Een ruin die dekt ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:59

ik heb mijn pony al vijf jaar en die vind het ook erg prettig als de merries hengstig zijn!
hij probeert ook te dekken, de pony die bij hem in de wei staat doet het ook.
mijn vorige paard dekte ook.

enige wat mij opvalt dat de ruinen die dekken, qua karakter over het algemeen vrij stoer zijn.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:13

Joey probeerd het altijd bij Jaike, hij komt er alleen niet helemaal goed bij Haha!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:14

wij hebben (lisanne1) een probleempje daarmee. Lisannes Haflinger wil ook graag dekken en heeft ook alle manieren die daarbij horen. Ze heeft hem als 2-jarige "ruin"gekocht, en hij is nu net 4 jaar.Kan het zijn dat het een klophengst is?Er zitten duitse stamboekpapieren bij, waar op staat dat ie hengst is. zou het kunen zijn dat ie wel gecastreerd is maar dat dat niet geregistreerd is?

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:36

Oh ja het is gesteriliseerd ......oeps foutje.... Bloos

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:27

Bij ons op stal staat een ruin van 31 jaar en die heeft een poosje trug een merrie 'gedekt' toen deze bij hem in de paddock stond Haha! En niet 1 keer > 5 keer!!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:48

Heb ik ook een grappig verhaal:

Een vriendin van mij ging gisteren een paard bijrijden. Komt ze de box binnen met het zadelbontje in dr hand… Lovers word de ruin helemaal gek. hij begon helemaal te stampen en groot te worden, echt superhitsig werd, hij dat mijn vriendin niet eens meer de stal in durfde. Hij werd zonder grap helemaal gek van het zadelbondje! Wow!
Apart geval he

Nagelbijten / Gniffelen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:52

Dynamiek haar paard weet altijd zo goed mijn ruin te verleiden en ik denk als we die bij elkaar zetten en de merrie is hengstig zit Harry er heel snel op en hij is ook heel lang hengst geweest en volgens mij heeft hij ook gedekt want een hengstige merrie en meneer staat op volle oorlogs sterkte...

ezzybezzy
Berichten: 180
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: poortugaal

Re: Een ruin die dekt ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:33

Ik ben er gister dus achter gekomen, dat mijn merrie al een paar maal gedekt is door een ruin in de wei.
Gisteren kwam ik op stal en zag het gebeuren, waar ik absoluut niet blij mee ben.

De ruin zelf toont heel veel hengstengedrag, en wat ik het ergste vind, naast dat mijn merrie gewoon verkracht wordt, is dat ze door die ijzers een flinke snee op haar kont heeft en zijkant van haar rug.

Ik ga hier toch iets op verzinnen want dit kan ik zo niet langer door laten gaan

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Re: Een ruin die dekt ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:27

mijn ruin doet het ook maar alleen in de zomer op het land ik heb er toen wel wat klachten over gehad maar ik hem moeilijk aan een ketting liggen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Een ruin die dekt ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:30