Strucomix - totaal voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Strucomix - totaal voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 14:08

Wie kent het , gebruikt het ??
Waar is het mee te vergelijken.

Ik kan geen Nederlandse site vinden waar meer op staat dan alleen de naam en dat schiet niet op natuurlijk.


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:20


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:21

cavalor.be schreef:
Strucomix is een natuurlijk onderhoudsvoeder. Paarden zijn van oorsprong steppedieren die vroeger de hele dag door grassen en kruiden konden uitzoeken om te eten. Dit is nu nog te zien aan hun verteringsstelsel: een kleine maag en een sterk ontwikkelde dikke darm. Vandaag de dag moeten paarden het doen met sterk geconcentreerd krachtvoeder, relatief weinig hooi en bijna geen kruiden... in feite tegennatuurlijk. Strucomix is een volledig onderhoudsvoeder dat alle natuurlijke grondstoffen bevat zoals een paard die vroeger in alle vrijheid zelf kon vinden. Het bevat verschillende gras- en luzernesoorten en een uitgebreid gamma van kruiden met een positief effect op de vertering, weerstand en ademhaling. Omdat Strucomix een volledig voeder is, hoeft er geen extra hooi te worden gegeven. Dit voeder kan ook worden gebruikt als vervanger van ruwvoeder naast krachtvoeder, of het wordt gegeven als aanvulling naast krachtvoeder en ruwvoeder, zodat uw paard alle gewenste kruiden ter beschikking krijgt.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:23


DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 14:27

Jaaa.....BE... maar ik zocht in NL natuurlijk.
Maar bedankt ik ga eens even lezen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:31

Gënen dank, ich bin hiere to help other Bokkers.

DubbelFun

Berichten: 88622
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 14:41

En nog multi-linguaal ook Haha!

Interssant lesvoer. Ik ga nu even checken wat de verschillen zijn met andere merken die ik ken.

Nog niemand die het spul aan zijn paard voert ???

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:33

Ikke weer. Haha!

Ik heb een paar jaar geleden wel eens een paar zakken geprobeerd van Strucomix maar dat werd NIET geaprecieerd door mijn kieskeurige Welsh (die lust maar 1 merk Rolleyes ) Op zich zag het er wel lekker uit maar ik heb dus geen ervaringen met het écht voeren van dat spul.

Mijn VA voert het wel geloof ik (iig wel de gewone brok van Cavalor, Equimax ofzoiets) daarnaast heb ik ook al wel eens een zak Strucomix gespot daar maar ik ben niet zeker ... Z'n paarden zien er iig wel heel goed uit en gedragen zich er ook naar. Lachen
(hij reed/rijdt crossen)

Oh ja, de gewone brok (de Equimax) ziet er op het eerste zicht heel erg eng groot uit, maar paarden zouden er beter en langer op kauwen heb ik me eens laten vertellen. (klinkt mss ook wel logisch)

Dan ken ik nog iemand die het het gaf aan haar paarden (Strucomix gemengd met nog iets van Cavalor) en die vond ik er nou niet echt aan de dikke kant of er echt goed uit zien. Maar dat kon van meerdere factoren afhankelijk zijn natuurlijk, ik kende ook het hele levensverhaal van die paarden niet.

Uiteenlopende verhalen dus, van niet top uitziende recreatiepaarden tot succesvolle crossers. Haha!

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:03

Wij voeren ook cavalor voer en in het begin kunnen ze inderdaad wat afvallen maar als je een goede leverancier hebt, dan legt hij alles goed uit over het voer en wat het beste is voor je paard, want elk paard heeft weer ander voer nodig. Maar wij voeren het al een aantal jaar en voeren verschillend voer en dat gaat goed.Als je nog meer wilt weten moet je maar een priveberichtje sturen.

xxxies

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:15

Klinkt goed dat voer Lachen
Is het ook geschikt voor paarden met een gevoelig verteringsstelsel?
Een stalgenoot van mij heeft namelijk een paard met een zeer gevoelig verteringsstelsel en is op zoek naar ander voer, misschien dat ik haar zo kan helpen.. Klinkt wel interessant ja Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21 en 97 bezoekers