gelijk schelden of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

scheld je wel eens op je paard

ja
99 (64%)
nee
55 (35%)

Totaal aantal stemmen: 154


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:28

Meer in de vorm van: "Tjeezus, eikel!" "kijk dan ook uit waar je loopt!" of "zakhooi, wat ben je toch af en toe een sukkel!" maar verder scheld ik eigenlijk nooit op mijn paard. Trouwens ik hoef maar een beetje een vermoeide zucht te laten horen als hij weer voor de zoveelste keer niet zijn benen optilt en struikeld en dat is al genoeg om hem op stang te jagen, dan weet ie al dat ie fout zit!


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:32

mijn hafmerrie heeft af en toe geen zin om te galloperen, ze reageert dan niet echt op mn zit zoals anders. dan wordt ik wel eens kwaad (en schiet op! galop!) en dan doet ze het wel

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:33

Ik scheld wel eens ja, maar het helpt zo weing.....

toen ik Morrie kocht zei z'n toenmalig eigenaar:
nicht schimpfen, aber drohen!!!!

(niet schelden, maar dreigen)

dus ik dreig nog wel eens met Manege Stegemann of Firma Wagner (de grootste paardenslager in Oostenrijk....) Schijnheilig

De boer waar Morrie in pension staat is btw ook (paarden)slager..... Clown

Overigens heeft het pas echt effect als ik echt boos word.......en ik heb heel veel geduld dus dat gebeurt maar 1 x per jaar of zo Haha!

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:33

Ik durf ook al wel eens 'gij zijt toch een kieken' of 'lomperik' te roepen als er weer eens eentje onhebbelijk doet, maar dat is eerder voor de grap.
Als ik echt boos ben, roep ik eens luid 'hé kerel!' ofzo.

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:37

Citaat:
Als ik echt boos ben, roep ik eens luid 'hé kerel!' ofzo.


*wauw* wat beschaafd OK dan!
Ik heb 4 jaar met belgische koetsiers gewerkt en die zeiden hele andere dingen tegen de paarden als ze boos waren Schijnheilig

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:44

Citaat:
*wauw* wat beschaafd

Inderdaad Haha! . Als ik echt boos ben, wil ik zo snel mogelijk iets roepen, en is dit meestal het eerste wat in me opkomt Haha! .
Ach ja, zolang ik maar boos klínk, moet je maar denken.

Citaat:
Ik heb 4 jaar met belgische koetsiers gewerkt en die zeiden hele andere dingen tegen de paarden als ze boos waren

Ah ja? Wat dan wel Tong uitsteken ?

Mijn fokkerij op Instagram: @Harasdequarebbe
Sjaman de Quarebbe v. For Romance (moederlijn Kjento)
Wasumi de Quarebbe v. Foundation (moederlijn Chequille Z & Verdi TN)

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:43

SarahJ schreef:
Citaat:
Ik heb 4 jaar met belgische koetsiers gewerkt en die zeiden hele andere dingen tegen de paarden als ze boos waren

Ah ja? Wat dan wel Tong uitsteken ?

Ben ik ook benieuwd naar Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:06

Schelden maar heeeeeeeeel soms.
Wel luivarken of op een boze toon haar naam.

Maar heel vaak als ze loopt te etteren EN NOU OPHOUDEN en soms zie je dan mensen kijken Bloos!
Maarja soms is het zo erg, pas geleden nog dan is het soms gewoon gevaarlijk

22 Januari verwachten we ons kleintje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:09

Hmm... wat zijn jullie allemaal lief voor je paardjes Haha!

Ik rij nu voornamelijk op een manege, en daar zitten gewoon een stel paarden tussen die je in de maling proberen te nemen. Pas als ik dan echt boos word en ROTKNOL! (maar meestal gebruik ik de variant 'K*TBEEST!') roep en een flinke tik erbij gaan ze luisteren (kan ik ook niks aan doen, 't wordt mij ook nog es aangeleerd op die manier!).

Wel rij ik nu dus een paardje in, en die doet ook wel eens wat fout maar volgens mij is dat meer omdat hij het nog niet snapt. Ik heb mezelf dan ook voorgenomen om engelengeduld met hem te betrachten, want als hij iets fout doet ligt dat ECHT aan mij, want ik moet het leren aan hem (en niet andersom). Lachen (zie je wel, ik kan wel lief zijn!)

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:12

Nee.. ik behandel ze met respect Nerd

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 14:55

Alleen als ik zeker weet dat het niet iets is wat mijn eigen schuld is, maar stiekem ook wel eens als eerste reactie als ik van hun schrik, maar dat is dan meer iets als "hee joh, pas op", omdat ik in schrikreacties vaak niet bijster origineel ben...... Knipoog

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:40

als ik boos ben scheld ik niet, alleen als ik het niet boos bedoel. Bijvoorbeeld als hij weer es iets omstoot zeg ik wat ben je ook een nerdje, of op mijn teen staat zeg ik wat ben je toch een sukkel. Ik ga niet zo snel schelden als ik erop zit, eerder boos voor me uitkijken ofzo haha

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:03

[quote]
Ik rij nu voornamelijk op een manege, en daar zitten gewoon een stel paarden tussen die je in de maling proberen te nemen. Pas als ik dan echt boos word en ROTKNOL! (maar meestal gebruik ik de variant 'K*TBEEST!') roep en een flinke tik erbij gaan ze luisteren (kan ik ook niks aan doen, 't wordt mij ook nog es aangeleerd op die manier!).



En ik maar denken dat de mensen die paardrijden dat doen voor hun plezier en vanwege hun liefde voor dit dier. Verward

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-04 16:55

als ik boos ben ken iedereen het horen maarja

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:04

Ik scheld niet meteen, kijk eerst waar iets aan kan liggen etc, maar als ze iets niet doet zonder oorzaak wat ze al maandenlang zonder gezeur wel doet en het lukt maar niet en ik word echt boos dan ga ik wel op d'r schelden, maar dat doet ze wrs ook stiekem op mij dus Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:07

Ja, af en toe. Maar dan kom ik er wel achter dat het eigenlijk geen nut heeft, enb dan houd ik weer op.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:12

Neuh echt schelden doe ik niet (meer). Ik merk dan dat ik alleen maar boos word en dan wordt Magic het ook. Op zo'n moment kan ik beter even gaan stappen om af te koelen een paar keer diep adem te halen en weer rustig verder rijden.

Enige wat ik wel doe is soms opmerkingen maken.
Bijv.. dat dacht ik dus even niet! (als ze iets stouts uithaalt)
Let toch eens op (als ze niet op haar benen let en struikelt) of
Let toch eens op MIJ

Meer van dat soort dingen, dus niet echt schelden.

Of het struikelen moet heel erg zijn (als ze weer bijna naar de hoefsmid moet) dat ik een keer *trut* zeg.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:31

Ja soms wel Bloos Maar ik probeer me wel in te houden want eigelijk heeft het helemaal geen nut, het ziet er alleen maar stom uit...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:34

Toen ik mijn pony net had schold ik wel eens op hem ja, door mijn stemverheffing tijdens het schelden enz. raakte mijn pony in paniek, waardoor ik alles helemaal kwijt ben met rijden enz.

ik heb mezelf voorgenomen dat het niet veel nut heeft, en ik rijd er nu gewoon doorheen, dan begrijpt hij me namelijk van alle kanten af.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:39

Af en toe scheld ik wel op mijnverzorgpony's, maar niet echt kwaad bedoeld. Als Colette bijvoorbeeld op mijn teen gaat staan, noem ik haar muts Bloos
Gino noem ik wel eens een sletje, omdat hij bij iedereen in de losgooibak kan. Bijna alle paarden vinden hem geweldig en hij vind alle paarden geweldig. Lachen

Maar kwaad bedoeld niet.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:55

toen Morrie vorig jaar op mijn voet ging staan, kon ik niet eens mee schelden; Party!! ik had 4 botjes gebroken en lag voor Pampus Lips are sealed

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:08

Soms als ze echt niet te genieten is noem ik d'r wel eens "rotknol" en als je dan in de les rij en je zegt het iets te hard dan kijkt mee iedereen om Haha!

Maar als iets niet lukt dan probeer ik het gewoon nog eens en nog eens en nog eens totdat het echt niet wil lukken maar dan ga ik Flappie echt niet voor rot zitten schelden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:46

Hij krijgt wel eens een sukkeltje naar zijn hoofd geslingerd als ie weer s staat te slapen en dan ineens wakker wordt en ijn mn oor staat te brullennomdat er een merrie langskomt, maar verder met werken nooit! Alleen als ie hapt verhef ik mn stem of als ie me op straat "vergeet"omdat ie een paard ziet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:52

Ik scheld nooit op een paard, ten eerste begrijpen ze er geen moer van, een paard straft nl altijd direct en is het gelijk daarna "vergeten" Ik vind het ook vreselijk als mensen tegen hun paarden schreeuwen en schelden, heel naar wordt ik daarvan..

natuurlijk geef ik echt wel eens een brul, in het ergste geval vraag ik of ie niet goed bij zn hoofd is... in de trand van BEN JIJ NIET GOED, DENK EROM!!! om daarna gewoon weer verder te gaan waar ik mee bezig was....... maar mensen die hele riedels tegen hun paard af steken vind ik echt vreselijk, ik heb liever dat ze m een skup voor zn flikker geven en er dan klaar mee zijn dan dat ze een grote muil opzetten tegen het dier

Velona
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:59

Nee, ik scheld vrijwel nooit op mijn paard. Als mijn paard iets fout doet, ligt het eerder aan mij dan aan haar. Ze wil graag voor me werken en is snel onzeker, dus ik besteed meer tijd aan het belonen voor de dingen die ze wél goed doet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 2 bezoekers