Hoe leer je je paard netjes op te stellen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Hoe leer je je paard netjes op te stellen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 15:26

Ik wil mn paard graag netjes leren op stellen, net zoals je vaak op shows arabieren ziet staan?

voorbeeld;

Afbeelding

telkens als mn paardje zo voor me staat, en ik zn hoofd een beetje omhoog wil doen, komt hij naar me toe gelopen..
Iemand tips?

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:28

geef wel de goede hulpen door een ophouding met je buiten hand te maken en je benen aandrukken zegmaar.
als je pony of paard dat niet snapt moet je je instructeur of iemand die er verstand van heeft ehm dan goed late zetten en dan belonen dan leert je paard of pony het vanzelf wel

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 15:31

ankyfan schreef:
geef wel de goede hulpen door een ophouding met je buiten hand te maken en je benen aandrukken zegmaar.


je benen aandrukken??? Verward

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:31

ankyfan schreef:
geef wel de goede hulpen door een ophouding met je buiten hand te maken en je benen aandrukken zegmaar.
als je pony of paard dat niet snapt moet je je instructeur of iemand die er verstand van heeft ehm dan goed late zetten en dan belonen dan leert je paard of pony het vanzelf wel


Als je ervoor staat kan je mijnsinziens niet je benen aandrukken, dat is als je erop zit Verward

Verder kan ik je niet echt helpen Dani.

*tiepvautje*
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 25-04-04 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 15:31

Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:49

Met een rammeldoosje schudden terwijl je de hand voor de borst houdt zodat ie niet naar voren stapt.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:07

precies...
zorg er eerst voor dat als hij/zei stilstaat dat hij niet zonder commando naar voren mag lopen..daarna kun je met iets wat rammelt voor zn neus eerst laten zien en vervolgens omhoog en wat richting het paard rammelen zodat zn nek er goed uitkomt en het edele hoofdje..
zorg er wel voor dat het paard niet bang is want dan word het geheel veel te gespannen...het is natuurlijk wel handig als het paard het geluidje niet kent zodat hij toch erg nieuwsgierig is
succes
gr esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:53

Probeer hem op te stellen voor een balkje.. het balkje ligt tussen jou en je paard in.
En als die naar jou toe wilt komen, meteen in zijn achteruit zetten. Leer hem eencommando aan als hij weer mag wegstappen.
Succes!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:06

Tja.. ik ben er ook al een aantal dagen mee bezig, maar het lijkt nog nergens op. Gelukkig krijg ik zaterdag een cursus voorbrengen van drie uur lang, misschien dat het dan beter gaat Haha!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:57

Cheveyo"]
[quote="ankyfan schreef:
geef wel de goede hulpen door een ophouding met je buiten hand te maken en je benen aandrukken zegmaar.
als je pony of paard dat niet snapt moet je je instructeur of iemand die er verstand van heeft ehm dan goed late zetten en dan belonen dan leert je paard of pony het vanzelf wel


Als je ervoor staat kan je mijnsinziens niet je benen aandrukken, dat is als je erop zit Verward

Verder kan ik je niet echt helpen Dani.

*tiepvautje*
[/quote]

zegmaar weetje wel Knipoog een vorm van kuit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 6 bezoekers