anti-slip teugel??? welke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

anti-slip teugel??? welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 12:39

Ik rijd al jaren met een dressurteugel, maar ik heb ook al jaren het probleem dat mijn paard handig is in teugelsnoepen. Oftewel de teugel wordt steeds langer.
Ik ben nu opzoek naar een goede anti-slip teugel. Springteugels werken bij mij echt niet .

Dus iemand nog goede suggesties???

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:46

Mijn paard is ook een teugelsnoeper ! Zonder dat je het door hebt zijn je teugels te lang en wordt je insructeur boos. Ik gebruik nu voor de dressuur lederen springteugels. Dit gaat goed OK dan! , en is keurig tijdens concoursen. Eerder gebruikte ik dressuurteugels met alleen aan de binnenkant rubber (die noemen ze ook wel smokkeldressuurteugels). Het nadeel van die teugels is dat het rubber vrij snel slijt (en dan had ik echt niet de goedkoopste versie), met als resultaat dat de teugels uit je handen glijden Haha! ! Rijd je met handschoenen?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 12:48

ja ik rijd met handschoenen. Anders snoept hij niet alleen mijn teugels, maar ook mijn handen.
Ik heb overigens nog wel een eis Haha!, de teugel moet niet te dik zijn.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:49

ja daar heb ik nou ook moeite mee Haha!
hahah maakt bij mij niet uit of ik met of zonder handschoenen rijdt,het gebeurt Tong uitsteken ik heb wel een tijd lang met een rubberen teugel gerede met van die hele kleine nopjes Tong uitsteken

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:30

Ik krijg er steeds meer last van. In het begin heb ik met die hele dikke rubberen teugels gereden zaten aan het hoofdstel van de toemalige eigenaar), maar daar kreeg ik altijd blaren van. Daarna een poos gewoon op leren teugels gereden, maar met regen en warm weer glijdt dat helemaal. Daarna ben ik overgegaan op springteugels, en dat is een tijdlang goed gegaan, maar ook Des wordt steeds handiger in teugelsnoepen. Ik denk dat ik dus maar een keer op jacht ga naar dunne anti-slipteugels. Ik weet dat ze er zijn (mijn vriendin heeft ze ook). Evt zal ik dan weer handschoentjes aan moeten, hoewel ik dat niet zo lekker vind rijden...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 14:39

Ik ga woensdag maar eens even bij de nieuwe divoza in heteren kijken. Ik heb nog kortingsbonnen liggen.
mijn vriend had ook van die anti-slippertjes teugels, maar die lompe koe Tong uitsteken van hem heeft er bovenop gestaan. en toen deettie het niet meer Haha! Oeps *LOL*

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:01

"teugel snoepen...?" Had ik nog nooit van gehoord. De leren teugel van 18mm met van drie dwarsstukjes (zoals een webband springteugel) ook van leer hebben mijn voorkeur. De teugels worden niet meer gesnoept (...) en ook handig om te zien of je links en rechts even kort, los, strak of goed hebt.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:13

Zo'n teugel met rubber is wel erg fijn vind ik!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:01

Ik gebruik al jaren rubberen teugels en bevalt prima.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:38

Ik rijd ook met rubberen teugel. Die van Euroriding. Die zijn niet te dik. Die goedkope zijn dat vaak wel.
En altijd met handschoenen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:47

Ik ga het binnenkort met een Ijslandseteugel proberen Zijn dunne antislipteugels, bijkomend voordeel is dat ze makkelijk vast te clippen en er weer af te halen zijn Lachen

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:12

Ik heb ook IJslandse anti-slip teugel. Niet omdat mijn paard teugelsnoept, maar omdat andere teugels glad worden in de regen.
Deze bevalt super. Ze zijn heel dun en hebben musketonhaakjes aan het einde (handig!), ze hebben geen gespje, ze bestaan dus niet uit 2 delen.

Ik denk trouwens dat mensen met grote paarden deze niet kunnen gebruiken. Volgens mij zijn ze daar veel te kort voor (ik heb een IJslander). Als mijn IJslander haar hals strekt, heb ik al niks meer over.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 18:41

GeJe schreef:
"teugel snoepen...?"


is een door mij verzonnen term Haha!

Ik heb nog een geweven teugel, van volgens mij elastiek gehaalt. Deze is lekker dun en zo te voelen glijdt hij minder makkelijk.