voor eeuwig of voor even?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wordt je paard ooit verkocht?

Nee, ik kan niet meer zonder hem/haar
86 (77%)
ja, omdat....
25 (22%)

Totaal aantal stemmen: 111


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:24

Ik heb JA gestemd
Ik ben momenteel onwijs blij met mij paard en zou hem nu echt niet willen missen, maar ik denk toch ook niet dat ik hem tot zijn dood zal houden (even ervan uitgaande dat hij heel oud wordt)
Ik wil (hoe egoistische ook) gewoon wel kunnen rijden met mijn paard en zolang ik mijn paarden niet bij mijn huis heb staan vind ik ze gewoon te duur om ze in een stal / weiland op mijn kosten zijn oude dag te slijten.
Dus zoals het er nu uitziet... en ik zou Cinzano niet langer kunnen rijden of uitbrengen in de wedstrijden denk ik wel dat ik hem verkoop.


pmarena

Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:32

In principe , als ik aan een dier begin , dan is dat voor het leven Lachen

Nu zorg ik voor Rena en dat zal ik blijven doen , al wordt ze 40

Maar toch kan ik me heel goed voorstellen dat ik haar verkoop hoor.
Als ze het ergens anders beter kan krijgen dan bij mij , dan gaat ze weg.

Als ik bvb. weinig tijd voor haar heb of haar geen echt fijn leventje meer kan bieden en ergens anders is er WEL een superfijn plekje met fijne aandacht voor haar , dan vind ik het egoïstisch om haar kostte wat kost te houden.

Maar in principe is het (in voorspoed EN tegenspoed) niet de bedoeling dat ze nog eens weggaat.

En zo'n leuk paard is het eigenlijk geeneens Bloos

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:08

Ik heb ja gestemd, ik moet zeggen dat ik op dit moment echt niet zonder haar kan, maar wie zegt hoe dat over 10 jaar is? ik ga studeren etc, en mn ouders blijven echt niet voor eeuwig alles vergoeden, dus ik heb geen idee hoe het over een aantal jaar zal zijn.
ik zou het verschrikkelijk vinden, maar als ik realistisch ben...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:11

Voor eeuwig.
Ik heb hem nu al bijna 10 jaar en hij is nu 19 dus weg gaat ie niet meer.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:12

IK heb 1 keer in mijn leven een paard verkocht, en daar had ik binnen een maand al weer spijt van, dat doe ik dus niet meer. Maikel is nu 12 hij staat wel op de wachtlijst voor het paarden rusthuis in Soest (wachtlijst is minimaal 10 jaar). Vond het wel handig om hem er op te plaatsen om dat je als donateur gratis op de lijst komt. Als ik tegen die tijd denk nee, ik hou hem hier dan kan ik hem zo weer van die lijst halen. Mocht ik er tegen die tijd nou financieel slecht voor staan of iets, dan heb ik altijd dat nog als uitwijkmogelijkheid voor hem. Maar zoals het er nu voor staat blijft hij lekker bij mij.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:51

Nee, mijn paard gaat nooit meer weg! Ik ben helemaal gek op haar, en al zou ze niet meer bereden kunnen worden oid, ze gaat echt nooit meer weg. Zoals meerdere hier zeggen; Dieren van mij blijven tot hun eindje!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:17

Fitzroy"]
[quote="Fasel schreef:
Zou ik met Raak niet meer verder kunnen komen dan is het jammer. Dan is het of een paard erbij maar als dat niet tot de mogelijkheden behoort dan hoeft Raak daar de dupe niet van te zijn.



Off-topic: ik vind 'de dupe' worden nogal een zwaar woord voor verkoop. Misschien krijgt je paard het bij iemand anders wel veel beter Knipoog
[/quote]

Ik zal zeker niet zo arrogant zijn dat ik zeg dat ik het beste voor hem ben. Maar ik zie nu een gelukkig paard dat blij is en een fijne vriend is. Als vriendschap voor hem net zoveel waard is dan voor mij dan komt dat wel goed. Zou ik hem wegdoen dan zou ik hem zeker de dupe laten worden.

Maar je hebt gelijk, wellicht iets te zwaar gekozen. Wat ik bedoel met 'de dupe ' is dat hij niet het slachtoffer hoeft te worden van mijn prestatiedrang. Ik ben geen handelaar, rij niet voor de prestaties maar vind het leuk dat ik het redelijk doe. zou ik met hem niet verder meer kunnen dan is het jammer maar dan gaat hij niet weg.

'Paint' it 'Black'

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:07

Gammon is mijn Moatie... ik heb hém gekozen en dat is voor het leven!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:09

Voor altijd!
Ik heb het gevoel dat die paarden hun hele leven voor ons gewerkt hebben en dat het na hun carrière aan ons is om iets voor hen terug te doen.

Ik heb nu al een 20-jarige merrie die door hoefkatrol niet meer gereden kan worden en ze is nu een jaar van haar voor mij welverdiend pensioen aan het genieten. Dat dier heeft zoveel voor mij gedaan; zonder haar zou ik nu niet meer paardrijden; dat het nu mijn beurt is om iets voor haar terug te doen.

En zoals mijn visie nu is, is dat voor Torino ook de bedoeling, maar die heeft nog een lange weg te gaan! Haha! Hij is er pas 8 en ik heb natuurlijk geen glazen bol om in de toekomst te kijken. En als het voor hem niet lukt, heb ik toch tenminste al voor één paard iets terug kunnen doen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:37

Quint blijft tot zijn dood bij mij......

Wat bij mij in/rond huis loopt blijft er tot het einde.

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:53

Nooit wil ik niet zeggen.
Ik kan wel in een rolstoel terecht komen morgen, of misschien is het wel absoluut niet meer op te brengen.

Maar in principe wil ik haar tot haar dood houden. Of ze nou bereden kan worden of niet.

Machie

Berichten: 15993
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:03

nee, Baloe gaat niet weg. Simperlweg omdat het een paard met ataxie is, dus al heel erg slecht te verkopen, en omdat ik veelste gek op mn beestje ben Lachen Ik wist toen i hem tocht dat het er 1 was die ik niet snel kon verkopen. En ik wil m ventje niet kwijt Haha!

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 00:13

Strudel zal ik nooooit verkopen!

Ik heb haar gekocht als veulen, d'r zelf beleerd en kan nu echt met d'r lezen en schrijven.

In een zeer rotte periode van mijn leven, was zij de enige waarvoor ik het waard vond om door te gaan. Dan kan ik d'r toch niet zo maar verkopen?!

Rijden op haar is niet het belangrijkste, ze is gewoon mijn beste maatje (naast mijn man dan!) Dus ook als ze iets zou krijgen, dat we niet meer samen op pad zouden kunnen gaan, blijft ze altijd bij ons.

Gelukkig heb ik hier de mogenlijkheid om d'r ook tijdens d'r pensioen te houden. Realiseer me maar al te goed dat dat niet voor iedereen mogenlijk is.

boomloos, bitloos, ijzerloos, hoefschoenen, nvvr, lang leve de vooruitgang! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:55

Ik hoop dat Lois zijn hele leven bij me blijft. Hijis erg bijzonder voor me en we hebben samen al zo veel overwonnen. Daarbij komt dat ik nog lang niet het idee heb dat we uitgeleerd zijn. Lois blijft alles maar aanpakken, en goed ook.
Ik weet ookd at Lois ooit oud zal worden en dat ik dan niet intensief meer kan trainen. Twee paarden onderhouden is voor mij financieel niet haalbaar. Zo als ik er nu over denk stop ik dan misschien wel met het rijden. Ik zou best op een stal willen groomen voor de lol en dagelijks tutten met Lois maar ik weet niet hoe diep dat rijden bij me zit.

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:17

nououououou rosa weet ik niet of ik die wel ewig wil houden eerst maar eens kijken hoe ze zaterdag loopt maar anita doe ik nooit meer weg
en de cobs tja daar ga ik niet zo over maar daar heb ik ook mijn lievelingen!

*LOL* *LOL* *LOL* welsh for ever *LOL* *LOL* *LOL*
bokken is verslavender dan roken Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:25

Ik heb nee geantwoord.

Ik zal mijn pony (15jr) niet verkopen omdat ik zeker wil weten dat ze een goed pensioen krijgt.

Mijn veulen wil ik liever ook niet verkopen, maar als ik het geld niet meer op kan brengen zal ik dat voor haar welzijn denk ik wel doen.

Het veulen is jong en heeft dan nog een hele toekomst voor zich en heeft een beter kans op een goed tehuis dan een oudere merrie.

De prijs maakt me dan ook niet veel uit, een goed tehuis is het aller belangrijkste en dan wil ik wel contact houden met die mensen om te kijken hoe het gaat natuurlijk.

Mijn merrie zal ik nooit verkopen... Dat is echt een maatje voor het leven.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:56

Nee!

Mijn paarden zijn mijn verantwoordelijkheid en daar zal ik voor zorgen tot de dood.
(ook na mijn dood wordt er voor ze gezorgd Knipoog )
Dit slaat trouwens op al mijn dieren Lovers .

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, BingBot, DenB en 105 bezoekers