hackamore wanneer rijdt je ermee...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

hackamore wanneer rijdt je ermee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 15:36

Mijn vorige paard reed ik regelmatig met een hackamore, niet vanwege het eventuele wisselen van tanden of vanwege wondjes oid aan zijn mond. Maar omdat hij heel hard en onwijs sterk was, met de hackamore was hij dat totaal niet. Hij liep super rond en ontspande in zijn rug waardoor hij veel beter ging lopen.

Nu heb ik een ander paardje, is zacht in de mond, maar sterk in de hals. Hij rond loopt netjes rond, totdat je even een stapmoment in je rijuurtje doet. Daarna is hij heel sterk en wil niet meer actief lopen. (Loopt passief) Dus loopt ook niet meer ontspannen en rond. Pas na heel veel beenwerk van mij, (lees: veel tempowisselingen) wil hij wel weer voor je werken. Maar voordat je daar bent, moet er aardig wat beenwerk verrricht worden of te wel... je hebt geen puf meer over.

Nu zat ik te denken, is het een idee om dit paardje eens met een hackamore te rijden?
Ik heb zoiets van hmm, kan het allicht voorzichtig proberen...

Wat denken jullie?

....


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:55

Je kan het altijd proberen. Bij je vorige paard reed je er ook mee, dus je weet hoe je ermee moet rijden. Dan kan het denk ik geen kwaad. En dan gewoon kijken hoe hij er op reageerd.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:04

Mijn paard heeft standaard buiten een hack en in de bak een bit, dit weet ze dan ook dondersgoed!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:49

irish_lady schreef:
Mijn paard heeft standaard buiten een hack en in de bak een bit, dit weet ze dan ook dondersgoed!


Ja hier precies zo Haha! Buiten rijd ik met een los teugeltje en dan lijkt het me wel fijn om geen bit in te hebben tenzij ik besluit om buiten dressuurmatig te rijden dan hang ik er wel een bit in, vind de hackamore te scherp om mijn paard mee in de krul te "trekken" Tong uitsteken

**Look where all this talking got us baby!!**

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:55

je kan het proberen kan geen kwaad, en zo te horen kan jij er ook mee omgaan. gewoon eens proberen.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:57

Ik denk dat je het gewoon kunt proberen. Ik rij zelf ook met hackamore. Maar dan altijd. Ik heb zelf een Haflinger die onder het rijden een bit abslouut niet accepteerd. En die dus onhandelbaar word. Nu heb ik er al langer dan2 jaar een hackamore aan hangen. En het gaat perfect . Ik zou het dus gewoon proberen, en als je er al vaker mee hebt gereden. Veel succes. Hopelijk lost dit het probleem op!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 15:25

hmm toch maar eens proberen dan... Lachen Bedankt voor de reacties, nu alleen nog een hackamore in de juiste maat vinden!

....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers