's van gebruikers, want ik ben echt een leek als het op trailers aankomt.
Sommige voor- en nadelen leer je pas kennen als je het ding al gekocht hebt...

Qua materiaal leek hout mij bvb intensiever in onderhoud.

Groetjes!

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:14

het hangt ervan af of ze een weegcontrole uitvoeren of een rijbewijscontrole op dat moment, maar zaak is dat je altijd met het juiste rijbewijs rijdt ivm verzekering.

Wat soort trailer betreft, dat is persoonlijke smaak denk ik, ik heb een Henra 2 paards zonder zadelkamer. Die kan ik met mijn westernzadel toch niet gebruiken want het zadel past er toch niet in. De trailer is van hout en bevalt me prima! Heb wel rubber schopschotten laten plaatsen want ik leen m wel eens uit en wil de trailer heel houden... Door de rubberen gietvloer en de rubber schotten wordt ie natuurlijk wel zwaarder dan op papier staat, hou daar ook rekening mee als je een trailer gaat kopen!

Als je een 2e handse gaat kopen neem dan (behalve iemand die er verstand van heeft) een schroevendraaier mee om onderaan de trailer zachtjes in het hout te prikken, hout hard dan ok en bodem gaan checken, hout zacht of geeft licht mee, laten staan en naar de volgende trailer gaan kijken. Maar dat weet diegene wel die er verstand van heeft Haha!
Staar je niet blind op polyester trailers (weinig onderhoud) want de meesten zijn van hout met een klein laagje polyester en sommige zijn van alleen polyester en kan je zo induwen van de zijkant. Dat lijkt me geen fijn idee als jij dat al kan, wat denk je dat 500 kg daarmee doet?
Let ook op het soort sluitingen, de een is wat handiger dan de andere. Kijk ook naar de koppeling, er staat een indicatie op of ie versleten is of niet + is goed, - is slecht, maar dat zie je vaak pas als ie op een trekhaak hangt.

Op dit moment schiet me verder niks te binnen, wellicht dat iemand me kan aanvullen?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:17

je moet polyester trailer nemen die i9s het lichts volgens mij en beter zoals bockmann

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:25

Ik heb een 2 paards Hotra trailer en hij bevalt me uitstekend. Trailer heeft een lage instap en ik merk steeds opnieuw dat de paarden dat prettig vinden. De trailer heeft geenzadelkamer, maar de westernzadels passen daar toch niet in.

De trailer zelf is 620kg. Mijn bus mag 1660kg. trekken. Dus in totaal mag ik er 1040kg. aan paard inzetten. De trailer had een totale massa van 2000kg., maar ik heb de trailer terug laten keuren door het RDW anders mocht mijn bus het niet trekken. Kosten voor het terugkeuren ca euro 55,00. Mocht ik nu later een vervoermiddel kopen die die 2000kg. wel mag trekken dan kan ik de trailer opnieuw laten opkeuren tot 2000kg.

Jij gaat ervan uit dat je paarden ca 500kg. wegen. De politie in NL gaat er standaard vanuit dat een paard 600kg. en een pony 400kg. weegt. In jouw geval heb je dus 1200kg. paard bij je.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes met zoeken

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:31

Jeanette, hoe zwaar is jouw bus? je hebt zeker geen E anders hoef je die trailer helemaal niet terug te laten keuren...

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:35

Ik heb wel een E rijbewijs en de bus weegt zelf weegt 1530kg. Dus heb het E rijbewijs wel nodig.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:48

Kaat_E schreef:
Ik ga het nog even moeilijker maken!
Ik heb van de technische controle gehoord dat het eigenlijk wel over de werkelijk geladen gewichten gaat,
en dat je dus een weging zou kunnen afdwingen.

"Als u dus met uw wagen in totaal 1800 kg mag trekken (gegevens afhankelijk van de constructeur) dan mag u deze beladen aanhangwagen met een MTM van 2000 kg trekken, voor zover u de 1800 kg niet overschrijdt.

De tweede bewering is dus de juiste : u moet kijken naar de tarra van de aanhangwagen + het gewicht van de paarden. De MTM van de aanhangwagen mag groter zijn dan de maximale toegelaten sleepbare massa (1800 kg) van uw wagen voor zover u dit laatste gewicht niet overschrijdt."

Bovenstaande citaat komt dus van de kwaliteitscoördinator van de technische controle in Deurne (België). Ik veronderstel dat die het wel weet, ga in elk geval die mail printen en altijd in de trailer houden, dan kan ik mij beroepen op onoverwinnelijke dwaling als het toch anders blijkt te zijn.

Soit, de wagen die trekt is een Hyundai Terracan, voor de geïnteresseerden.

Met dubbele trailer bedoel ik één met een tussenschot waar je 1000kg paard ik kan steken.
Met 1,5 bedoel ik zo één zonder tussenschot maar breder dan een enkele.

Alvast bedankt voor jullie input,
maar hebben jullie nog concrete tips?
Ik heb al veel websites van merken gelezen en de meeste hebben wel trailers die qua gewicht aan mijn eisen beantwoorden,
maar ik had graag pro's en con's van gebruikers, want ik ben echt een leek als het op trailers aankomt.
Sommige voor- en nadelen leer je pas kennen als je het ding al gekocht hebt...

Qua materiaal leek hout mij bvb intensiever in onderhoud.

Groetjes!


Die regels mbt het gewicht dat je maximaal mag trekken zijn in Nederland niet zo heel veel anders hoor. Als de auto 1800kg. mag trekken en de trailer mag totaal 2000kg zijn mag je hem er leeg of met weinig lading best achter hangen! Zolang het maar niet boven die 1800kg. uitkomt. Je moet natuurlijk wel de vereiste rijbewijzen hebben.

Wat polyester versus hout betreft; polyester blijft misschien mooier als de trailer altijd buiten staat en is vaak in meerdere kleuren verkrijgbaar maar polyester trailers zijn echt niet lichter dan de (gedeeltelijk) houten varianten! Wij hebben bijv. een half houten 2-paards Hotra en de poplyester variant, hetzelfde model, is ruim 100kg. zwaarder! Dit omdat o.a. de vloer niet alleen uit polyester bestaat en met andere materialen verstevigd is!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 23-07-04 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt


jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:52

Nou sflj volgens de RDW mag dat dus niet. Als de totale massa van je trailer 2000kg. is moet je ook een voertuig hebben die dat mag trekken en bij een B-rijbewijs mag je dan ook nog niet boven die totale 3500kg. uitkomen voor de totale combinatie van trailer en voertuig. Of je nu een lege trailer trekt of beladen, maakt in NL niet uit. 2000kg. is 2000kg. Ik weet dat er in NL bekeuringen worden uitgedeelt voor overbelading terwijl de trailer leegt is en op dat moment niet zwaarder dan het voertuig mag trekken. En neem van mij aan die bekeuringen zijn niet kinderachtig.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Balte

Berichten: 3545
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:57

Let op Kaat! In België krijg je tegenstrijdige informatie! Zo is een goeie vriendin van me onlangs tegengehouden waarbij de politie beweerde dat het rijbewijs van haar man (behaald voor 1989) niet geldig was om met een trailer te rijden en dat hij het moest inwisselen voor een Europees rijbewijs. Grondig uitpluizen van de site ivm de wegcode leerde dat dit enkel zo is voor de D en C rijbewijzen behaald voor die datum en dit in verband met de medische schifting die er aan vast hangt, voor de B rijbewijzen was dit niet nodig. Dus, zelfs de politie is niet altijd correct op de hoogte en al zeker niet met betrekking tot trailers.
Hoe meer officiële instanties je raadpleegt hoe meer verschillende soorten uitleg je zal krijgen. Ik heb toen gezocht op http://www.wegcode.be/ daar vind je dus de werkelijke letter van de wet, al valt het taalgebruik niet altijd even makkelijk te interpreteren.
Op de technische controle, controleert men trouwens ook niet of het trekkend voertuig de aanhangwagen mag trekken. Wat je wel moet laten doen, is je trekhaak laten keuren. Men vult dan op de roze fiche van je wagen bepaalde gegevens in en op je blad van de controle staat iets in de aard als "trekker van aanhangwagens".
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de Iforwilliams trailers. Ze zijn niet in polyester maar er zit een plastic coating over het hout en je hebt daar geen onderhoud aan.
http://wegcode.be/aktueel/archief/akt06.htm
(over keuring trekhaak)

http://wegcode.be/tech/art21.htm

over de maximale toegelaten massa

Citaat:
1° De massa van een aanhangwagen in beladen toestand mag de maximale toegelaten sleepbare massa van het trekkend voertuig, vastgelegd in het proces-verbaal van goedkeuring, niet overschrijden.


Citaat:
De door de Minister van Verkeerswezen voor de automobielinspectie erkende organismen vermelden de maximale toegelaten massa van de voertuigensleep op het inschrijvingsbewijs of op het schouwingsbewijs van het trekkend voertuig en de maximale toegelaten sleepbare massa, wanneer deze waarde in het proces-verbaal van goedkeuring voorzien is.


Persoonlijk zou ik een tweepaardstrailer ook nooit met een gewone auto trekken.
Laatst bijgewerkt door Balte op 23-07-04 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:58

jeanette schreef:
Nou sflj volgens de RDW mag dat dus niet. Als de totale massa van je trailer 2000kg. is moet je ook een voertuig hebben die dat mag trekken en bij een B-rijbewijs mag je dan ook nog niet boven die totale 3500kg. uitkomen voor de totale combinatie van trailer en voertuig. Of je nu een lege trailer trekt of beladen, maakt in NL niet uit. 2000kg. is 2000kg. Ik weet dat er in NL bekeuringen worden uitgedeelt voor overbelading terwijl de trailer leegt is en op dat moment niet zwaarder dan het voertuig mag trekken. En neem van mij aan die bekeuringen zijn niet kinderachtig.


Onze (ook Hotra trailer, leeg 800kg.) mag totaal 2000kg. wegen. Vorig jaar had ik 'm leeg(!) achter een vw golf hangen die maximaal 1200kg. mag trekken. Ik werd aangehouden en kreeg geen bekeuring omdat de trailer niet zwaarder was dan 1200kg. en ik een E-rijbewijs heb. (want dat moet dan wel!)

Je krijgt echt geen bekeuring voor overbelading als de trailer leeg is, hoor! Of hang je 'm ook achter een minicooper (mits hij die 800kg. mag trekken natuurlijk) en je hebt een E-rijbewijs = 't geen probleem!


jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:59

Ik ben het met je eens Teigetje. Ook in NL weet de politie niet altijd wat nu wel mag en wat volgens de wet verboden. Hoe meer instanties je benaderd voor info hoe meer verschillende uitleggen je krijgt. Heb me gehouden aan wat de RDW hier in NL er over zegt.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Kaat_E

Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 13:04

Even voor allle duidelijkheid:
- trekkende auto is een terreinwagen (Hyundai Terracan), geen personenwagen
- chauffeur heeft een BE (oud rijbewijs) en ik ga mijn E nog halen

"1° De massa van een aanhangwagen in beladen toestand mag de maximale toegelaten sleepbare massa van het trekkend voertuig, vastgelegd in het proces-verbaal van goedkeuring, niet overschrijden."

--> dit klopt met wat ze mij gezegd hebben, massa in beladen toestand is werkelijk gewicht, niet MTM
en de maximaal toegelaten sleepbare massa is in mijn geval dus 1800

Ik weet dat niet alle agenten alle regels kennen, daarom dat ik de teksten dus ook bij de papieren van de trailer zou bewaren!

Wat is RDW overigens?

Ik apprecieer alvast alle goede raad en tips ivm merken (Williams komt er momenteel goed uit blijkbaar), weet er nu nog iemand of er echt zoveel verschil in prijs is tussen Nederland en België?

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:12

RDW = Rijks Dienst voor Wegverkeer

En wat de prijzen betreft kan ik je niet helpen. Ik heb nl geen idee wat een trailer in België kost. Je zou het zelf kunnen vergelijken door op hun internetsites te gaan kijken. De site van Hotra is www.hotra.nl

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:00

Volgens mij klopt het wat jeanette zegt (in NL dan).
Dat iemand is aangehouden met een trailer die een hoger maximale toegelaten massa heeft dan de auto mag trekken, wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook niet mag. Dat is gewoon mazzel.

Natuurlijk is een boete vervelend. Maar als je betrokken bent bij een ongeval en je blijkt met een combinatie te rijden die niet is toegestaat, zal je verzekering waarschijnlijk moeilijk doen. Dan heb je pas echt een probleem.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:14

Het klopt helemaal wat Tenfold zegt. Je bent dan ook niet verzekerd als je met een combinatie rijdt die niet is toegestaan.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Imhrien, jokesonyou, joyce83, Room_Soesje en 31 bezoekers