Omgeving Arnhem??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Omgeving Arnhem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:10

Sinds een aantal maanden heb ik weer een vriend (Bart) en die woont in Oosterbeek (omgeving Arnhem) Lovers
Ik ben dus echt niet bekend in die buurt...

En nu is mijn vraag aan diegene die daar ook woont hoe het 'paardenleven' daar is. Mijn vriend roept uiteraard dat het daar prachtig is, maar ja of dat zo objectief is betwijfel ik! Knipoog
Hij vindt alles allang prima, als ik maar bij hem kom wonen uiteindelijk!!

Maar goed ik wil dus van mensen uit die omgeving weten hoe het rijden daar is. En dan ook met het oog op buitenrijden, wedstrijden en maneges. Eventuele mogelijkheden tot bijrijden van paarden en voor in de toekomst hoe de kosten daar liggen als ik eindelijk mijn eigen paardje kan kopen.... (Bart zegt dat het erg verschilt... tuurlijk! Tong uitsteken )

Ik ben benieuwd naar reacties, verhalen, tips etc....


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:45

Je kunt hier prachtig in de bossen rijden, urenlang! Er is een heel netwerk van ruiterpaden die aansluiten op de Veluweroute.
Er zit een hele grote manege/pensionstal in Oosterbeek zelf (vraag me niet naar de naam), manege De Waterberg, Schelmseweg te Arnhem, Stal Mansour in Schaarsbergen, en zo zijn er nog wat. Je moet echter wel in deze omgeving een ruiterbewijs hebben.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 19:57

Ik ben gelukkig in het bezit van een ruiterbewijs. Dat moet hier namelijk ook! (omgeving zandvoort, waterleiding duinen)

Maar ik ben wel erg benieuwd naar het paardenleven idd. Die stal in Oosterbeek ken ik wel al. (van langs rijden Knipoog )

Moet denk ik maar een keer de stap nemen om daadwerkelijk contact op te nemen met de mensen daar.... Nagelbijten / Gniffelen

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:58

Inderdaad, gewoon doen! Zeker de moeite waard, op de Veluwe en de Posbank is t zooo gaaf om te rijden!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:22

Het is hier heerlijk toefen. Ilonk staat in Rheden op een boerderij en dat is goed betaalbaar voor mij. Kosten voor stalling varieren hier in de buurt tussen de 135 euro pp en 400 euro pp (Midden Heuven)
Het rijden is echt geweldig hier, zeker op de Posbank waar het lekker 'heuvelig'is.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:28

Hier in het Gelderse kan je prima rijden!
Vooral op de Veluwe.
Ik woon zelf niet heel dicht in de buurt van Arnhem(ik gok ongeveer 25 kilometer)dus echt goed helpen aan stalling enzo kan ik je niet.
Er zijn wel veel stallingsmogelijkheden in de buurt,als je eens kijkt op de site van "de gouden gids" of "de telefoongids"vind je er al snel veel.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:43

Vraag Biepmiep en Waterkippie eens!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:48

In Arnhem-Noord (bossen) zijn veel meer mogelijkheden om buiten te rijden dan in Arnhem-Zuid. Ik weet niet precies wat de stalling kost op de eerder genoemde maneges, maar ik heb gehoord tussen de 200 en 250 euro. Er zijn in Arnhem in ieder geval verschillende maneges en pensionstallen. Daar zou je dan inderdaad gewoon langs moeten gaan.

Maar inderdaad, Waterkippie en Biepmiep zijn iets bekender op dit gebied.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 06:42

Arnhemmer meldt zich Haha!

je vriend overdrijft niet hoor!
je kunt hier super rijden, ook achter oosterbeek, bij Wolfheze kun je prachtig rijden! routes vanuit daar sluiten aan op de veluwe trail.

De bossen bij arnhem zijn ook heerlijk! dus je hebt hier echt niets te klagen Haha!

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:01

Je kunt hier schitterende bosritten maken, een ruiterbewijs is wel verplicht.

Er zitten ook heel veel stallen en maneges in de omgeving. Een paard houden op de manege is in deze regio is erg duur [meer dan E300,- per maand] Een alternatief is dan een stal [bij een boer] met minder faciliteiten maar meer weidegang.

Omdat het houden van een paard zo duur is zijn veel mensen op zoek naar een bijrijdpaard, dus die zijn moeilijker te vinden.

Als je in een straal van 20 km rond Arnhem zoekt dan zijn daar veel [professionele] stallen te vinden met alle mogelijke faciliteiten, die gericht zijn op de sport/fokkerij. Als je echt goed kunt rijden kun je daar ook vast en zeker paarden vinden om te rijden. Je mist daar wel weer de bosrijke omgeving, dus voor een lange bosrit moet je dan 10 min. met de trailer op pad.

Het paardenleven is heir echt fantastisch. Je kunt recreeren in het bos en als je fanatiek bent met in je training dan zijn er ook stallen genoeg te vinden alleen liggen die iets verder weg van Arnhem.

Bovendien hebben we hierin een straal van 50 km absolute top-dressuur-ruiters en trainers zitten: Edward Gal, Nicole Werner, Rien vd Schaft, Alex van Slifhout, Henk en Wilma van Bergen, Seth Bosman. En dan zitten er ook nog heel veel spring toppers maar daar ben ik niet zo in thuis Bloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:47

Ik zou het wel weten hoor, heeeeeeeeeeerlijk hier. Ik ben totally addicted.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:57

Tja hier meld zich ook een niet arnhemmer,maar vlakbij arnhemmer Haha!
Apeldoorn, maar heerlijk rijden hierzo op de veluwe !!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 11:03

Wow klinkt goed dus!!

Dat geeft me weer een goed gevoel, want ik vind het best een grote stap om die richting op te gaan en het vertrouwde hier allemaal achter me te laten... Verward

Maar als ik het zo hoor dan kan ik me daar best vinden.. Ik rij zelf dressuur ook, al zo'n 12 jaar inmiddels. En wil zeker binnen een paar jaa mijn eigen paard hebben.... Bij een boer met weidegang lijkt mij dan een prima oplossing. Ik vind weidegang best belangrijk..

In ieder gevla allemaal reuzebedankt voor jullie reacties! Zo leer ik weer wat mensen kennen aangezien ik nog niet lang op bokt ben... en tegelijk de omgeving, ha ha ha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:13

Zou zeggen, kom gezellig meeten met de Lunterenrit 29 mei! Zie topic op BM.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 11:24

Hee Jurga,

Zou graag mee gaan, lijkt me erg leuk... Maar ja ik heb geen paard meer dat ik rijd, dus dat wordt lastig! Misschien is mijn vriendje zo lief om me er heen te brengen (ken de weg daar echt niet nl Verward ) zodat ik jullie wel kan ontmoeten voordat jullie wegrijden.. onder het mom van groomen ofzo!! Lachen

Wat zijn de mogelijkheden dan... (heb de BM topic wel gelezen!)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:34

Als je hierheen komt rond een uur of half elf kun je de hele dag mee met de andere grooms. Die ontmoeten de rijdende mensen op een paar plekken en we lunchen met zijn allen. Als je dan wilt, kun je na de rit mee pannenkoeken gaan eten. De dag duurt tot een uur of zeven vaak. Dan zou je daarna weer opgehaald kunnen worden (of eerder als je geen zin hebt in het pannenkoeken eten). Je bent iig van harte welkom.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:49

Mijn vriend heeft ook het westen verlaten voor het gelderse en het bevalt hem prima. Hij zou niet meer terug willen. Zelf staan wij met de paarden in rheden, maar ik heb in de buurt van oosterbeek gestaan. Niet echt meer een stal wat in mijn straatje past, maar je zit wel dicht bij de veluwe.

Oftewel het peerdenleven is hiet fantastisch *LOL*

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:59

Bij de Maesberg in Anrhem-Noord gaan ze zelfs op een hele natuurlijke manier stalling aanbieden, paarden heledag, hele jaar, keuze tussen binnen en buiten staan, met loopstallen enz. Gaat wel duur worden...
Is ook een Voest-steunpunt.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:32

Biepmiep schreef:
Bij de Maesberg in Anrhem-Noord gaan ze zelfs op een hele natuurlijke manier stalling aanbieden, paarden heledag, hele jaar, keuze tussen binnen en buiten staan, met loopstallen enz. Gaat wel duur worden...
Is ook een Voest-steunpunt.


klopt idd. het hangt er een beetje vanaf wat je met je paard wilt natuurlijk, maar ik was het laatste half jaar (van de drie jaar dat ik er gestaan heb) niet echt tevreden meer. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wel vind ik de prijs kwaliteit verhouding niet kloppen.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 16:30

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ben erg benieuwd naar het peerdenleven daar, en krijg er door jullie verhalen steeds meer zin in. Helaas kan ik niet mee met de lunterenrit 29 mei! Dat vind ik wel erg jammer want het lijkt me leuk om mensen van bokt eens te ontmoeten.. maar ja!

Maar als ik het allemaal zo hoor dan ga ik denk ik eerst maar eens orienteren op een paar manege's. Bart heb ik al zover dat hij het niet erg vind dat ik een paard ga kopen binnen een paar jaar! Dus dat is wel makkelijk. Als ik het zo hoor dan is het prima vertoeven daar rondom arnhem! Vooral buiten rijden vind ik belangrijk, maar ook dressur mogelijkheden en wedstrijdmogelijkheden. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het mogelijk om twee proeven op 1 dag te rijden of niet? Ik had namelijk eens gehoord dat je in sommige provincies maar 1 proef op een wedstrijd dag mag rijden... Verward

En qua stalling. Nu rijd ik paarden op een stalletje met alleen een buitenbak, maar wel weidegang. Dat vind ik wel belangrijk!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:39

zo'n beetje alle concoursen kun je twee proeven per keer rijden. ook in de winterperiode.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:50

sjakie schreef:
zo'n beetje alle concoursen kun je twee proeven per keer rijden. ook in de winterperiode.

En dat vind ik ook echt rampzalig Tong uitsteken Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 3 bezoekers