Zien dta een merrie hengsitg is...????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Zien dta een merrie hengsitg is...????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 14:45

hejhej,
Omdat arzu dus gedekt gata worden, en ze alleen staat, wil ik weten hoe je kan zien of ze hengstig is.

Ik heb wel gehoord, dat ze de hele tijd haar staart een beetje optilt, en
dat er de hele tijd pis druppelt.

Wara kan je het nog meer aan zien???

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:48

aan het karakter.. aan mijn pony kan je bijna nooit zien of ze hengstig is.. heel af en toe.. ik merk het aan haar humeur.. dan is ze ontzettend chaggie..

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:48

maar het verschilt per pony !!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:09

meestal het karakter meestal zijn ponys/paarden dan niet op zn vrolijkst...en de meeste moeten veel plassen..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:43

Sommige ook niet! Ik liet Dees eigenlijk scannen om te kijken wanneer er een hengstigheid aan zat te komen, want ze liet 't maar moeilijk zien. En toen zat er ei van 4,2. Scheve mond
En asjoe, wil je proberen op je spelling te letten het leset ene betejte moeliijk zo (bb) Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:51

Aan de meeste merries merk je het wel als je ze eenmaal goed kent, bij sommige merries is er geen twijfel mogelijk, die zijn zo lellebellerig als maar kan. De meeste die ik ken zijn vooral wat hangerig. Met rijden niet zo goed voor het been.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:23

Bij Fayette merk ik het tegenwoordig vooral doordat ze nog knuffeliger en aanhankelijker wordt dan normaal en dat ik nog niet met een borstel in de buurt van haar staart kan komen of die staart+kont worden al verleidelijk opzij gehouden Haha!

8Eveline

Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:24

ik dnek dat je als je je paard goed kent dat wel merkt hoor

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:42

ze blitzen,plassen hangerig tegen je been. erg lief tegen ander paarden. plakkerig bij andere paarden.

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:22

Mijne is het nu..
Ze doet nu een stuk liever tegen Fleur (die mogen elkaar niet zo enorm graag) Nu wel op eens Tong uitsteken en ze plast heel vaak !!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 13:41

oke deesdebest, ik zal er op letten Knipoog
Arzu staat alleen, dus ik kan niet echt zien of ze bij andere paarden klef is Lachen

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:51

kan je haar ook niet even bij andere paarden houden? scheelt vaak erg, ik heb (toen dolly al een week hengstig had moeten worden en geinsemineerd moest worden maar nog steeds geen teken gaf) haar uiteindelijk 5 min lang naast een pas net ruin gezet, en toen pas ging ze plassen ed. de volgende ochtend is ze toen geinsemineerd.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:54

Tja ik zie t dus eigenlijk alleen als er een ruin in hetzelfde weiland of aangrensende weiland loopt, pissen!!!! voor zijn neus hihi en dan is ze ook behoorlijk aanhankelijk en klef. Beetje offtopic maar waarom staat je paard alleen??? Lijkt me niet erg gezellie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:58

Ik merk het vaak aan het gedrag van de merrie. In de beurt van een ruin of hengst steeds plassen, beetje verliefd kijken etc. Haha!
Echt nukkig gedrag kom ik niet zo vaak tegen. Wel dat ze snel afgeleid zijn.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:02

Ik merk het gelijk aan starlight Lachen Ze is heel hangerig en hinnikerig, staat heel de dag voor bij het hek naar andere paarden te kijken (aan de andere kant van de weg staan een aantal paarden) Als ik dan de wei in kom gaat ze heel erg aan me hangen zegmaar, me achterna lopen e.d. gewoon zielig lopen te zijn.
Als ze bij een ander paard in de buurt komt wordt ze echt heel klef, dan wil ze snuffelen en likken en ondertussen staat ze te knipperen Knipoog . Als doris (hengst) in de buurt is kun je er niet meer onderuit dat ze hengstig is *LOL* dan zeikt ze heel t stoepje vol.

Soms onder het rijden loopt er ook nog wat uit, ik zelf vind het zo zielig voor dr. Ze voelt zichzelf ook altijd heel zielig Tong uitsteken

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:48

MarjoEisla:
haar baasje wil er niet nog een pony bij, ik wil proberen om m`n ouders over te halen een shetlandertje ofzo(klein ras, waar je het liefst niet te veel werk aan hebt) dan kan je ook gelijk beter zien of ze hengstig is

Ik ga afentoe langs een hengst, maar ze kijkt er nog steeds niet naar om

Zou er ook iets voor zijn, om haar een beetje hengstig te maken??