Hoeveel kan een shet trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Hoeveel kan een shet trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:23

Hey! Ik vroeg me af hoeveel een shetlander van 1 meter kan trekken. Mij lijkt mennen onwijs gaaf en het shetlandertje van m'n zus is beleerd voor een karretje > Ze is ook verkeersmak dat is ook het probleem niet maar ik wil haar als ik dat doe niet teveel belasten. En hoelang kan ze dan voor het karretje? Verward

Ik weet dat ze aardig wat kunnen trekken maar wil het toch maar ff vragen aan de kenners hier op bokt

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:27

ik weet het niet in Kg maar een shet kan heel veel aan.
ik ken iemand die rijden met hun minishet. ze zit dan zelf in het karretje met haar twee kinderen. hij kan het makkelijk aan, het ligt natuurlijk ook een beetje aan wat voor shet je hebt, slnk gebouwd of juist heel for

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:34

Nou het is best wel een stevige Bloos shet maar ze moet iets afvallen. We wachten nog steeds op de foto's.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:11

een shet kan op een verharde, vlakke weg (dus gewoon asfalt zonder heuvels of bobbels) 3 keer zijn eigen gewicht trekken. Dat is dus de wagen + de mensen die op de wagen zitten.
Ga je wel over heuvels of over een wat ruwer oppervlak rijden (bijvoorbeeld klinkers) dan kan je rekenen op 2 x hun eigen gewicht en door echt zwaarder terrein, zoals zand kunnen ze 1 x hun eigen gewicht trekken.

Je kan lang rijden, als je de conditie van je pony goed opbouwt. Vroeger ging ik met mijn shet op vakantie met de kar. Dan reden we in 1 dag 40 km naar het strand waar we een vakantiehuisje hadden. Daar deden we 10 uur over, waarvan hij er 8 echt liep. Dan hielden we een schema aan van 15 min stap, 15 min draf en voor een rustpauze een half uur stappen. En de maanden ervoor heel veel trainen.