Een jong katje in huis nemen???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:29

als je gewoon zorgt voor iets waar ie z'n nagels op kan krabben, wat speeltjes en een plekje om te slapen slopen ze zoiezo al veeeeel minder..
als onze kitten z'n nagels op de bank ging krabben zetten we hem gewoon op zo'n ding waar ie het goort te doen en op een gegeven moment had ie het door en bleef verder overal vanaf.

en wij hebben geluk dat onze kater die kitten heeft opgevoed.. (onze eettafel heeft houten poten en aan de binnenkant zit riet waar ie graag aan krabt) en als die kitten dat deed kwam die kater aangelopen en verkocht hem een knal omdat hij wist dat hij het zelf ook niet mocht doen. erg handig! Haha!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:35

Een oudere kat uit het asiel is trouwens niet altijd een garantie voor sloop-vrijheid, ook dát moet je je realiseren. Mijn kat van 13 haalde zojuist het volgende uit: Hij zat in de keuken, gaf een luide mauw, trok een sprintje naar de woonkamer, sprong op het bureau waarbij hij een stapel papier naar beneden gooide, en voordat ik doorhad wat er gebeurde, zat hij op mijn schouder kopjes te geven Haha! ! Nu staan er flinke krassen op mijn schouder en een gat in mijn t-shirt, maar ik heb wel gelachen Lachen

Wil je nog steeds een kat Haha! ?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:35

Er gaan spullen stuk,dat weet je met dieren. Mijn kat heeft een krabpaal maar kijkt daar niet zo naar om de stoel is leuker Bloos .Gelukkig heb ik een hond die helpt in de opvoeding van de kat,krabben aan de stoel is ingrijpen door de hond.
Verder springt mijn kat graag op kasten enzo waardoor er wel eens iets stuk gaat. Mij intereseerd het niet zo ik hecht niet zoveel waarde aan mijn inboedel.
Ik weet zeker dat als je de kittens ziet dat je verkocht bent,Martin Gaus heeft ook een boek geschreven over opvoeding en gedrag van katten,maar sluit je kat niet op in een apart kamertje Huilen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:40

buit van de afgelopen week: een hele hoop papier aan snippers, 2 glazen en een hoop zand door het huis omdat de plantenbak waar een hoop nat zand in lag er wel erg aantrekkelijk uitzag Tong uitsteken . Wij hebben dus ook een jong katje in huis, samen met een wat oudere kat. Als je je bij voorbaat al druk maakt om meubels moet je er gewoon niet aan beginnen, want er wordt per definitie wat gesloopt. De ene keer zijn dat alleen planten en glazen, bij andere katten meublens en gordijnen. Dat hoort er nu eenmaal bij.

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:33

Ik heb thuis veel kittennestjes gehad. Een krabpaal is allemaal leuk en aardig, daar zullen sommige ook (zodra jij een beetje laat weten dat het daaraan moet) hun nagels aan scherpen. Maar dit willen kittens niet, die willen spelen en achter elkaar aan rennen, over je bank heen, maakt niet uit als ze het niet redden, ze trekken zich gewoon op je bank. Leer is nou niet het mooist (onze oude bank zag er iig niet meer uit) met gaten, dus een plaid (of hoe je het ook schrijft) is wel handig opzich. Alleen heb je een kans dat als je dit er even los overheen legt je dit 's avonds thuis ernaast terug vind, want dat is natuurlijk ook erg leuk om mee te spelen Clown
Verder weet ik eigenlijk niet zoveel van dit soort katten, weet ook niet of ze zo naar buiten kunnen ofzo? ik vind het zelf erg belangrijk voor katten dat ze ook lekker buiten kunnen rennen (buiten die absurt dure katten, anders worden ze gejat), en dit zal ook wel schelen als ze buiten hun energie kwijt kunnen als ze iets ouder zijn.
Gordijn viel bij ons altijd wel mee, soms spelen liggen ze op de grond, maar niet dat ze zich eraan optrekken naar boven toe ofzo.
nja ik zou er maar goed overna denken want zo een beessie verdient alle aandacht en je vriendin kan ze heus nog wel ergens anders kwijt. Lachen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:05

Je krijgt wel adviezen, maar misschien niet datgene waar je op gehoopt had.
Ik raad je toch ook aan om het niet te doen.
Ik heb 3 katten, maar dat is mijn huis dan ook goed aan te zien. En dat was ook al toen ik er nog 2 had.
Krabpalen genoeg, maar niets is leuker dan de bank of een kast.

Mijn katten mogen niet meer in de slaapkamer komen, en daar staan nu ook alle dingen waar ik enige waarde aan hecht opgesteld. (opgestapeld Knipoog )
De rest van het huis is voor de katten. Zij zitten er een stuk vaker dan ik tenslotte. Lachen

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:48

Een kat niet in de woonkamer laten als je er niet bent is natuurlijk heel wat anders dan een kat opsluiten. Ik heb ook nieuwe meubels en ik heb ook de katten liever niet in de kamer en keuken als ik er niet ben. Ook in de slaapkamers vind ik geen succes maar ze hebben de hal beneden, de hal boven, twee trappen, de zolder en de badkamer. Ruimte genoeg om te spelen, te slapen, te rennen en zich af te zonderen van de anderen.
Ze hebben een krabpaal die ze zowaar gebruiken en ze mogen regelmatig in de tuin. Tot nu toe hebben ze het hier prima naar hun zin alleen blijft mijn slaapkamer bijzonder aantrekkelijk en zo trof ik vanmorgen ook weer het hele stel op bed aan Haha! Deuren openspringen is de specialiteit van één van het stel.

Katten zijn nu eenmaal gruwelijk eigenwijs en hebben een heel ander idee over bepaalde dingen dan ik maar ach, zo'n kat die 's-nachts opeens tegen je aan gekropen komt is ook wel weer heel gezellig Lovers

Maar rommel heb je er altijd van, vandaag lag er weer een bloemenvaas om, dan is het weer een plant of iets anders. Als je daarmee kan leven is het niet erg maar als je echt alles pico bello wilt hebben is een kat een ramp.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:09

Wij hebben 2 katten van 2 jaar, maar we hadden ze al vanaf een paar weken.
Ze hebben eigenlijk nooit iets gesloopt, alleen scherpen ze hun nagels aan de rieten kast, maarja dat deden onze vorige katten (van 19 en 21) ookal..
Verder heeft er eentje eens in een melige bui, via de kast een foto van de muur af gegooid Schijnheilig Maar verder hebben we eigenlijk nergens last van. we hebben een kleed op de bank, dat ik ook handig als ze ziek worden en een keertje spugen ofzo, dan gooi je gewoon het kleed in de was. Lachen
Ik denk dat je best 1 kat kan nemen, maar dan raad ik er eigenlijk ook 2 aan. Want als je overdag vaak weg bent is dat toch best eenzaam, en de kat heeft dan een leuk speelmaatje. Lachen
Ik ben benieuwd wat je gaat doen