uitpluizen van een staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

uitpluizen van een staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 18:02

hoe doe je dat precies?. mijn pony heeft een vrij dikke staart ze is een haflo arabier dusja. Ik zie soms wel foto;s van hoe mooi dat kan zijn. Dus ik wil dat ook proberen, maar hoe?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:10

Uhh.... nou gewoon.... je neemt een pluk staart en haalt 1 voor 1 alle haartje van elkaar. Haha!


Of je neemt gewoon een borstel en borstelt voorzichtig van onder naar boven tot alle haren van elkaar zijn (zo doe ik het altijd en hij verliest niet veel haar ermee)

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:11

Plukje voor plukje de haren met je handen ontklitten...je pakt steeds een plukje haar haalt het uit de klit, vervolgens nog een plukje etc...

Best even wat werk maarja wie mooi wil zijn Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:15

Ik spuit eerst de staart helemaal vol met anti-klit, daarna even wachten tot hij droog is, anders plakt het juist aan elkaar.
Dan pak ik een kam, pak de staart helemaal onderaan vast en begin 'm daar uit te kammen en zo steeds een klein stukje hoger vastpakken, niet teveel ineens omhoog doen.
Mijn ervaring is dat er zo veel minder haren afbreken en dat het nog sneller gaat ook!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:19

Je wast de staart, doet er creme-spoeling in. Als de staart droog is doe je er anti-klit in. En dan doe je voorzichtig met een mensenborstel van onderaf borstelen.

Zo houd je de staart ook langer vol Lachen

Sidi
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:58

ik heb gehoord dat het beste is om het met je nagels uit elkaar te halen.
Zo verliest het paard minder haren.
Je bent er wel heel lang mee bezig, maar het resultaat is er ook naar....

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:04

1 : men heeft een staart
2 : men was hem goed, droogt hem goed af wacht tot hij droog is
3 : men spuit er antiklit in
4 : men pakt een borstel, een borstel wat mensen ook gebruiken zoeens gebruik ik vaak
5 : men neemt een klein plukje, staart en pakt het onder aan vast
6 : men Gaat steeds een stukje naam boven met haar hand en borsteld de onderkant goed door.
7 : dit doe je met alle staartharen totdat het een mooi grot volle bos is
8 : men kijkt naar de staart, of hij tevrede is, en volgens neemt zij een foto !!

hihi zo goed Clown Haha! Bloos *LOL*

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 23:10

haha thanks. ik zal als het beter weer wordt de staart wasssen je de tips opvolgen. maar het nadeel is de volgende dag is die staart weer zo vies als daarvoor

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:42

Ik doe het eigenlijk alleen wanneer ik wedstrijd heb, anders maak je de staart alleen maar onnodig dun. Wassen kan altijd wel!!

Als de staart heel snel in de klit gaat kan je er ook een vlecht indoen als hij op stal staat, maar in de zomer is dit wel zielig ivm vliegen ed.