Hiel kruipt in laarzen omhoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Hiel kruipt in laarzen omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 15:21

Als ik ga rijden zitten na een poosje mijn hielen niet meer beneden in mijn laarzen Schijnheilig
Nu kreeg ik van iemand op stal de tip om een hakverhoging in mijn laarzen te doen dit zou mijn probleem verhelpen?

Wie heeft hier ook ervaring mee en kan me vertellen of de tip die ik heb gehad helpt, of een andere tip.

Alvast bedankt groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:25

Ik had dit ook met mijn paar leren laarzen en nu heb ik andere en het probleem is helemaal weg. De laars sluit dan gewoon niet netjes rond je voet.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:34

Ik heb er ook last van. Ik heb gewoon ruberen rijlaarzen. Maar soms is het wel irri. Maarja, misschien dat een hakverhoing zou helpen? Ik heb geen idee. Maar kom maart met ideen, dan heb ik er ook iets aan Tong uitsteken

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 15:42

Fellor schreef:
Ik had dit ook met mijn paar leren laarzen en nu heb ik andere en het probleem is helemaal weg. De laars sluit dan gewoon niet netjes rond je voet.

Kan klopen hoor want het is aan de kant waar mijn been/voet dunner/kleiner is. En volgens mij zorg je met zo'n hakverhorger dat in elk geval je voet beter omsloten is.. waardoor je hiel niet omhoog kruipt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:50

monique05 schreef:
Kan klopen hoor want het is aan de kant waar mijn been/voet dunner/kleiner is. En volgens mij zorg je met zo'n hakverhorger dat in elk geval je voet beter omsloten is.. waardoor je hiel niet omhoog kruipt


Verder geen ervaring mee, het ergerde mij zo dak gewoon andere heb gekocht Haha!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:08

Met een klein hakje in je laars, zorg je ervoor dat de ruimte tussen zool en hielomvang minder groot wordt. Vaak lost dit heel makkelijk het "slippen" in je laars op. Je koopt ze bij een goede ruitersportzaak of een schoenmaker.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:32

Ik heb pas nieuwe leren laarzen gekocht. Eerst paste ik een paar, dat heel goed zat, maar mijn hiel slipte. Ze zeiden toen, dat als ik die wilde ik die kon nemen en tegen het slippen een hakverhoging. Dat zeiden ze dus bij een ruitersportzaak.
Het leifst adviseren ze toch een paar wat perfect past, maar als het wat geld kost om echt een perfect passend paar te nemen (werd bij mij half maatwerk), was dat een goede oplossing. Ik heb uiteindelijk half maatwerk genomen. Ik gaf toch al veel geld. Beetje meer maakt dan ook niet uit.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 07:52

Het stomme is dat ik er niet altijd last van heb gehad. Maar ik ga vandaag een hakverhoging halen mits de schoenmaker het heeft.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:10

Mijn leren laarzen zijn me ook te groot geworden doordat mijn kuit 2 cm smaller was geworden. Nu heb ik ze laten verkleinen maar zakken ze me weer af. Bij de voet en de hak kunnen ze hem zowieso niet verkleinen dus ik ben bang dat ik nieuwe kom aan het kopen.