jamaica vs hoefsmid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-01 11:04

volgende week moet jamaica bekapt worden. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, ze geeft alle 4 de hoeven braaf, maar heeft achter nog wat moeite met haar evenwicht, en gaat dan jengelen, of op je arm hangen zeg maar.
Iemand tips? (aangezien ze met bekappen haar pootje wel wat langer omhoog moet houden dan met gewoon uitkrabben)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:14

Ik denk dat de hoefsmid daar wel goed mee overweg kan, hij moet vast vaker jonge paarden bekappen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:19

Als je een goede hoefsmid hebt hoeft dat geen probleem te zijn. die weet hoe hij daar mee om moet gaan. heeft hij een boel jaartje svoor moeten leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:37

De smid moet wel een beetje geduld opbrengen voor haar. Als hij een voetje vraagt moet Jamaica wel de kans krijgen om haar 3 andere benen zo te zetten dat ze haar evenwicht kan houden. Hij kan haar haar voetje ook een keertje weer laten neerzetten en wat minder hoog optillen. Op die manier krijgt ze heus wel vertrouwen, met geduld dus.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 16:42

Dat doet Morwena ook heel erg.
Op je arm gaan hangen. Vooral bij haar voorbenen.
En die is al 11. Dus kan je nagaan. Misschien moet je het goed afleren.
Want er zijn ook pony`s bij ons op stal die wel gewoon in evenwicht kunnen blijven staan.
Ik denk dat het gewoon een streek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 16:45

Niet te druk om maken. Uit eerdere verhalen van jou heb ik begrepen dat jij een heel ervaren en kundige smid hebt, dus die weet echt wel hoe hij met zo'n jonkie om moet gaan. Bovendien moet hij haar de komende 25 jaar nog bekappen, dus is het ook in z'n eigen belang om dat stukje opvoeding netjes te begeleiden!