niet willen drinken in de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

niet willen drinken in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:08

hoi dit heeft wel te maken met Verzorging, stalling en weide dus het staat hier goed!

ik ben precies vandaag al 2 weken lang in het bezit van een geweldige Fjord!!
ze staat overdag buiten en staat met 3 shetten, voor de watervoorziening hebben we 2 grote zwarte emmers (cement bakken) ik heb 1 iets kleinere in de box gezet met daar ook water in, maar ze drinkt er niet van!
de eerste keer vond ik het logisch want ze had erin gepoept, dus ik heb hem toen verplaatst, maar ze drinkt er niet van. buiten wel, maar ook niet extreem veel en als ik haar s` morgens buiten zet is het ook niet zo dat ze meteen gaat drinken omdat ze zo` n dorst heeft.
ik heb haar al laten zien waar de drinkbak staat (kan ook niet missen maar toch) d` r neusje nat gemaakt en met een snoepje richting het water gelokt zodat ze zelf het water aanraakt. maar het helpt niet...ik vind het een beetje vreemd....

ze is 12 een merrie en staat alleen s` nachts binnen van 5u s` middags tot 9u s` morgens

Anoniem

Re: niet willen drinken in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:10

Mijn fjorden drinken ook niet zo veel zolang het niet echt heet is.
Zolang je geen uitdrogingsverschijnselen ziet (huidplooitje knijpen) en ze niet als een idioot op het andere water af gaat, zou ik me er niet te druk om maken.
Niet vergeten dat ze uit gras ook behoorlijk wat vocht halen he.

jendemen25
Berichten: 438
Geregistreerd: 28-09-09

Re: niet willen drinken in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:24

nee de tugor (vocht gehalte) is goed. Ze staat niet op gras, ze staat op zand en krijgt hooi en kuilgras gevoerd. maar ze gaat inderdaad niet zodra ze buiten komt rechtstreeks op het water af dusss, eens kijken wat ze doet als het weer " echt" warm is, want het lijkt wel weer herfst.....

Anoniem

Re: niet willen drinken in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:25

Turgor ;)