paarden wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

paarden wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 19:28

Normaalgesproken was ik de paarden met babyshampoo, maar dat hebben we nu niet meer...
Waarmee kun je ze nog meer wassen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:35

de staart kan ook gewoon met je eigen haar shampoo! over de vacht weet ik dat eerlijk gezegt niet.........

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:37

Ik was Kore heel af en toe maar met zeep of shampoo. Meestal 1 of 2 keer per jaar, in de zomer dus. Dan tel ik de voetjes even niet mee natuurlijk! Haha!
Ik pak vaak in de winkel goedkope neutrale zeep. Voor gevoelige huid of dagelijks gebruik, dat zijn vaak niet van die agressieve zepen. Verder denk ik dat goed uitspoelen heel erg belangrijk is, ik wil geen ene zeepbel meer zien met het aftrekken met het zweetmes, anders spuit ik haar nog een keer extra af. In dat opzicht maakt het merk denk ik niet zo heel veel uit....

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:59

Ik was eigenlijk altijd met Milde shampoo van de kruitvat. En der witte benen met zilvershampoo.

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:38

die van mij doe ik gewoon met alles reiniger!!
kan ej al voor 0,99 cent kopen in de supermarkt werkt uitstekend!! en mijn verzorgpony met roos krijgt anti roos shampoo Haha!

mijn paardje is 4 geworden!!
haal alles eruit, wat erin zit!!
zoek 2 paards trailer liefst polyester+zadelkamer pb's me maar als je iets weet voor een aannemelijke trailer+prijs!!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:42

Toevallig laatst met de dierenarts over gehad... Die gaf aan dat je het beste altijd babyproducten kunt gebruiken, omdat die het zachtste zijn voor de huid! Maar goed, ik weet niet of je echt op dit antwoord zit te wachten nu je babyshampoo net op is Lachen

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:43

ik gebruik die van de reclame met Abrikoze zo, die niet prikt in de ogen Haha!

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:44

De staart ja, maar het lijf niet, als ik goed geinformeerd ben beschadig je de natuurlijke vetlaag als je het lichaam te vaak wast.

Respect is de basis van een grote vriendschap, Yfande 19-juni 1993 - 26 oktober 2009
De paarden van de hoop galoperen, maar de ezels der ervaring lopen langzaam

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:44

groene zeep of biotex

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:45

Hoe vaak moet ik het nog zeggen: babyshampoo is niet goed voor de PH-waarde van de paardenhuid.

Je kan het beste gewone, milde shampoo gebruiken en deze goed uitspoelen.

Toos paardloos

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:47

cindy14 schreef:
die van mij doe ik gewoon met alles reiniger!!
kan ej al voor 0,99 cent kopen in de supermarkt werkt uitstekend!! en mijn verzorgpony met roos krijgt anti roos shampoo Haha!

was je jezelf ook met allesreiniger Verward . Is toch veel te agressief dat spul Boos! !!!!

tijdens het rijden op een paard lenen we voor even ultieme vrijheid
Mijn GoPro Hero actioncam en Cambox isi3 filmpjes: https://www.youtube.com/user/fellow204
FB pagina : As Seen Through Horses' Ears Nederland en België

http://solvej.eu/

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:16

Met Driehoek Vloeibare Groene zeep kan het trouwens ook!

Toos paardloos

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:32

Paarden-schampoo zorgt ervoor dat de vacht schoon word en het vetlaagje weer hersteld.
Je kunt ze daarmee dus het beste wassen...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:21

ik was de mijne met gewoon paarden- shampoo en de benen met zilvershampoo van die hele goedkoope kun je hale bij dirk.. zijn die paarse flesjes

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:32

Paarden kun je het beste wassen met paarden champoo. De PH waarde van de huid van een paard is anders dan die van mensen en daar moet een champoo dus op aangepast zijn wil je geen huidproblemen krijgen.
Overigens is het verstandig om een paard zo min mogelijk te wassen. Hoe vaker je wast (vooral als je dan ook nog geen paarden champoo gebruikt maar 'sterker' spul), hoe meer je de haren beschadigd. De schubben gaan open staan waardoor er meer vuil in kan gaan zitten. Gevolg, door vaak te wassen wordt je paard sneller vuil en z'n vacht wordt op den duur dof.

Als je je paard schoon wilt houden en glanzend, is er niks zo goed als veel poetsen... en dan bedoel ik ook écht ouderwets rossen met een rubber borsel en met een zachtere borstel na. Door veel te borstelen stimuleer je de bloedsomloop wat de haargroei stimuleert en je dus een gezonde glanzende vacht krijgt en tevens wordt huidvet goed verdeeld over de haren zodat de schubben van de haren mooi glad blijven liggen en de vacht dus a.h.w. vuil afstotend wordt.

Ik show mijn paard in de Halter en dat is een westernonderdeel waar het bij uitstek om het uiterlijk van het paard gaat. Ze wordt twee keer per dag grondig geborsteld en alleen voor de shows gewassen (en het is een Paint, dus veel wit!) Ze glanst en heeft appels, zelfs op het wit (wat volgens sommigen dus niet mogelijk zou zijn).
Ookal gaat ze in de mest liggen, ze heeft eigenlijk nooit vieze plekken en als ze ze wel heeft zijn ze vrij makkelijk uit te borstelen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:43

Ik ben het helemaal met Francis eens. Als ik Jagger wel was, gebruik ik Showpoo (speciale paardenshampoo) of shampoo van Cowboy Magic. Kost dan misschien twintig euro per fles, maar dan weet ik ook zeker dat mijn -nu jaarling- over twintig jaar ook nog net haar heeft. Ik ben er misschien wat voorzichtig mee, maar ik kan niet in de toekomst kijken en doe er maar alles aan om eventuele ongename verrassingen voor te zijn.
En ja, borstelen.. veeeeel borstelen *LOL*

PS Voor de witte delen gebruik ik White N Brite of Quick Brite, ook speciaal voor paarden *LOL* Ik weet ook zeker dat de witte gedeeltes van mijn paard paars zouden worden als ik hem daarmee zou insmeren, want dat is echt iets voor mij.. Lips are sealed

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:47

wij wassen ze altijd met groene zeep.
schimmels en witte benen gaan in de groene biotex
werkt perfect

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:44

Witte benen met betadine shampoo en de rest met Nivea shampoo of groene zeep.

gera schreef:
Showpoo
Doet me denken aan een oude sig 'Ban Sham poo, demand true poo! Knipoog Sorry..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:21

Ik was altijd met paardenshampoo. Ik heb inmiddels wel 7 verschillende soorten verzameld.

Come over to the dark side, we have cookies!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:38

Ik was mijn paard eigenlijk nooit, gewoon goed afspuiten en als ze droog zijn even een borsteltje eroverheen en eventueel wat glansspray, maakt ze net zo mooi en je weet zeker dat je niks beschadigd. Witte beentjes wassen doe ik overigens wel met schampoo, maar alleen als het ECHT nodig is (dus voor wedstrijden e.d.), ik gebruik dan gewoon goekope neutrale zeep.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:38

Ik was mijn paard altijd met milde of baby shampoo.
De voetjes was ik altijd met betadine shampoo.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:26

Ik was Racer ook altijd met Zwitsal babyshampoo, al moet ik zeggen dat in de tijd dat ik hem heb ik hem pas een keer gewassen heb, en dat was 2 weken terug Bloos! . Ik spoel heb eigenlijk altijd alleen af. Voetjes doe ik met Betadineshampoo, dat maakt het beste wit vind ik Lachen .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:48

cindy14 schreef:
die van mij doe ik gewoon met alles reiniger!!
kan ej al voor 0,99 cent kopen in de supermarkt werkt uitstekend!! en mijn verzorgpony met roos krijgt anti roos shampoo Haha!


En jezelf maak je zeker schoon met Chloor. Werkt ook super!!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:22

Gera schreef:
"maar dan weet ik ook zeker dat mijn -nu jaarling- over twintig jaar ook nog net haar heeft. "


Wie wast er nu in hemelsnaam een jaarling?????

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:30

Kitten schreef:
Gera schreef:
"maar dan weet ik ook zeker dat mijn -nu jaarling- over twintig jaar ook nog net haar heeft. "


Wie wast er nu in hemelsnaam een jaarling?????


Dat doe ik.. Waarom? Omdat mijn paard aankomend weekend in de halter geshowd wordt (soort van 'keuring'). Mijn paard vindt het heerlijk. En waarom zou je geen jaarling mogen of kunnen wassen? Hij staat verder gewoon in de opfok en heeft voor mijn gevoel niets te klagen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 36 bezoekers