Reparaties...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 08:57

Weet er iemand een adres in de buurt van Amsterdam waar je reparaties aan hoofdstel, singel e.d. kan laten doen? Mijn schoenmaker doet het niet omdat het leer te dik is en zijn apparatuur daar niet voor is afgesteld Verward .
Zit dus nu met een paar kapotte dingen die na reparatie nog goed bruikbaar zijn maar die nu dus nutteloos liggen te zijn, is toch zonde. Dus als iemand adressen weet....graag!


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:01

Elke goede schoenmaker heeft de juiste machines staan om het leer van een hoofdstel of singel ofzo te repareren... Dus je bent met een kliutje het riet in gestuurd... onthouden, de volgende keer dat je wat nodig hebt!

Schoenmakers kunnen het zadel waarschijnlijk niet zomaar repareren, dat is een vak waar ze niet in geschoold zijn, het is vaak handwerk.
Maar platte leertjes, gespjes enzo kunnen ze gewoon repareren. Dat kunnen ze ook in menig paardenwinkel...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:05

bij een zadelmakerij
ik ken d'r alleen eentje in zevenhuizen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:31

In principe zou elke schoenmaker daar de machines voor moeten hebben, maar of ze weten waar ze mee bezig zijn is een andere zaak. Ik ging vroeger ook wel eens met zulk soort dingen naar een schoenmaker die hardop durfde te beweren dat hij verstand had van paardenspullen. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om een beugelriem te stikken? Nou, mooi dat het er niet uit zag! Hij heeft ook wel eens een half hoofdstel weten te verpesten. Ben toen overgestapt naar een andere schoenmaker en die kon het wel, nooit problemen mee. Een zadel zou ik idd liever naar een zadelmaker brengen, maar riempjes e.d. kan een (goede) schoenmaker wel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:56

dun leer kan de schoenmaker wel, maar ik wilde laatst even een gesp aan m'n zweetdeken laten zetten (zo'n ouderwetse leren voorsluiting), en daar mopperde de schoenmaker toch ook wel over hoor! hij heeft het wel gedaan gelukkig, maar ik kon met eigen ogen zien dat de naaimachine dat niet leuk vond!!!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 13:08

Tja, of de schoenmaker me nu met een kluitje in het riet heeft gestuurd of dat zijn machines het echt niet aankunnen weet ik niet, maar het feit blijft dat hij het dus niet doet! Kan de man helaas niet dwingen....zal eens informeren bij een andere schoenmaker (zijn er tenminste genoeg in Amsterdam denk ik).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney en 56 bezoekers