Zadel schuift steeds naar voren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 20:05

Ik heb nogal een groot probleempje. We hebben een Shetlandmerrie van 88cm. Iedereen kent natuurlijk de conformatie van de gemiddelde shets wel: inderdaad rond buikje en nauwelijks/ geen schoft Verdrietig Probleempje nu: het zadel ligt na nog geen 5 minuten rijden bijna in haar nek Huilen Ik heb al een bredere singel geprobeerd en een staartriem, maar haar zadel schuift nog steeds naar voren en nu wordt haar staart ook nog naar boven getrokken door de staartriem. Boos! Zelf als ze niet al te dik is, schuift het nog naar voren. Een voorsingel zal denk ik ook wel niet veel helpen of zelf niet gaan (zo veel plaats is er niet bij een shet hé). Iemand een goede oplossing. Momenteel wordt ze dus maar zonder zadel bereden, maar ja doorzitten in draf Clown kan je al raden hé
gr. marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:27

Ben je zeker dat het zadel goed past? Een paard met weinig of geen schoft moet een erg brede boom hebben en het draagvlak moet maximaal zijn. Pas dan kan je iets doen aan het schuiven.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 21:37

Ik zou eerlijk gezegt zo niet weten wat je eraan zou kunnen doen......ik zat ook te denken dat misschien het zadel niet helemaal goed past Scheve mond\
Wij hebben voor onze shet een wintec, en een staart riem en dan blijft het echt super liggen......en Hump is ook echt tonnetje rond en heeft totaal geen schoft Verward

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 22:06

De boom is in elk geval breed genoeg. (evenals haar buik Haha! ). Ik heb nog al op shetlanders gezien en gereden (vaak met een westenzadeltje), maar die hadden toch nog wel wat meer schoft hoor. En het draagvlak zal denk ik wel meer dan groot genoeg zijn... Verward Nog andere suggesties???

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:11

Volgens mij is een grondig onderzoek van het zadel echt wel vereist *LOL* .

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 22:16

Ik zal mijn vergrootglas eens bovenhalen *LOL*
nee, maar eigenlijk, hoe bedoel je 'grondig onderzoek' (anders moet je bij gelegenheid maar eens langskomen...) Verward
ik ben namelijk geen zadelkenner hoor Clown Zou het ook kunnen dat -in tegenstelling tot bij de meeste mensen- het zadel ietsie te groot is? Verward Of schuift het dan niet naar voren?
Of laat ons zo stelle: ik weet het eigenlijk niet te goei Frusty

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:24

Nja, ik ben ook geen zadelkenner, maar ik weet wel in grote lijnen hoe je en zadel moet passen. Ik wil wel eens komen kijken, hoor. Het schijnt dat Starfisch een nieuw hondje gaat kopen en dan zal ik zeker eens komen kijken *LOL* . Waarschijnlijk in de tussenvakantie, oké? Haha!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 22:29

Ja misschien, want dan heb ik geen vakantie hé Boos! Unif toch Clown maar ja we zien wel
gr.marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 17:05

Je kunt eens kijken of een schuimrubber pad eronder helpt... die zijn nl. rete-stroef. Ze zijn er ook met een verhoogd schoftje, zodat er nog minder kans op naar voren schuiven bestaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje, Zephyr en 36 bezoekers