de wintec's wat vinden jullie er van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:31

ArieLover schreef:
Mijn tante heeft 2 zadels.. Allebij wintec.. 1 veelzeidig ( kunst0f ) en 1 dresuur ( leer ) en allebij n0g heel mo0i alleen veelzeidig is een beetje leeg qua vulling omdat een best zwaar mens op een paard van haar rijd, 120 kilo.. De zadels zijn als nieuw geen slijtage aan de singelstoten, dikke kniewrongen, handige verwisselbare bomen, en een lekkere diepe zit, ik vind het heerlijk zitten..!!


Een leren wintec?? Verward Nog nooit van gehoord. Volgens mij is de hele opzet ervan de kunststof zadels...


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:29

Ik had onze Wintec te koop staan en toen zou ik hem naar iemand brengen om uit te proberen, komen we daar zegt ze: oh maar ik wil geen kunstofzadel Scheve mond . Zij beweerde ook dat Wintec leren zadels maakte, maar ik ken ze niet, zijn volgens mij ook nergens te koop. eigenlijk een geluk bij een ongeluk, nu bleef hij in de auto liggen en mocht Colin hem op zijn manegepony proberen OK dan! . Hij is dus niet meer te koop

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:53

ik heb de pro dressuur en degene die hem heeft nagemeten vond dat Gammon het maar had getroffen met zo'n goed, passend zadel. Hij had er weinig zo gezien. Alleen de rugkussens konden iets passender en daarom neem ik dit jaar de pro met Cair systeem.

Ik heb voor Gam een bont shabrak wat wel redelijk zweet opneemt en voor mezelf ook een bontje, zo zit ik lekker zacht en heb ik geen last van zweet. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:03

Fellor schreef:
Die zadels gaan zweven aan de achterkant bij vrijwel ieder paard. Bovendien omdat ze een stuk lichter en minder stabiel zijn schuiven ze 4 x erger dan andere zadels (zou maar goed aansingelen met zo'n zadel) en mijn nekklachten e.d werden steeds erger door dat zadel. Na een tijdje leek het ook scheef te gaan zitten en je ziet absoluut niet diep en stabiel in zo´n zadel als ruiter.


wat zegt het over jezelf als je het zadel nodig hebt om diep en stabiel te zitten? Ik zit perfect recht op dit zadel, mij zelfs wat té. jouw nekklachten werden er door verergert, dus zal jíj inderdaad een diepere zit nodig hebben.

En dat lichte valt reuze mee (of zware van andere zadels, het is maar net hoe je het bekijken wilt), het is niet kilo's lichter dan gewone zadels, ik heb nog nooit meer hoeven aan te singelen dan andere zadels en schuiven doet dit zadel al helemaal niet.


En het suèdine zorgt juist dat je iets meer 'kleeft' in het zadel. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:03

Ik heb de wintec pro dressuu isabelle werth (helemaal van equisuede) ik zweer bij dit zadel!!! Je hebt er een enorm stevige zit in, en weinig onderhoud he....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:01

oh ja... de winkels die zijn aangesloten bij Powerhorse verkopen de wintecs stukken goedkoper!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:12

Wintec pro zit lekker Lachen Je hebt er ook eentje met een diepere ziet, die lijkt mij nog een stuk fijner. Ik heb mijn zadel nog maar 1/2 jaar, dus ik kan verder niet echt oordelen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:15

Citaat:
500 dresuur en vzh qwa zit,kniewrongen,pasvorm,en heel belangrijk het gebruik gaat ie lang mee enzo

Over de wintec 500 vzh:
Kniewrongen te weinig vond ik.
Pasvorm was goed, vooral omdat mijn pony beetje op de voorhand is gebouwd had ik mazzel dat ie paste.
Ik kocht het zadel nieuw, na 2 jaar gebruik waren de singelstoten kapot en de zweetbladen en flapje over beugel zaten scheuren in...

Ik vond het grootste nadeel het weinig kniesteun, daarom heb ik een ander zadel gekocht.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:27

Pellie schreef:
oh ja... de winkels die zijn aangesloten bij Powerhorse verkopen de wintecs stukken goedkoper!!

idd die verkopen ze iets goedkoper, ik ga dit weekend nog eens informeren bij een ruitersportzaak in de buurt en anders ga ik volgende week de pro dressuur gaan kopen bij een powerhorse winkel.
De persoon die de zadels komt passen, is physiotherapeut en is erg te spreken over de zadels, ze verkopen ze praktisch het best.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:47

Ik heb ook een vraagje als het mag. Is het wel eens bij iemand voorgekomen dat een wintec zadel niet past?

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:46

Sily schreef:
Heb vanmiddag ook nog bij de thorowgoods gekeken, ach...tis maar goed dat ik geen boompje heb...geloof dat ik dan 5 verschillende zadels in mijn kast zou hebben liggen Tong uitsteken

Ik ga wel sparen voor een leren Haha!




Ik heb 3 zadels Een Wintec Pro Dressuurzadel, Merkloos Veelzeidigheidzadel en een Westernzadel!!

Haha, maar ik vindt de wintec 2000 vhz en Wintec pro dress. hele fijna zadeltjes!

Wintec pro: (voordelen)
Verstelbare kniewrongen, persoonlijk vindt ik dat SUPER OK dan!
Equisede voor een vastere zit
Lekkere diepe zit
Beugels onder de zweetbladen
Dubbele singel (Om ook je zweetblden vast te maken)
En als je singel te klein is, kan je de singelsloten verstellen!
Makkelijk in onderhoud

Wintec pro: (nadelen)
Zweterige kont Tong uitsteken
In galop ga ik heel gespannen zitten zodat ik opmhoog floep Tong uitsteken


Wintec 2000: (voordelen)
Beugels onder de zweetbladen
Vaste zit
Makkelijk in onderhoud
Zit als een stoel Tong uitsteken

Wintec 2000: (nadelen)
Zweterige kont Tong uitsteken (echt een wintec probleem!)
Lastig aansingelen (Veel riempjes onder het zweetblad!, als je een pro bent gewend!!! Tong uitsteken)

Eerst wou ik ook een 500 kopen, omdat ie goedkoper was en ik moest en zou een dressuurzadel hebben! Ik zeg zelf: Ik koop liever een zadel van 560 euro (nieuw!!) en dan 2dehands en dan de helf voor een goed zadel betalen, want ik vindt de 500 errug glad!

Quote LovingTweety:

Bij mij niet hoor! Er zit ene zwarte in en hij paste gelijk, je kan natuurlijk verstellen, maar ik ken wel mensen van wie zijn paard een hele rare bouw heeft, maar bij de meeste past het wel!

Miepmiept
Berichten: 2028
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:29

Ik wil niks anders meer!! Ik heb nog een tijd zitten twijfelen, maar toch de stap genomen. Eerst 3x naar de winkel, getwijfeld tussen de 500 en de 2000 en ik ben voor de 2000 gegaan.. Waarom? Omdat die 2000 naar mijn mening bokbestendiger is, ik had er veel meer steun aan. Als ik er nog een dressuurzadel bij wil dan word het zeker ook een wintec!

Ik was 500 euro kwijt voor de wintec 2000 met cairstysteem, incl. bezoekje zadelmaker, en volledig op maat gemaakt. Levenlange garantie op de boom en op de rest geloof ik 2 jaar.

Vooral ideaal voor een jong paard want hij blijft aanpasbaar..

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-05 17:46

hmm nou ik zit eigenlijk nog steeds te dibben ookal heb k al een leren zadel (een ledere dresuurzadel van hubertus 2e hands gekocht 17,5 inch) nu wil ik denk ik toch een VZH Zadel omdat bij die dresuur me knieen er zo over gaan vind ik.. of ligt dat aan mij en niet aan het zadel Knipoog ??

Ben weg van bokt graag verder contact met: jenniferulrich17@hotmail.com

ellepel

Berichten: 47256
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:24

ik heb een wintec-sport
een dressuur gericht zadeltje war ik nu zo'n 6 jaar op rond rijd.
ik heb hem 2e hands gekocht toen was ie een jaartje oud.

hij begint te slijten nu, op de plekken waar de stijgbeugelriemen zitten en er mist voor een ringetje van af maar zit nog steeds perfect, en opvullen is ook nog steeds niet nodig!

ik ben wel blij met mijn zadel dus..
Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:29

Wij hebben een wintec pro. Heerlijk zadel met dat equede. Heb geen last van zweterige kont ofzo. We hebben hem zo'n 1,5 jaar en hij ziet er super uit! Als ik nog eens een ander zadel zou moeten zou ik zeker kijken naar een wintec.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion en 34 bezoekers