Wat doen jullie met vakanties?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wat doen jullie met vakanties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:56

Ik bedoel hoe doen jullie dat met je paard als je op vakantie gaat? Heb je er dan iemand voor die hem verzorgt of geef je hem ook gewoon vakantie??


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:24

Ik ga niet op vakantie Haha! .

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:26

We nemen er 1 mee, met de marathonwagen. De rest blijft thuis en wordt minimaal 1 keer per dag gecontroleerd door een vriend. Ze hebben doorlopend water (via dompelaar in de drinkbak) en krijgen 1 keer per dag krachtvoer. Ze lopen 24/7 buiten dan. We zitten zelf op 2 uurtjes afstand, als er echt iets is, kunnen we naar huis.

Webshop - digital art: MoTekent

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:26

Wij hebben dit jaar mijn zus in huis, 1 vriendin die hier daarna komt wonen met haar pony, en mijn instructrice komt ook nog een paar dagen. We hebben zoveel beesten, die kun je onmogelijk ergens anders onderbrengen. Voor LOwara heb ik een verzorger voor de vakantie, en voor Cezanne heb ik een pennymeisje die haar (alleen dan) mag berijden

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:29

ik ga ook niet op vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:51

lowara schreef:
Wij hebben dit jaar mijn zus in huis, 1 vriendin die hier daarna komt wonen met haar pony, en mijn instructrice komt ook nog een paar dagen. We hebben zoveel beesten, die kun je onmogelijk ergens anders onderbrengen. Voor LOwara heb ik een verzorger voor de vakantie, en voor Cezanne heb ik een pennymeisje die haar (alleen dan) mag berijden


Wij hebben ook veel beesten maar omdat mijn ouders een eigen zaak hebben en 2 jaar full-time daar werken zijn ze even aan vakantie toe Knipoog Kijk een kennis kan bij ons gewoon in huis de honden brengen we toch naar het pension maar ik zit met Lucky.. Hij begint nu eindelijk een beetje conditie te krijgen en dan vind ik het zonde hem weer op rust te zetten..kijk een weekje maakt niets uit maar langer??

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:54

ik ga met me paard naar Drenthe voor 3 weken.
er leuk daar en veel rijmogelijkgeden door bos en water. ook hebben zo ruim weiland, een bak en een springtuin en natuurlijk stallen. erg leuk daar en ik verheug me nu alweer

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:55

ik heb nu 2x anderhalve week voor het paard van m'n vriendin gezorgd en dit gaat prima Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:00

Wij gaan eigenlijk nooit op vakantie, vanwege de beesten.
En mochten we een weekend weg zijn o.i.d. dan is men altijd bereid je paard te verzorgen, niet rijden, dat hoeft ook niet, maar als ze maar wel haar stal uitkomt...
We zitten als we al weggaan ook met de katten btw, in een pension wordt niks, dus vakantie zit er niet in Haha!

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:23

Ik ga in augustus 2 weken naar Italie. M'n paard kan helaas niet mee, maar een vriendin van mij gaat voor hem zorgen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:25

Een vriendin verzorgt mn paard.
Mocht zij niet kunnen, houden mn stalgenoten een oogje in het zeil (ze staat toch 24/7 op het land) en anders ga ik niet!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:40

Ik ga maar een weekje op vakantie. In die week mag mijn paard zich vermaken met gras eten. Ze staat 24/7 buiten. Ze wordt wel dagelijks in de gaten gehouden. Haar beweging geeft ze zichzelf wel.... ze rent en speelt wat af in het land, maar ze is dan ook pas net 3 geworden.

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:45

Vriendin en moeder, die regelen dat samen!
Maar ik bel wel regelamtig op!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:49

Ik ga iedere zomer 10 dagen weg, ik heb 2 mensen die mijn paarden doen.
Mijn oma voert ze 's ochtends en 's avonds en een vriendin zet ze buiten en op stal, doet de stallen, geeft ze water in de wei ed.
De paarden worden in die 10 dagen niet gereden, maar dat is puur omdat ik dat liever zelf doe en er anders zelf bij wil zijn.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:54

Als ik op vakantie ga doet mijn bijrijster alle twee me paarden! OK dan!

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:56

Mijn bijrijdster heeft haar dan de gehele vakantieperiode. Paard staat op een manege voeren en mesten wordt zo ie zo gedaan. Ook rijden we weleens paarden voor elkaar tijdens vakanties. Nu staat mijn paard 3 maanden op het land en rij ik een stuk minder (2x per week)

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:17

Vorig jaar (en ook vorig paard) had ik een bijrijder en dat is een drama geworden. Als ik dit jaar al wegga, dan krijgt mijn paard in principe ook vakantie. De enige die er nog op mag rijden is mijn instructrice. Als die geen zin zou hebben, dan staat Hester overdag lekker op de wei. Mijn stalgenootje verzorgt haar wel, en doet de stal. Dat doe ik ook als zij weg is.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:44

Het liefst blijf ik gewoon lekker thuis...maar als ik op vakantie ga is dat nooit ver weg,en rijden we een keer of 2 per week terug.De overige dagen komt er een nichtje die mijn paard wat poetst en de hoeven uitkrabt of longeerd..Ze staat verder wel 's ochtends op de wei.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131843
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:59

Voor mijn paard blijft alles bij het oude, hij blijft op z'n vertrouwde adresje staan waar er prima voor hem gezorgd wordt.
Als ie geluk heeft dan mag hij met de "stalbaas" ook nog een ritje in de bossen maken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:22

Bij ons op stal zorgen we voor elkaars paarden! Wordt misschien wat minder gereden (of niet) maar iig wel gelongeerd en gecontroleerd.
Maar dit jaar ga ik lekker een week met mijn paard naar Drenthe als ponykampbegleiding Haha!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:24

De ene blijft gewoon op de pensionstal en loopt lekker de hele dag in het land (mijn vriendin kijkt er dan elke dag even naar), de ander gaat een week naar een bevriende trainer op Duindigt die hem zijn dagelijkse beweging geeft Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:24

Ik ga gewoon niet weg!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:33

Ik ga dit jaar niet weg.
Afgelopen jaren wel. Dan had Dennis gewoon lekker vrij maar werd hij wel gecontroleerd. Alleen afgelopen jaar niet, toen moest hij dekken Knipoog.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:34

Als ik op vakantie ga doet mijn zusje ze en als mijn zusje op vakantie ga doe ik ze. En mocht het nou vookomen dat we alletwee gelijk weg zijn, dan doen mijn ouders ze wel. Maar het scheelt dat ze gewoon in de wei staan dus met een keer water geven op een dag ben je er dan wel. Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 08:36

Welke vakantie? Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, Trendiction en 30 bezoekers