zadel ervaringen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHenny
Berichten: 826
Geregistreerd: 07-05-04

zadel ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 16:07

Ik zou graag reakties ,ervaringen horen van andere over het rijden met bv een barefoot,torsion boomlooszadel.
Het rijden met een wintec westernzadel en een podium endurance zadel.
Ik twijfel namelijk nog erg welk zadel ik het beste voor mijn paard kan aanschaffen.
Hij heeft namelijk geen schoft,en is 6 jaar ,dus kan zijn bouw nog weer veranderen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:09

zoek maar eens via de zoekfunctie daar vindt je meer van deze vragen

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:57

heyz
ik heb een wintec 500. dat is er een met verstelbare boom, echt een aanrader!! vrij makkelijk in het odnerhoud, en zeer licht.
suc 6 ermee

Kaya

Berichten: 281
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:06

MisterMulan schreef:
Ik zou graag reakties ,ervaringen horen van andere over het rijden met bv een barefoot,torsion boomlooszadel.
Het rijden met een wintec westernzadel en een podium endurance zadel.
Ik twijfel namelijk nog erg welk zadel ik het beste voor mijn paard kan aanschaffen.
Hij heeft namelijk geen schoft,en is 6 jaar ,dus kan zijn bouw nog weer veranderen.


Een late reactie, maar beter 1 dan geen.
Ik rij mijn Arabier sinds 7 jaar met een Podium/R.O.C. en mijn IjslanderXTennessee Walker met een Torsion (nu 3 jaar). Ben over beide zadels erg enthousiast. Mijn voorkeur gaat uit naar de Torsion, maar ik heb artrose in 1 heup en mijn been moet rechter, anders is het erg pijnlijk met rijden (vooral bij langere ritten en veel stappen). Ik ben dus genoodzaakt een ander zadel te kopen, wat ik heel vervelend vind. Ik rij nu de IJswalker soms met de Podium van de arabier, maar die rug is anders dus moet ik steeds de vulling aanpassen. Is makkelijk, een pakketje wat je er zo onder schuift, maar als we tegelijk rijden dan gaat dat dus niet. Nu ga ik dus een Podium Champion (ik heb een Podium/Roc Classic) aanschaffen voor de IJswalker. Voor een jong paard wat nog moet groeien vind ik de ROC of de Torsion erg goede keuze. Een Torsion vind ik alleen minder geschikt voor een heel zwarte ruiter (va ca. 95 kilo) of voor een paard met een wervelkolom die niet in spieren verpakt is.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:17

MisterMulan schreef:
Ik zou graag reakties ,ervaringen horen van andere over het rijden met bv een barefoot,torsion boomlooszadel.
Het rijden met een wintec westernzadel en een podium endurance zadel.
Ik twijfel namelijk nog erg welk zadel ik het beste voor mijn paard kan aanschaffen.
Hij heeft namelijk geen schoft,en is 6 jaar ,dus kan zijn bouw nog weer veranderen.

Hallo Mister Mulan
Even een reactie van Torsion zelf....
Ik weet niet of je al gekozen hebt, maar we komen langs voor een proefrit. Dat kost wel geld. Scheve mond Maar dan krijg je ook ruim de tijd om te rijden. En wanneer je een zadel besteld binnen twee maanden, is dat een aanbetaling... Lachen . We zijn meestal 2 tot 3 uur met een klant bezig.
Kijk voor verdere informatie op**

Veel succes,
Don

[Sugarmiss; **commerciƫle link verwijderd]