zachte zool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

zachte zool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 18:24

Zaterdag is de hoefsmid geweest omdat hij kreupel liep. Na lang kijken en voelen zag hij dat ro een zachte zool heeft hij krijgt hiervoor ijzers..

Mijn vraag is.. weten jullie misschien of er speciale middeltjes zijn om zijn zool sterker te maken?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:39

De zool zal dan dun zijn en moet weer dikker groeien als hij op ijzers staat zal de zool rust krijgen en wellicht weer harder worden met de tijd worden. Ja kan proberen biotine bij te voeren maar de resultaten daarvan laten wel een paar maanden op zich wachten en ook niet iedereen is ervan overtuigd dat het werkt.
Ik heb het wel een tijd gegeven .. het kan geen kwaad en bij mij heb ik wel de indruk gehad dat de kwaliteit van de hoeven er beter van werd..

Verder gewoon de hoeven goed en regelmatig verzorgen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:06

ik heb mijn paard sinds kort zonder ijzers staan en ben al een half jaar geleden gaan voorbereiden door biotine te gaan voeren en het werkt super!

De hoeven passen zich aan aan de ondergrond waarop het paard loopt, de weilanden zijn nu keihard doordat het droog is en nu is de zool ook keihard, van de winter, als Morrie weer in de blubber staat, zal de zool ook weer zachter worden.

Dus let ook goed op de bodem waar je paard het grootste deel van z'n tijd op loopt

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 22:50

oke heel erg bedankt!! ga morgen biotine halen.. hopen dat het werkt bij ro...

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:13

biotine werkt heel goed heb het ook al eens aan mijn paard moeten geven en zijn hoeven werden veel sterker !!

groetjes