nat geregend paard, berijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:13

Citaat:
Desnoods op het balkon?


onder het hemelwater?? Ik zit o de bovenste verdieping van een flat dus boven mijn balkon is...... lucht en regen Haha!

de enige optie is gewoon dekje wassen en in de droger.
Vroeger, toen ik nog met sjabrakjes reed, was het een stuk simpeler, maar je moet er wat voor over hebben om comfie te rijden Schijnheilig


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:15

Citaat:
Quote:
Misschien een beetje duur, maar dan 7 dekjes aanschaffen voor elke dag in de week 1 en dan 2 x in de week 3 of 4 dekjes wassen zodat je elke dag een schone en droog dekje heb....


een dekje voor een Barefootzadel kost ongeveer 100 euro, dus daar schaf je er niet even 7 van aan, ik tenminste niet


Verward dat kan ik dan wel begrijpen ja...

Misschien dat je er een ander dekje onder kunt gooien ofzo? Anders weet ik het ook niet.
Maar idd om 7 x 100 euro uit te gaan geven is echt te gek!
(Of je moet de staatsloterij gewonnen hebben Knipoog )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Morrie

Berichten: 22307
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:16

onder een Barefootzadel kan geen ander dek dan het dek wat je erbij koopt, anders is de ruggengraatvrijheid niet gegarandeerd, zie de nieuwe BIT, o nee, die gingen niet zover in hun uitleg Clown

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:17

De perfecte oplossing voor een nat en vies paard is de Dixie Midnight No-Sweat Pad (mond vol Haha!)
Dit is een kunststof 'mat' met een zeer open structuur. Je legt hem direct op de rug van je paard. Al het eventuele vuil gaat hierin zitten en spoel je er na de rit met gewoon water weer zo uit.

Het vuil en zweet wordt niet opgenomen in je eigenlijke pad/dekje, deze blijven dus mooi droog en schoon OK dan!

http://www.dixiemidnight.com/
De link laadt wat sloom en is engelstalig.

Afbeelding

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:06

Even voor de mensen hier over 'de spieren'
Het is logisch dat je voorzichtig moet zijn met de spieren als ze koud zijn.
Maar ten eerste: Het is nu niet koud.( qua temperatuur dan Knipoog )
En al zou het dat wel zijn, alleen de dekharen worden nat ( als je paardje tenminste een beetje vetlaag heb) en dus niet de huid en de spieren.
Juist met poetsen, druk je de dekharen tegen de huid en wordt de huid nat en dan krijgen ze het wél koud.
Dus bij een nat paard: gewoon rijden
Bij een nat paard onder de modder: geduld hebben en eerst laten drogen.
De modder er af spuiten vind ik persoonlijk geen optie. Je spuit het paard door en door nat en dan krijgen ze het wel koud ( als de temperatuur erna is dan)

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers