Bijrijdellende

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Bijrijdellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 18:46

Ik heb het afgelopen halfjaar 3 bijrijdpaarden gehad.
Bij de eerste was ik steed ziek, de tweede bleek kanker te hebben en is afgemaakt, en net nu ik mijn ideale paard gevonden heb, wordt hij ineens verkocht. Huilen
Ik mag hem nog blijven rijden tot hij weggaat, maar ik weet niet of ik dat moet doen, omdat ik me dan alleen maar meer aan hem ga hechten.
Wat zouden jullie doen, doorrijden?
En zouden jullie na al deze rampscenario's weer op zoek gaan naar en ander paard of terug gaan naar de manege?
Want ik ben onderhand behoorlijk moedeloos. Huilen

Jaike, wat ben je toch een topper!


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:51

ik zou gewoon doorrijden. tis gewoon zo.. een bijrijdpaard is niet van je zelf.. je zal altijd het risico aangaan dat het dier ziek wordt en in geslapenmoet worden of hij wordt verkocht.
dat weetje als je aan bijrijden begint.. als je daar niet meer tegen kan, dan betwijfel ik het of het wel verstandig is om te gaan bijrijden.
maar aan de andere kant.. je favoriete manege paard kan ook ziek worden of verkocht worden. ook je eigen paard kan zo iets mee gebeuren.
helaas zijn ze niet voor eeuwig... dus ik zou gewoon gaan genieten voor zover het nog kan, verdrietig ben je toch al.. maar dan heb je tenminste nog de laatste leuke momenten waar je hem aan kan herinneren..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 18:56

Ik snap je punt, maar dit was dus niet de afspraak.
Hij stond in principe te koop, wegens een slechte klik met de eigenaar.
Maar ik zou 3 maanden proef krijgen om hem weer soepel te maken, en als dat goed zou gaan mocht ik hem daarna leasen.
Dus dit was absoluut niet de afspraak.
Ze zei zelfs steeds dat we zo'n leuk koppel vormden, en vandaag zouden we al afspraken gaan maken omdat het zo goed ging.
Maar dit was ook niet haar bedoeling, haar man heeft haar voor het blok gezet.
Bah, ik baal er echt van.
Misschien duurt het nog wel een tijdje, ik hoop dat hij nog lang kan blijven.
Maar als hij een goed tehuis vindt ben ik natuurlijk ook blij voor hem.

Jaike, wat ben je toch een topper!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:51

Misschien kun je kijken of je iemand kan vinden die je kent om hem te kopen... dan kun je meteen vragen of ze een bijrijdster nodig heeft....

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:02

Doorrijden.
Al is het moeilijk....
Gewoon tot dat er een eigenaar voor is (die is er toch nog niet??) het paardje zoveel mogelijk verwennen en leuke dingen doen.
Dat geeft jou én het paardje nog een leuke tijd!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:24

Ik zou doorrijden. Siki zou eerst ook verkocht worden, maar dat is gelukkig van de baan. Ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat ze weg zou gaan en gewoon haar gereden. Je weet het, dus je kunt je erop instellen.

Faber quisque fortunae suae

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:44

Tja ik vind dat je dat zelf moet beslissen, als je weet dat als je nu gaat doorrijden en je weet dat je het daarna erg moeilijk gaat krijgen (doordat je goeie band hebt/had) dan zou ik het niet doen. Maar als je gewoon weet dat je er wel tegen kan zou ik doorrijden als ik jou was en nog lekker genieten van de tijd dat je hem nog doet.
En je kan natuurlijk wel weer opzoek naar een nieuw bijrijdpaard, ik bedoel niet bij iedereen is het dezelfde situatie dat een paard weg moet oid.
Dus gewoon zoeken naar de juiste bijrijdpaard en ik weet het dat is niet makkelijk maar als je er eentje hebt dan is dat toch wel erg fijn hoor.
Iig succes!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 19:19

Bedankt allemaal.Lachen
Ik heb ook besloten om gewoon door te gaan.
We hebben zoveel plezier samen, en wie weet duurt het nog wel een paar maanden voor hij weg is.
En de eigenaar grapte al dat ze hem dan misschien wel voor 1000 euro weg doet, dus ik hou me aanbevolen.Knipoog

Jaike, wat ben je toch een topper!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105 en 76 bezoekers