verzorgers betalen of wij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

verzorgers betalen of wij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 08:47

ik had een vraag!
het klopt toch eigenlijk niet! Je heb een verzorger(ster) en die rijd jou paard maar jij heb een verzorger nodig dus moet die verzorger maar betalen Verward doe het dan gratis! dat vind ik hoor ik wil ook wel is jullie mening weten

paarden zijn mijn leven maar zonder ouders had ik er nu geen 2!!


none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:52

Ik heb een verzorg paard waar ik sinds kort op rij. Toen ik hem verzorgde (2jaar lang..ook stallen uitmesten) heb ik er niets voor betaald gekregen. Nu ik rij hoef ik zelf ook niets te betalen. Ik vind dat wel het beste. Maar het ligt er net aan welke regels je maakt. Ik vind zeker dat de persoon waarvan je het paard verzorgd niet hoefd te betalen. Iemand doet het voor zijn lol om iets met paarden te kunnen doen als je geld wil verdienen ga dan ergens anders werken. Maar dat is mijn mening.

<3

chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 08:59

ja daar heb je ook gelijk in maar jij zoekt tog eigenlijk een verzorgster! maar ag iedereen heeft zijn eigen mening!

paarden zijn mijn leven maar zonder ouders had ik er nu geen 2!!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:04

ik heb ook een bijrijdster/verzorger en die hoeft niks te betalen, ik vind niet dat de verzorger daarvoor hoeft te betalen.

Utah is mijn topper!!!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:05

ja klopt... dan is het ook wel weer anders. Als je echt een stalhulp hebt die alles schoonmaakt enzo dan mag je ook wel betalen. En tja.. als je gewoon een beetje voor je lol rijd een beetje aan poot enzo dan heof je vind ik niet te betalen (de persoon die verzorging zoekt dus) Maar als je echt voor die persoon het paard echt traint dan moet de persoon wel weer betalen vind ik (de persoon dus die de verzorging zoekt) Tja.. het is wel moeilijk. Maar ik denk ookw el dat het aan het niveau ligt.

<3


Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:13

Nee, ik vind dat niet raar dat je als bijrijder moet betalen. Ik heb zelf 2 bijrijdpaarden die ik allebei 1 x per week rijd. Ik mag er alles mee doen: van buitenrijden tot bakrijden en longeren en springen enz. In mijn omgeving krijg ik ook reacties van: "Goh, wel raar dat je zoveel geld moet betalen, die mensen zoeken toch iemand voor hun paard, jij toch niet?" Maar ga je naar een manege dan moet je ook geld betalen. En veel meer geld ook terwijl je daar maar elke week een uurtje op mag rijden. Een buitenrit kost bij wijze van al Geld, geld! 25,00. Maar goed, ik doe gewoon lekker mijn bijrijdpaarden en die reacties neem ik er maar gewoon bij. En nog wat: tegenwoordig is niks meer gratis...

Ray --» M`n Tinker

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:08

Ik vind het niet zo gek hoor dat je moet betalen. Bij de manege rij je toch ook niet gratis? Als je het om gaat rekenen ben je per keer rijden vaak een stuk goedkoper uit, dat verzorgen hoort er dan gewoon bij.
Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:14

Ik deel nu eik een beetje de pony met een meisje op stal, we hebben allebei 3 dagen, en pony heeft 1 dag vrij. Ik rij ook in de lessen etc. En ik vind het niet gek dat ik moet betalen, ik bedoel, ik doe hem de helft van de tijd, en zij heeft dus de helft minder haar eigen pony, dus waarom niet de helft van de stalling betalen?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:17

Je doet de eigenaar er toch een plezier mee? Ik word betaald voor het rijden van paarden, want doordat ze op conditie blijven en meer waard worden. En ik mag er ook alles mee doen! Zonder mij hadden al meerdere mensen hun paarden moeten verkopen. Nu doe ik het niet meer, maar een vriendin van mij wel en die wordt er nu ook voor betaald. Ik vind dat wel normaal!

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:19

Tulandro schreef:
Je doet de eigenaar er toch een plezier mee? Ik word betaald voor het rijden van paarden, want doordat ze op conditie blijven en meer waard worden. En ik mag er ook alles mee doen! Zonder mij hadden al meerdere mensen hun paarden moeten verkopen. Nu doe ik het niet meer, maar een vriendin van mij wel en die wordt er nu ook voor betaald. Ik vind dat wel normaal!

Dit vind ik raar...Wel de lusten maar niet de lasten

Ray --» M`n Tinker

maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:23

mijn vriendin moest ALLE kosten betalen(hoefsmid,dierenarts,eten,huur van de wei,water)en ze moest alle andere paarden die daar stonden eten geven enzo!!echt oneerlijk
wat nog erger is: ze moest ineens meer betalen omdat de eigenaar haar paard geopereerd moest worden en ze niet genoeg geld had!!
ik vind dat dit gratis moet zijn OK dan!

Go jij! Go jij! Vitni,Bastiaan,Kimni Go jij! Go jij!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:24

Maar het is niet je eigen paard, je doet alles voor een ander!! Je maakt het paard meer waard! het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed je rijdt, want als je alleen een beetje rondhobbelt en het paard schiet er niks mee op, dan snap ik dat je er niet voor betaald krijgt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:28

Hier zijn al onwijs veel topics over geweest... Scheve mond

Als iemand mijn pony wil rijden, betalen ze er maar voor, moeten ze op een manege ook. Willen ze niet betalen? Pech, doe ik het lekker zelf Knipoog

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:29

miri verzorgt astrid nu al 2 of 3 jaar denk ik! maar ze betaald alleen de hoefijzers. ja zij rijd over de weg dus kan ze die ook wel betalen Knipoog en verder mag ze alles met astrid doen! dat is dus het enige wat ze hoeft te betalen en dat vind ik best meevallen hoor!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:32

Quellian schreef:
Hier zijn al onwijs veel topics over geweest... Scheve mond

Als iemand mijn pony wil rijden, betalen ze er maar voor, moeten ze op een manege ook. Willen ze niet betalen? Pech, doe ik het lekker zelf Knipoog


Kijk, dit is anders, want jij hebt de mogelijkheid om je paard zelf te doen, maar sommige mensen moeten uit nood een verzorger er bij nemen, omdat ze anders veel te weinig tijd hebben. Dan help jij hen, en in jouw geval helpen jouw verzorgers jou eigenlijk helemaal niet, want jij kan het allemaal zelf ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:34

Ik vind van niet, die verzorgers mogen best wat betalen om paard te rijden. Dat zouden ze op een manege ofzo toch ook moeten en zei zijn alleen maar blij dat ze mogen rijden. Ik vind het niet meer dan normaal dat er bij een beetje leuk paard waar veel mee gedaan mag worden een bijdrage in de kosten wordt gedaan door een verzorgster.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:36

Tulandro schreef:
Maar het is niet je eigen paard, je doet alles voor een ander!!


Dus als jij geen eigen paard hebt maar er wel een ter beschikking krijgt om te rijden vind je dat je daarvoor betaald moet worden?

De meeste verzorgers maken een paard niet meer waard.

Het is een goede deal voor twee kanten. Ze willen allebei iets - de eigenaar hulp in de verzorging, de verzorger een paard om te rijden. Een eigenaar geeft z'n paard gedeeltelijk uit handen en heeft dus tijd voor andere dingen, een verzorger heeft een paard ter beschikking - gratis of tegen geringe kosten.
Als het nou een rotbaantje was (of je hebt echt iets toe te voegen aan een paard) dan zou je om betaling mogen vragen. Iemand die mijn paard ter beschikking krijgt die verleen ik in mijn ogen een gunst (gebruik van mijn paard) en in ruil daarvoor neemt zij een gedeelte van de zorg van mij over. Als ze daarvoor betaald zou willen worden dan is de overeenkomst vandaag nog ten einde.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:39

Ik vind dat een verzorger betaald moet worden als hij of zij de eigenaar er echt mee helpt. Als ze het paard niet meer waard maken, en dus eigenlijk alleen maar er zelf plezier van hebben snap ik dat ze een bijdrage moeten leveren. Maar in sommige gevallen help ik de eigenaar, en aangezien ik al weinig tijd heb, doe ik dit echt om de eigenaar te helpen. Als je een pony verzorgt en je doet er vooral penny dingen mee, moet je natuurlijk niet betaald worden. Ik denk dat het aan de capaciteit van de ruiter ligt.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:42

Ik denk trouwens dat het ook aan de situatie van de eigenaar van het paard ligt en of de bijrijder/verzorger zelf een eigen paard heeft of niet.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:45

Ik vind het echt niet raar dat iemand moet betalen.
Maar dan vind ik wel dat diegene veel mag doen, niet alleen poetsen enzo.
Gelukkig heb ik zelf een gratis vz pony, mag alle dagen rijden en alles doen, alleen niet alleen naar buiten, maar dat gaat ook niet!
en voor die dingen die ik allemaal mag doen, zou ik het niet gek vinden als er wat betaald voor moet worden!

Lachen

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:54

Hoi allemaal,
Ik verzorg zelf ook pony's en paarden maar krijg daar niets voor betaald in geld, wel mag ik rijden zoveel en zovaak ik wil, en dat is voor mij persoonlijk nog meer waard dan geld Knipoog

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:07

Het klopt wel wat je zegt... mijn moeder vind ook dat ik er geen geld voor kan vragen. Maar bekijk het eens zo:
Als mijn verzorgstertjes ze 2 hele weken mogen rijden, en verzorgen, hebben ze zeg maar 2 weken een eigen pony. En dat kost geld. Dan hoeven ze niet veel te betalen, maar als ze van de winter weer hooi krijgen, en stro in de stal, kost dat me een vermogen per week! en dan mogen ze best een steentje bij dragen. Of af en toe een een wormen kuurtje halen. En ze mogen er voor de rest alles mee doen!

Bij mij betalen ze dus een klein bedrag in de winter. En verder als ik wedstrijd heb, rijd hun vader trailer *LOL*

Kris now she's an angel in heaven...

maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:51

een vriendin van mij moest zo'n 200/300€ per maand betalen!!

Go jij! Go jij! Vitni,Bastiaan,Kimni Go jij! Go jij!

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:57

Maar als je zo'n paard in conditie houd en schoon en de stallen doet vind ik opzich wel dat een eigenaar ervoor mag betalen. 50 euro p.m. ofzo kleine bijdrage of af en toe een zakje snoep of een nieuwe set borstels ofzo.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 89 bezoekers