pennydroom of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

pennydroom of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:41

ik vroeg me af of deze dromen haalbaar zijn, het komt allemaal penny over...ik weet het, maar ik meen het dus echt! sorry als ik jullie hier mee lastig val...maar ik wil een paar meningen

de eerste lijkt mij het minst haalbaar:
een opvangcenter voor oude en of mishandelde paarden
die mishandelde paarden, kan je die niet heropleren en vervolgens verkopen om aan geld te komen...
nee...daarvoor moet je al heel goed met paarden omkunnen
goed kunnen rijden
en genoeg geld bezitten denk ik Verward


2de:
een 'stal' met jonge paarden
de paarden die opgeleert zijn verkopen, of wel uitbrengen op wedstrijden

*ga me nu niet uitmaken voor penny, het klinkt allemaal zo onwerkelijk! daarom vraag ik jullie mening, de eerste die mij gemeent penny noemt kan een uitbrander verwachten...het is maar dat je gewaarschuwd bent Schijnheilig*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:42

ik heb dat soort dinge ook hoor!

Yelte! :+:

Ayasha
Blogger

Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:48

akkoord...
maar is het haalbaar...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:53

Als je in een betaalbaar gebied je stal gaat houden. Als je een goede baan hebt en die voorlopig nog houdt zodat je een redelyke hypotheek kan krijgen en de eerste maanden zal je zeker niet genoeg verdienen om je bedrijf te onderhouden. Miss als je ook pensiongasten neemt, de eerste tijd, of paarden opvangt voor mensen die zelf ff niet kunnen rijden, vakantie opvang etc.

Dan denk k dat het wel mogelijk is, waar een wil is is een weg.. Lachen

Maar daar zou k over nog maar eens over nagaan denken zodra je klaar bent met studeren. Aangezien dat nog wel ff duurt en t zou kunnen veranderen wat je wil. En miss is nederland wel binnen 10 jaar volgebouwd, dat zie k nog wle gebeuren. En iedere paardenfan zou graag zn eigenstal of iets in die richting hebben, helaas is dat maar voor n paar mensen weggelegd.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:57

Ik ben van mening dat als je het werkelijk wilt, en er voor honderd procent voor gaat, dat het kan.
over de eerste:
je zult er inderdaad erg veel geld voor nodig hebben. Ik denk zelfs dat je er niet zo heel fantastisch hoeft te rijden, want denk maar niet dat je met een stal vol mishandelde paarden zo de hele dag aan het rijden bent.
je hebt er in ieder geval veel tijd en geduld voor nodig.
nog een punt: waar vind je die mishandelde paarden? ( om het zo te noemen) De meeste zullen wel naar de dierenbescherming worden gebracht ( misschien kan je daar een baantje vinden?)
de tweede ligt inderdaad iets makkelijker, maar daar heb je ook nogal wat geld voor nodig.
en nog iets belqangrijks: als je de baas wilt zijn van zo'n stal, echt de baas; dan ben je waarschijnlijk meer tijd bezig met administratie, geldzaken en telefoontjes, dan dat je werkelijk de hele dag tussen de paarden rondhuppelt.
dit is niet bedoeld om je te ontmoedigen, nogmaals: als je iets echt wilt, kan het!
succes ermee!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:26

tamelijk naive dromen allemaal. Is niet erg, doet iedereen wel eens. Maar bij het soort dingen die jij voorstelt moet je met aardig wat eigen kapitaal beginnen (want de bank zal er geen brood in zien dus lenen kan je vergeten) en kan je er over het algemeen niet van leven. Van het eerste zeker niet, van het tweede... nou ja, het is waarschijnlijker dat je de hele dag loopt te managen en dat jij of je partner een baan naast zal moeten draaien.

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:07

feitelijk is het haalbaar natuurlijk, als je echt de juiste dingen hebt om het te doen (geld, vrijwillegers, plaats...) Maar het is zeker weten heel moeilijk en het zal dan zeker niet altijd op rolletjes gaan

Hallo??

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:18

OK, dat lijkt mij niet simpel, maar het is te doen. Ik denk dat je eerst en vooral 2 dingen nodig hebt: heel wat ervaring en een hele hoop sponsers en vrijwilligers om mee te helpen . En tja, ik denk ook dat je best klein begint, met enkele paarden, en als je ziet dat dat haalbaar is kan je stilaan uitbreiden... Veel succes!

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:10

de eerste lijkt mij heel moeilijk haalbaar, het kan wel, maar je zult denk ik zwaar in de problemen komen met het geld. de tweede is heel goed haalbaar, als jij jonge kwpn'ers of andere sportpaarden koopt en beleerd kun je er een hele goede prijs voor vragen, zo zul je wel rondkomen. dit lijkt mij minder met bv. pony's, omdat die gewoon minder geld opbrengen dan een groot paard.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:14

gewoon klein beginnen, mischien dat je het voer ene tijdje niet meer ziet zitten, of juist wel. Je kan het beste wle je school afmaken, voor het geval dat het je niet lukt(met de paarden) kan je altijd nog iets anders doen Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57921
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 21:18

ik ga sowieso eerst mijn school afmake en zien dat ik iets vastheb zodat ik alvast kan beginnen
ik woon in belgie, niet in nederland dus of nederland volgebouwd is is mijn probleem nou niet echt
ik zie ook wel in dat het eerste als je realistisch bent moeilijk of niet haalbaar is
maar het tweede lijkt me wel het proberen waart mits ik genoeg ervaring heb Lachen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:29

Over beide: pennydroom.
Alleen met een hoop geld, keihard werken, veel ervaring, ontzettend veel inzet is het haalbaar.
Als je het na je school nog steeds wil kun je altijd proberen een baan te vinden in de paarden om te kijken of je het echt wilt, want een droom is altijd mooier dan de werkelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:40

Ligt eraan wat je wilt met de rest van je leven. Of je partner erin meewil, of dat je misschien zelfs wel bereid bent om zo ver te gaan dat je dan voor het bedrijf kiest ipv de partner... Want beide plannen betekenen "hard voor weinig", geen of nauwelijks vakantie, 24/7 werken etc etc.
Ga d'r maar aan staan....

Maarrrrr als je 't ECHT wilt, kan het. Vraag alleen niet wat je d'r allemaal voor op zou moeten geven....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Glossy2009, Sintara, StonedRomy, xRaisin en 72 bezoekers