Ervaringen nieuwe casco cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Ervaringen nieuwe casco cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 12:36

Een vriendin van mij heeft vorige week een nieuwe cap gekocht. Ik weet het model zo gauw niet, maar het is er een nieuw of verbeterd model van casco, ze hadden ze in allerlei kleuren: champagne, oranje en blauw. Was verpakt in een houten kistje.
Nu zag zij toen ze heb voor het eerst ging gebruiken dat aan de achterkant waar het kabeltje naar de draaischijf loopt, dat de plastic lusjes waar het kabeltje doorloopt kapot waren. Die platic lusjes waren ook maar een milimeter dik of zo. Heel zwak dus. Het kabeltje bleef dus ook niet op zijn plaats. Het is een beetje onduidelijke omschrijving geworden, maar ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden.
Zij heeft er 1x een uurtje mee gereden en heeft daarna direct de winkel gebeld, en die beweert nu dat al die caps die ze van dat model hadden die kapotte lusjes hadden, maar dat ze de fabrikant gingen bellen, en dat ze het zouden laten weten. Ze heeft nog niks gehoord, maar vraagt zich toch af of dit hoort.
Zijn er meer mensen met die cap en hoe zit daar de bevestiging van het kabeltje?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:37

Casco wordt in Nederland geleverd door BR. De service voor deze helm is altijd erg goed. Ik neem aan dat het dus geen enkel probleem is en dat je of een nieuw binnenwerk krijgt of een nieuwe helm. Gewoon nog een keer je ruitersportzaak bellen. Heb je 'm ook al in moeten leveren?

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:40

Ik ben wel benieuwd hoe die cap er uit ziet.
Heeft er iemand een plaatje of weet iemand een site waar ik een plaatje kan vinden?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:44


Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:46


Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 15:46

Volgens mij is het de arcus aan de afbeeldingen te zien, maar de kleuren die te koop waren, staan niet op de casco site.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:31

dat hoort zo Lachen
is bij de casco y oungster ook zo
ik schrok eerst ook wel!
maar zag dat de andere kant ook zo was.
zo kun je namelijk de binnekant eruit halen want die kun je wassen
als de lusjes dicht zouden zijn kon je de binnekant niet uitwassen

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 16:45

Nee, ik bedoel niet zolas bij de youngster. Die heb ik namelijk zelf ook. Daar zijn die lusjes van stof, maar bij deze cap zitten die lusjes echt aan het deel met de draaischijf vast. Het is ook echt plastic.
onder de schijf lopen er zeg 2 plastic stukken naar links en rechts. Hier zitten die lusjes aan. een soort van omgekeerde Y onder de schijf. Mijn omschrijving wordt er niet beter op. Ik heb er ook geen plaatje van op de casco site kunnen vinden.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:52

mijn vriend heeft gister de casco new master gekocht en die is perfect hoor. het is een blauwe, hele matte kleur. erg mooi en zit stukken fijner als al die andere casco's. hij zat ook in een houten kistje

als je kijkt naar de draaischijf dan istie veel beter en makkelijker te draaien dan bij de oude modellen. juist bij de oudere modellen hoor ik vaak dat die draaischijf enzo zo vaak kapot gaat...

ik weet niet of jij dezelfde cap bedoeld, maar deze is echt stevig.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 21:02

Ik denk inderdaad dat dat de cap is die mijn vriendin gekocht heeft, dus bij deze zitten de lusjes aan de achterkant wel gewoon dicht. Dan is het mij duidelijk, en moeten we de winkel nog maar eens bellen.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:44

Marsu schreef:
Nee, ik bedoel niet zolas bij de youngster. Die heb ik namelijk zelf ook. Daar zijn die lusjes van stof, maar bij deze cap zitten die lusjes echt aan het deel met de draaischijf vast. Het is ook echt plastic.
onder de schijf lopen er zeg 2 plastic stukken naar links en rechts. Hier zitten die lusjes aan. een soort van omgekeerde Y onder de schijf. Mijn omschrijving wordt er niet beter op. Ik heb er ook geen plaatje van op de casco site kunnen vinden.

ow,dan weet ik het ook niet