Prijzen van voer/ verzekering/ hoefsmid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Prijzen van voer/ verzekering/ hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 13:45

Ik ga misschien aankomend jaar een paard kopen, en het is natuurlijk nooit te vroeg om je te orienteren op de actuele prijzen van paardenbenodigheden die je als niet-eigenaar meestal niet weet.
Ik heb een stal gevonden voor 100 per maand, dit is inclusief hooi/ stro en exclusief biks.
Nu is mijn vraag; hoeveel kosten (normale) sportbrokken per maand ongeveer? Het gaat om een jong paard. Ik weet dat er heel veel verschillende merken zijn en dus uitlopende prijzen maar ik zoek gewoon normale brokken, niks speciaals verder.

Dan verzekeringen; ik heb goede verhalen gehoord over Hippo, heeft iemand ervaring met deze verzekering en hoeveel kost deze ongeveer? En is het verstandig om een verzekering te nemen? Mijn budget is niet al te ruim en ik hoor genoeg mensen die een onverzekerd paard rijden, want je zou meer kwijt zijn aan de verzekering dan aan een eventuele behandeling.
Graag prijzen en meningen.

Dan nog de hoefsmid; ik zoek een goede hoefsmid in de omgeving van Hilversum. Misschien hebben jullie aanraders? En wat is ongeveer de prijs voor bijschaven + hoefijzers voor?

Ik hoop dat jullie me weer een stapje verder kunnen helpen!
Groetjes,

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Prijzen van voer/ verzekering/ hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:31

Een zak brok kost tussen de 6 en de 10 euro.
Ik heb mijn paarden wel verzekerd. Kleine behandelingen kan ik uit het spaarpotje betalen. Maar grote behandelingen worden toch lastiger. Ik wil niet dat als mijn paard iets krijgt ik het niet kan betalen. Vandaar dat ik gekozen heb voor een verzekering. Ik betaal voor een paard ongeveer 150 per jaar.
Ik betaal voor bekappen rondom 25 a 30 euro

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Prijzen van voer/ verzekering/ hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:59

Mijn hoefsmid kost € 65,- voor rondom bekappen en beslaan.
Mijn paard is verzkerd bij HIppozorg voor € 4500,-. Hij heeft een uitgebreide basis en uitgebreide ziektekostenverzekering en dit kost € 40 per maand.
Zelf voer ik Havens sportbrok. Een zak (dacht 25 kg) kost € 6,75.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Prijzen van voer/ verzekering/ hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:34

Ik bedoel bij mijn hoefsmid €85,- voor rondom bekappen + beslaan. Lachen Ze doet er 7 tot 9 weken mee.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Prijzen van voer/ verzekering/ hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:36

ik voer havens basis sportbok, en kost me 6.75 per zak, maar hoe lang je ermee doet ligt natuurlijk aan de hoeveelheid die je voert... Knipoog

voor bekappen betaal ik 25 euro.
verzekerd is mijn dier niet....