Wat kan ik hiervoor vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:39

Ik zou zelf toch ook eerder 100 vragen .Omdat het ene paard inderdaad nog maar 2 is daar kun je niet op rijden, heb je alleen maar werk aan.En op de andere wil je zelf ook nog rijden dus dat moet in overleg.Ik zou ook duidelijke afspraken maken wie wanneer mest.Uitmesten vind ik er ook bij horen maar niet iedereen doet dat zo graag als ik.Zo voorkom je dat je er aan komt en de een van de ander dacht dat hij wel meste.


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:41

ja 125 euro is een mooi bedrag ik vind het een schijntje voor wt je allemaal wel niet mag.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:55

Ik vind t vrij prijzig als ik eerlijk mag zijn... Bloos

Vergeet niet dat een eigen paard NOOIT hetzelfde is als een lease- of verzorgpaard.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:54

Ik ben dus zo'n iemand die een 'fulltime' verzorgpaard heeft. Ik ben juist blij dat er mensen zijn die dit doen OK dan! Ik ga dus iedere dag naar hem toe en rij denk ik zo'n 5 keer per week. Hiervoor betaal ik 165 euro in de maand, dit is het stalgeld. Ik mag hierdoor alles doen met hem! Beschouw hem ook als eigen. Ondertussen zijn al de spullen die ik gebruik, zijn van mezelf (incl. zadel en hoofdstel), dit ook wel omdat de eigenaar eigenlijk geen nieuwe dingen voor hem koopt. Het enige wat de eigenaar nog betaald is de hoefsmid en de eventuele dierenartskosten. Ontwormen betaal ik daarentegen zelf weer.
En ik moet zeggen dat ik die 165 euro er best voor over heb, voor hetgeen er tegenover staat zeg maar.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:05

Ik vind het ook vrij prijzig, tuurlijk zijn de moglijkheden mooi, maar als ik in die omgeving zou wonen en 150 euro per maand had, dan zou ik een eigen kopen! Want zoals hierboven ook al gezegd, een eigen is toch altijd anders dan een paard van een ander! Zo'n 50-60 euro vind ik idd meer in de richting komen... En ja, je hebt er nog een heleboel extra kosten bij, maar dat hoort erbij als paardeneigenaar en daarom zijn er zoveel mensen opzoek naar een verzorgpaard. Omdat het financieel niet op te brengen is.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:13

Ranja schreef:
Ik ben dus zo'n iemand die een 'fulltime' verzorgpaard heeft. Ik ben juist blij dat er mensen zijn die dit doen OK dan! Ik ga dus iedere dag naar hem toe en rij denk ik zo'n 5 keer per week. Hiervoor betaal ik 165 euro in de maand, dit is het stalgeld. Ik mag hierdoor alles doen met hem! Beschouw hem ook als eigen. Ondertussen zijn al de spullen die ik gebruik, zijn van mezelf (incl. zadel en hoofdstel), dit ook wel omdat de eigenaar eigenlijk geen nieuwe dingen voor hem koopt. Het enige wat de eigenaar nog betaald is de hoefsmid en de eventuele dierenartskosten. Ontwormen betaal ik daarentegen zelf weer.
En ik moet zeggen dat ik die 165 euro er best voor over heb, voor hetgeen er tegenover staat zeg maar.


In deze situatie zit ik zelf ook, alle spullen zijn ook van mij (incl.2Kieffer zadels), ben er 6 dagen in de week. Hoef in princiepe niet uit te mesten, maar dat doe ik wel als ik er ben..eigenaar betaald verder alles, eten, smid, veearts, tandarts, wormenkuren etc.
Wel doe ik af en toe een duit in het zakje door lading hooi of wormenspuit of enting te betalen....
Ik mag hem als eigen beschouwen, de eigenaar overlegt met mij wanneer de smid/veearts erbij kan komen...

Ik weet dat ik hier erg gezegend mee ben omdat ik hier dus verder GEEN kosten voor hoef te betalen (op hetgeen ik zelf wil bijleggen na dan..)

Ik vindt 125 euro dus aan de hoge kant, maar ja, ik ben dan ook wel verwent bij het leven.....

Veni, vidi, vici

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:26

Amable schreef:
Ik vind het ook vrij prijzig, tuurlijk zijn de moglijkheden mooi, maar als ik in die omgeving zou wonen en 150 euro per maand had, dan zou ik een eigen kopen!


Hier ben ik het dus niet mee eens, want een eigen paard heb je niet voor 150 euro in de maand (helaas....) Je bent als verzorger een (redelijk) vast bedrag per maand kwijt. Wordt het dier ziek, kunnen de kosten behoorlijk hoog oplopen, en dan hoef je je om de rekening (vaak) als verzorger geen zorgen om te maken.
Ik zou wel een eigen paard willen, maar de kosten van de dierenarts houden we toch wel tegen. Tja dan zou je een paard kunnen verzekeren, maar ook dat kost geld.
En ik betaal dus eigenlijk alleen het stalgeld en zie hem toch als mijn eigen paard.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:24

Ik zou een paard van een ander nooit als eigen paard kunnen zien. De eigenaar van een paard kan het paard ieder moment verkopen, verhuizen of wat diegene maar wil, daar heb je je als verzorger maar naar te schikken. Maar stel nou de stallingskosten 150 euro zijn. De hoefsmid komt een keertje en verder niks, wat ben je dan nou eigenlijk extra kwijt?! Ik zou het als verzorgster vertikken om de hele stallingskosten of een groot gedeelte daarvan te moeten betalen. De eigenaar heeft tenslotte ooit gekozen voor een eigen paard, dan moet ie daarvan ook maar de lasten dragen. Een bijdrage vind ik best ok, maar het moet wel in het redelijke blijven vind ik.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:30

Oei, wat een bedragen zeg!
Ik vroeg toen ik nog bijrijdsters had voor 5 dagen rijden per week €30.- per maand en dan mochten ze komen waneer ze wilden, ook 7 dagen per week, normaal was 5 dagen rijden maar als ze mij belden op de andere 2 dagen mochten ze ook rijden voor het zelfde geld. (ik moet er wel bijzeggen dat ik meerdere bijrijdsters op 1 paard had zitten hoor)
Bij mij ging het altijd meer om het idee dan om het geld hoewel om mij heen zelfs bedragen van rond de €200.- werden gevraagd voor 3x per week rijden....(ik woonde toen nog in het westen)
Ik stond toen overigens ook op een stal met zeer veel faciliteiten maar ja, als bijrijdster heb ik er geen boodschap aan dat er een stapmolen is...... leuk en dat zal idd. wel door de pensionklanten betaald moeten worden maar een bijrijdster heeft daar dus helemaal niets aan, ik neem aan dat je als bijrijdster wil rijden en niet het paard in de molen zetten, zonde van het geld Haha!

Ik denk dat als je het echt betaald wil hebben voor zoveel dagen per week, je beter aan een lease constructie kan gaan denken

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:19

Ik blijf het nog steeds heel redelijk vinden! Hier in de omgeving ben je al ruim 250 euro stallingsgeld kwijt per maand, maar das een ander verhaal.

Als ik een verzorgpaard zou kunnen hebben voor 150 euro (of hier in de buurt voor 250 euro) zou ik helemaal tevreden zijn! Als verzorgster betaal je een vast bedrag, hoeft niet te vrezen dat de DA moet komen, hebt niets te maken met de andere kosten, zoals ontwormen, enten, hoefsmid, spullen en noem maar op!

Op de manege zouden ze duurder uit zijn (je betaalt voor een uurtje hobbelen al € 15,--) en om nou te zeggen dat je er echt beter van wordt en je veel vrijheid hebt...

Naar mijn idee worden de kosten door mensen zonder paard ernstig onderschat. Mijn stal kost € 220,--(ponystal), maar ben ruim € 350,-- per maand kwijt aan meneer (maandelijks komt de stapmolen erbij, de brokken, de spullen, verzekering, hoefsmid). Nou, tel maar uit je winst...

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 13:53

De meningen verschillen behoorlijk! Is ook wel te begrijpen.
De een ziet het als een buitenkansje, terwijl de ander het juist belachelijk vindt. Het ligt er denk ik maar net aan waar je woont, hoe oud je bent en wat je eigen ervaringen zijn..

Ik ben op zoek naar iemand ( een volwassen iemand ) die niet het geld heeft voor een eigen paard, want dat is nou eenmaal duur... en die het wel beschouwd als eigen paard. En ik weet even niet meer wie het zei, maar iemand zei:

Nou stel dat je 1 keer in de zoveel tijd de hoefsmid betaald en het paard verder nooit wat heeft.. betaald die ander alle kosten voor 1 paard!!!

Ja dat zou kunnen, maar ik ga er nooit van uit.. Dat is nou eenmaal het risico, je kunt geluk hebben, maar ook heel veel pech....

Ik denk toch maar dat ik advertenties op ga hangen voor 125 Euro in de maand.. mocht iemand het te veel vinden, begrijp ik dat en kan ik altijd nog zakken!! Hoofdzaak is dat ik iemand vind die er goed voor is en er plezier in heeft! Geld is eigenlijk maar een bijzaak.. maar je hebt het wel nodig... hahaha... ja geld is lastig... laat ik het daar maar op houden!

Groetjes Linda

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:32

Kimnor schreef:
En ik weet even niet meer wie het zei, maar iemand zei:
Nou stel dat je 1 keer in de zoveel tijd de hoefsmid betaald en het paard verder nooit wat heeft.. betaald die ander alle kosten voor 1 paard!!!

Ja dat zou kunnen, maar ik ga er nooit van uit.. Dat is nou eenmaal het risico, je kunt geluk hebben, maar ook heel veel pech....


Dat zei ik idd. Het risico is voor de eigenaar zelf en niet voor de bijrijder, maar blijkbaar neem je dat risico wel mee bij het berekenen van de bijdrage, anders zou je niet uitkomen op bijna het hele bedrag aan stalgeld.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 14:43

Ja dat risico neem ik wel mee...
Ik weet het ook niet.. het is echt lastig.
De een zegt dit en de ander dat...Ik snap heel goed dat jij het veel te veel vind, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer redelijk..
Moeilijk dit, maar wil iedereen heel erg bedanken voor de reacties.
En mocht je je mening nog kwijt willen, ga je gang!

Groetjes Linda

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:45

100€ ongeveer lijkt me zeer redelijk?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:13

99 euro , klinkt aantrekkelijker Knipoog haha.
Maar het lijkt mij opzich wel een redelijk aanbod. Iemand kan er toch heel veel plezier aan beleven en het is aardig wat dagen in de week. En als je niemand kan vinden , kan je de prijs altijd nog naar beneden doen!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:06

Citaat:
Tessebes Geplaatst: 02-06-04 01:24 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou een paard van een ander nooit als eigen paard kunnen zien. De eigenaar van een paard kan het paard ieder moment verkopen, verhuizen of wat diegene maar wil, daar heb je je als verzorger maar naar te schikken. Maar stel nou de stallingskosten 150 euro zijn. De hoefsmid komt een keertje en verder niks, wat ben je dan nou eigenlijk extra kwijt?! Ik zou het als verzorgster vertikken om de hele stallingskosten of een groot gedeelte daarvan te moeten betalen. De eigenaar heeft tenslotte ooit gekozen voor een eigen paard, dan moet ie daarvan ook maar de lasten dragen. Een bijdrage vind ik best ok, maar het moet wel in het redelijke blijven vind ik.



je eigen paard kan ook ineens een ziekte krijgen of blijvend kreupel waardoor je er nix meer mee kan.. alleen danz ijn alle kosten die daar uit voortvloeien van jouw..

daarom kies je ook voor een bijrijdpaard.. je weet van te voren datie niet van jouw is en als je daar niet tegen kan dan kies je er niet voor lijkt mij...

ik heb mijnpaard 1,5 jaar geleased, sinds 1,5 week heb ik hem gekocht. alleen ik moest wel alles zelf betalen(van dierenarts tot wormenkuur) ik had alleen het aankoopbewijs en bepaalde dingen moest ik toestemming voor vragen aan de eigenaar.
echt perfect om aan het idee van een eigen paard te wennen.. want helaas kopen mensen nog steeds paarden in een opwelling zonder te weten wat de daadwerkelijke kosten in houden..

je kan een bijrijdpaard of een lease paard ook opzeggen wanneer je wil, je zit niet vast aan verkopen wat op snelle termijn moet gebeuren in geval van financiele problemen.. noem maar ff iets..

maar aan alles zit een positieve en een negatieve kant. ik zou er wel degelijk 125 euro voor neerleggen, aangezien ik voordat ik mijn eigen beesie had 3 keer in de week manege knollen reed en ik daar al 165 euro voor kwijt was en dan alleen voor 1 uurtje rijden..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:10

gekke_koei schreef:
je eigen paard kan ook ineens een ziekte krijgen of blijvend kreupel waardoor je er nix meer mee kan.. alleen danz ijn alle kosten die daar uit voortvloeien van jouw..


Natuurlijk realiseer ik me dat heel goed, dat is nou eenmaal een risico wat je neemt. De kans is aanwezig, maar je moet er niet bij voorbaat van uit gaan, vind ik.

Citaat:
daarom kies je ook voor een bijrijdpaard.. je weet van te voren datie niet van jouw is en als je daar niet tegen kan dan kies je er niet voor lijkt mij...


Ik heb voor een bijrijdpaard gekozen, omdat kleine Xaar nog een beetje te jong is om op te rijden. Haha! Ik heb helemaal niets tegen bijrijden, ik vind het prima zelfs, maar er enorme bedragen voor betalen, nee, dat gaat me iets te ver. Dat geld hou ik liever apart, voor als ik het een keer voor Xara nodig heb.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:47

Ik vind 5x per week niet eens meer bijrijden, dat blijf ik leasen noemen. Een bijrijder die komt in mijn ogen een of twee keer in de week en die mag ook niet met een paard op wedstrijd etc.

Als ik € 125 euro per maand zou betalen, dan zou ik er ook vanuit gaan dat ik niet zelf voor het tuig etc. zou hoeven te zorgen en dat dat ook goed onderhouden wordt (zadel tijdig bijvullen etc). Als de bijdrage / leaseprijs - geef het maar een naam - lager is, dan zul je zelf sneller iets voor het paard kopen, zo van "ach, ik betaal ook niet zoveel...". Voor veel mensen (de studenten onder ons?) is het best een groot bedrag, maar ik kan mijn paard er niet voor stallen en onderhouden. Er zullen echt zat mensen zijn die het er makkelijk voor overhebben, en voor wie dit een ideale deal is.

Roosch

Berichten: 36621
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:34

Monday schreef:
Ik vind 5x per week niet eens meer bijrijden, dat blijf ik leasen noemen. Een bijrijder die komt in mijn ogen een of twee keer in de week en die mag ook niet met een paard op wedstriijd

vind ik ook! Schijnheilig Bloos

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:47

ik vind het zo en zo vreemd dat je moet betalen om ander mans paard te verzorgen, de eigenaresse moet blij zijn dat het paard wordt verzorgt als zij niet kan.
De eigenaar heeft uiteindelijk voor de verantwoordelijkheid van een paard gekozen en dus ook voor de kosten.


Ik kijk er misschien anders tegen aan hoor, mijn verzorgster heeft ook al meerdere malen aangeboden om eens iets bij te leggen, maar ik mag blij zijn dat ze zo lief is voor mn paard en haar zo goed verzorgt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, herr_balou, IzAw, massiemas, roosjenat, Symke en 80 bezoekers