k wil manegepaardjes helpe !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mi_Amore

Berichten: 14811
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

k wil manegepaardjes helpe !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 19:25

hey,

onze manegepaardjes staan ZOOOOOO MAGER. ik wil ze wat dikker maken, maar buiten brood, wortelen en appelen mogen we niet veel geven. Wat kunnen we doen om ze wat dikker te maken zonder dat de manegebaas iets merkt? Van de baas mogen ze best wat dikker, maar het zijn manegepaarden voor hem hé, ze moeten werken voor hun eten en hij moet geld verdienen in plaats van het uit te geven.

groeties saskia en chipie

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:30

k zou wel wat weten, stro, daar worden ze wat dikker van, een vriendin van mij heeft ook een eige pony, die moet op zaagsel staan, want die eet z'n hele stal leeg.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:33

ja dat zou wel kunnen.. of je moet met mensen die ze ook te mager vinden bv wat geld bij elkaar leggen voor bv slobber.. maar dat gaat denk ik wel veel te duur worden, want op een manege staan er natuurlijk genoeg paarden..

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:35

Stro is niet zo goed daar krijgen ze soms koliek van en dan ben je nog verder van huis. Hoeveel moeten deze paarden nu dan lopen op hoeveel biks per dag??

Let love shine so bright

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:36

Van die manege weg gaan, acties om de pony's dikker te maken zullen niet helpen, alleen als mensen wg gaan zal die eigernnaar moeten veranderen. Door ze zelf bij te gaan voeren kun je ze zelfs ernstig ziek maken, ze zijn niet gewent aan veel eten (ga ik vanuit)

Heb je trouwens foto's?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:36

van peen worden ze niet dik.. dat piesen ze allemaal uit. appels en brood kunnen voor verstopping/ koliek zorgen, dus zeker niet goed voor paarden(in veel hoeveelheid)
gebroken mais is een dikmaker. en zo duur is dat niet. die kan de manegebaas gewoon bij de dagelijkse bix doen.
slobber met maismeel kan ook.. maar een zakje slobber van 20 kilo kost al gauw een euro of 10 en dan de maismeel nog.. veel te duur dus

vraag maar eens of gebroken mais mag

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:37

Ik zou gewoon naar een andere manege gaan waar de paarden beter verzorgd worden.
Als de manegebaas geen klanten meer heeft dan moet hij eens nadenken hoe dat dan komt Knipoog

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:38

Ehm wat dacht je ervan om gewoon die paarden zo te laten ipv ze stiekem van alles en nog wat te voeren? als ze echt te mager zijn, bel de dierenbescherming, die kunnen het dan deskundig aanpakken. Want ze zomaar allerlei dingen gaan voeren om ze "dik"te maken, dat is ook een betje dom. Je zou dan zowiezo elke dag elk paard wel ietsje meer dan 4 sneetjes brood of een appel moeten geven, en dan nog, het zijn jouw paarden niet, en zonder toestemming van de manege heb jij het recht niet om ze achter zijn rug om vanalles te geven terwijl hij niet wil dat jullie ze voeren.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:09

yep ben het volledig met lowara en Duncan eens. Het zijn jouw paarden niet, en als jij besluit om al die paarden(want ik verwacht dat er wel meer dan 10 staan) dan heb ji aardig wat geld nodig om daar voer voor te kopen, want van een paar sneetjes meer komen ze niks aan. Verder is nog de vraag wat jij mager vind, als ze echt ondervoed zijn kun je idd beter de dierenbescherming bellen, die kan er wat meer aan doen. En als je het niet eens bent met de manier waarop de paarden gevoerd worden, kun je idd beter opstappen en ergens anders gaan rijden, dan heeft de manege-eigenaar weer een klant minder.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:51

Jij hebt inderdaad absoluut het recht niet om die paarden op eigen houtje bij te gaan voeren. Trouwens, zijn ze wel zo mager als jij omschrijft?? Heb je foto's? Ik ben wel nieuwsgierig?
Bekijk het van de andere kant: als de paarden te weinig eten, worden ze zwak en kunnen ze het manegewerk niet meer aan. Hier zal de eigenaar echt wel voor waken hoor! En de paarden waarschijnlijk voldoende te eten geven.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Duhelo

Berichten: 28466
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:58


verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:35

snap er niks meer van Verward

[o]

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:40

Ik vind het een beetje penny worden Nagelbijten / Gniffelen

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:45

Ik vind het echt ronduit belanchelijk als jij daar die paarden gaat lopen bijvoeren. Je zegt dat die manege-eigenaar het niet erg vind als ze wat dikker zouden worden, maar hij wil er niet te veel geld aan uitgeven, en jij hebt er wel wat extra geld voor over?
Dan zou ik gewoon naar de manege-eigenaar toegaan en samen zorgen voor een gebalanseerde voeding, dan worden de paarden ookniet de dupe van jou 'reddingsactie', want dat kan behoorlijk uit de hand lopen Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:35

nah ik snap het ook niet meer hoor,.
het ene topic prijs je hem de hemel in, en het nadere vind je hem weer een paardenmishandelaar Verward
vaaaaaaaaaaag........

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:44

ehm misschien zijn die paarden wel gewoon niet dik te krijgen wij hebben ook zo iemand bij de club, die pony krijgt 2x per dag heel ze bak vol met nog een bultje erboven op aan brokken enzo en ook nog hooi maar hij blijft dun

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:56

Diit is penny-achtig

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:06

jeanie schreef:
Diit is penny-achtig


inderdaad..ik vind dit errug vaag!

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:08

hetismij schreef:
inderdaad..ik vind dit errug vaag!

ik ook, praat er gewoon over met de baas... doe niet zo moeilijk

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:23

Het enige dat ik wil zeggen is: Bemoei je met je eigen zaken!
Als 15 jarig meisje denk je misschien dat je de hele wereld kan verbeteren, maar dat is niet zo!! Lips are sealed

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:43

Goh wat leuk....een manege met allemaal wilde Z dressuur hengsten die allemaal verwaarloost worden door een geweldige man Haha!

Als klopt wat jij in je andere topic schrijft zou ik me maar niet al te druk maken.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:51

Hey,

Mag ik vragen hoe die beruchte manege heet?

"Overcome all difficulties."

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 08:13

Sorry dat ik et zeg: MAAR WAT BEN JIJ EEN KLEIN KIND!!

Jeetje.. geweldig natuurlijk dat je je zorgen maakt om de paarden, maar tegelijkertijd een ander topic openen over hoe geweldig dat de paarden wel niet verzorgd worden en hier ga je lopen verkondigen dat je achter de manege-eigenaar z'n rug om wil gaan voeren?!!!!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:15

ik vind het een raar verhaal
als hij echt zo graag wilt dat de pony's dikker worden had hij daar allang wat aan kunnen doen
meer vitamine voeren of slobber
je kunt je er beter niet mee bemoeien
soms zie ik op manege's ook wel eens paarden waar ik van denk zo die is best mager
maar je kunt er eenmaal niks aan doen
en je kunt niet ieder paard helpen

je kunt met de eigenaar gaan praten
en advies geven volg hij dat advies niet op heb je het in ieder geval geprobeerd

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:35

Ik begrijp jou verhaal ook niet helemaal meer ten aanzien van je andere verhaal.
Wat is nou het juiste verhaal Verward

.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, mamabird en 35 bezoekers