Hoe leg je ouders uit: school MET paard gaat wel!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:08

Wanneer jij dmv goede schoolresultaten laat zien dat het bij jou wel kan, zullen ze het van je aan moeten nemen.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het niet redde om een pony en school te combineren. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik ook thuis nog in het bedrijf moest werken.
Maar tijdens mijn studie had ik het echt niet kunnen combineren. Dus ben ik blij dat ik pas een paard heb gekocht toen ik werkte.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:35

Ik heb het ook gered, bij mij ging het zelfs beter omdat ik moest stoppen met mn vzpaard als het weer fout ging op school.
Ik doe in de zomer meestal 's avonds mn paard en 's middags school en in de winter andersom.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:48

Ik denk idd dat de beste manier om je ouders te overtuigen duidelijk is: Gewoon goede schoolresultaten laten zien.

En die kan je behalen door beter te plannen!

Ik zou inderdaad proberen met je ouders af te spreken dat je bij elk rapport bespreekt hoe veel je mag rijden. Slecht rapport- minder rijden, maar ook Goed rapport- Meer rijden!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:22

ik heb dat gezeur ook zo vaak gehad
mijn moeder schreef later over mij:

Voor haar is het dan ook erg belangrijk geweest dat ze een pony kreeg. Hier kon ze haar emotie in kwijt en bij kwijt. Het dressuren en springen ging haar goed af. Heel veel discipline heeft Tabitha. En ze kan ontzettend goed incasseren. Vooral de liefde voor de dieren is geweldig. Met veel geduld en continuïteit geeft Tabitha zich zelf aan haar hobby. Haar creativiteit die ze altijd heeft gehad is hierdoor wel eens op de achtergrond geraakt. (tijd en energie gingen in haar paarden)

vond wel lief dat ze dat over mij schreef, aangezien ik altijd d8 dat ze niet wilde dat ik te veel met paarden omging vanwege school! ze heeft er ook veel moeite mee,maar ze moet ook toegeven dat ik er mijn gevoel bij kwijt kan!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:37

Mijn ouders hebben nooit moeilijk gedaan, ik kon het ook makkelijk combineren met mijn Havo en later VWO.
Nu laat ik school zeker weleens schieten voor mijn paard. En ik vrees dat dat alleen nog maar erger gaat worden. Ook hier zeggen mijn ouders niets van (oke tot nu toe nog wel alles gehaald). Bij mij komt school echt op de laatste plaats

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:40

Ik ben op het VWO 2x blijven zitten omdat ik méér bij mijn pony zat dan achter mijn bureau. Daarna ben ik gaan studeren en ik heb toen mijn pony verkocht omdat ik mijn studie serieus wilde aanpakken en me echt daarop richten. Toen ik daarmee klaar was ben ik fulltime gaan werken en heb ik een paard gekocht. Elke dag van 08.00 uur tot 18.00 uur op mijn werk. In de file naar huis. Dan koken, eten, huishouden doen, en daarna naar mijn paard tot 00.00 uur. (Nu denk ik: als er één periode in je leven is dat je juist de tijd hebt voor een paard of een pony, dan is het als je op school zit of studeert! Dus eh... geniet ervan, want zolang je nog op school zit, kun je tenminste ook lekker 's middags naar je pony toe (ik zou er alleen voor zorgen dat je niet net zoals ik 2 x blijft hangen)!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:14

ik heb een eigen paard en ga er 5x per week heen en op mijn eindrapport alleen voldoendes, dus het kan wel. Ga in het weekend vast vooruitwerken van wat je al hebt opgekregen. En ga smiddags goed je best doen (hoeft niet echt als het maar zo lijkt bij je ouders). En als je klaar bent heb je alle tijd voor lady.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:17

Ik kreeg mijn eerste paard toen ik 12 was het was daar voor al mijn bijrijd paar kan me verder niet herinneren dat we het over school hebben gehad. Volgens mij ging het ook best wel goed op school en was het daarom geen probleem, ik ging vaak voor schooltijd naar mijn paard als ik wist dat ik veel huiswerk had voor de dag er na. Ook had ik 2 bijrijdsters en mijn aantal keer naar het paard toe veranderde niet toen hij van mij werd. Als je niet te veel moeite hebt met bijhouden van je schoolwerk hoeft het geen probleem te zijn.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:27

heb geen onvoldoendes op me rapport.
En ik red het op me sloffen.
Ik doe zelf iedere dag me paard [mesten,rijden etc.]en heb ook nog een verzorgpony.
En gewoon je tijd goed indelen.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:57

4x in de week moet toch wel lukken? je hebt meestal geen 5 dagen tot 4 uur school dus op 2 dagen dat je vroeg uit bent trainen, vrijdag en het weekend. genoeg tijd toch? 7 dagen is idd wat veel en dat lukt denk ik ook alleen als je paard naast je huis staat/op loopafstand. verder (als je dat doet tenminste) minder lang poetsen, 1 borstel en de hoevenkrabber werkt ook..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:11

Ik denk dat 4x per week wel lukt want ik had vroeger 2 vz paarden, elk dag 4 uur/half 5 thuis, even naar paardjes (5 minuten met fiets) of savonds, dan keek ik of ik nog tijd vrij had, anders maakte ik mijn HW wel in taxi ofzo Haha!
Desnoods neem je een bijrijdster Knipoog

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:37

Bij mij is dat altijd geod gegaan. Ik deed MAVO en verzorgde een paardje 7 dagen in de week. Ik beschouwde dat als mijn eigen paardje en deed er ook alles mee en regelde alles voor haar. Uit school ging ik meteen door naar stal , was meestal te laat thuis voor het avond eten en kon dus snel mijn bord leeg eten zonder dat ik aan tafel hoefde te blijven totdat de rest klaar was Lachen ( wij aten thuis meestal tussen 5 en half 6 , lekker vroeg dus ) . Na het eten aan me huiswerk . Soms nam ik mijn huiswerk ook mee naar stal dan had mijn paardje een rust dag en mocht ze lekker in de wei of bak rond wandelen en ging ik er op een kleed bij liggen met heel braaf mijn huiswerk voor me Haha!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:27

toen mijn dochter op de middelbare school zat hadden wij samen een paard en zij reed 3 of 4 keer per week
zij maakte vaak haar huiswerk in de kantine van de manege, als ze wachtte tot ik haar na mijn werk kwam ophalen
(ik studeerde zelfvroeger ook het beste in cafe's, dus kon het wel begrijpen)
zij deed haar school goed, dus dat was voor mij geen probleem
Voorwaarde voor vertrouwen van je ouders is dat ze zien dat je je best doet op school, je ervoor inzet
je zult keuzes moeten maken
oaard is dan bv i.pl.v. tv kijken of gezellige middagjes met vriendinnen ofzo
maar het moet gewoon kunnen hoor !

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 20:45

Ik moet er dus gewoon goed op letten dat ik door middel van goede resultaten mijn ouders kan laten inzien dat het wel haalbaar is!

Ik deel Lady nu met een vriendin en dat gaat heel goed. Alleen ben ik er nog wel vaker dan zij, maar ik heb wel wat meer tijd en zie het allemaal wel goed in!

plannen, plannen, plannen, plannen hahaha!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:02

Zolang ik grotendeels voldoendes haal en geen onvoldoendes op mn rapport heb staan maken mn ouders geen problemen. Alleen is Sting tegenwoordig wel een goede reden om geen huiswerk te maken. (Nee, kan niet, moet naar mn paard Lachen )

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:05

Ik studeer Humane wetenschappen, niet al te makkelijk. En ik kan het combineeren met 4 paarden.

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:09

ja, 'gewoon' goede cijfers halen, en idd goed plannen EN JE AAN JE PLANNING HOUDEN Knipoog!!! ik had eerst geen paard, maar had met mijn rooster van school een hele planning aan mijn ouders laten zien, bv: 3 uur uit, half 4 thuis,
(en in mijn geval ook half 4 bij mijn paard) , ben anderhalf uur met mijn paard bezig,
na 5 uur tijd voor mijn huiswerk.

mijn ouders waren het ermee eens en er is ook een paard gekomen, maar op school ging het bagger Scheve mond , er gaat veel meer tijd inzitten dan je denkt, want in anderhalf uur red ik het gewone verzorgen wel, maar het liep altijd uit,
ben uiteindelijk een niveau gezakt en mijn ouders geloven me niet meer als ik zeg dat iets wel kan.
zoals nu wil ik heel graag een trailer, zodat ik op de club kan gaan rijden, maar dat mag niet want daar zou ik geen tijd voor hebben....
ze vinden het niet eens erg om me heen en weer te rijden!!!

Camm
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:23

Als je de dingen maar efficient doet en als je het alle twee leuk vindt en daarmee achter je keuze staat, zie ik ook niet in waarom het je niet zou lukken!

Ik combineer m'n paard met hbo en studentenver. en tai jitsu 2 keer in de week (avond). En soms maak je dan wel hele lange dagen, daarom is het ook belangrijk dat je 100% achter je keuze staat Knipoog

Misschien moet je gewoon wennen aan het drukke schema en als je alleen maar vooruitgang ziet, kom je al in de goede richting. Want dit zie ik ook als een soort leerproces, je krijgt er alleen geen diploma ofz voor.

In ieder geval veel succes! Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:44

Tsja, het gaat echt niet vanzelf hoor.

Vergeet niet dat je buiten school en paard nauwelijks vrije tijd over zal houden (voor vrienden of zoiets). Als dat voor jou geen probleem is gaat t je denk ik wel lukken.