Ik zou wel eens willen weten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Ik zou wel eens willen weten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:19

.. wat jullie nou echt niet kunnen hebben als je een vriend(in)
mee neemt naar je paard en ziet dat zij/hij hem helemaal niet goed behandelt bijv.
- heel hard in de mond trekken Scheve mond
- de hele tijd slaan
- aan de teugels trekken en gelijk door meppen Verward
en al dat soort dingen??
-xXx- Chelsea.
(ps, ik weet niet echt hoe ik dit moet neer zetten Tong uitsteken maar, ik vond het wel een boeiend onderwerp)

[i


Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:20

ik zou diegene eerst een tip geven met dat ie dat niet moet doen en als diegene daar niet naar zou luisteren dan sla ik die er zelf wel af ook al is het een vriendin......je paard is belangrijker dan een vriendin vind ik:P maar chels jij had dewi goed gereden hoor:D

Everyone wants happiness but without any pain, but you can't have a rainbow without a little rain.

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:24

Nou, hier is maar 1 oplossing voor *vind ik* Je moet het rechtstreeks en recht in het gezicht zeggen, want misschien heeft die persoon er niet zo'n ergin. En zo help je en je pony en het meisje/jongen want die kan het dan beter leren doen. Ik vind dat je het vooral niet over msn moet gaan doen of alles ophopen en het dan ineens zeggen, want bij dat laatste voelt diegene zich zelf aangevallen en kan je ruzie krijgen en bij het eerste vind ik je heel erg laf. nou, dit waren dan even mij tips, goetjes van Lyszan

Nadir

Berichten: 12705
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:26

Ik zou haar wat tips geven over hoe ze het ook ANDERS kan doen met haar pony. Je moet het wel op een subtiele manier brengen, je moet natuurlijk geen ruzie krijgen met je vriendin.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:32

Als iemand zo met mijn paard omgaat zou diegene niet eens met mijn paard om mogen gaan, simpel. Zoiezo laat ik haar niet zomaar aan iedereen toe Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:38

als iemand zo met mijn paard omgaat, dan zeg ik haar eerst vriendelijk dat als je het vriendelijk vraagt hij het ook doet. als ze het dan nog steeds doet gaat ze eraf..

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:15

Gewoon er wat van zeggen. Al zou ik het wel heel raar vinden als het voor zou komen. Andersmans dieren behandel je gewoon knap(je eigen natuurlijk ook Knipoog ).

En als ze niet willen luisteren ga je maar weg.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:05

Het lijkt me raar als zoiets voor zou komen, ik vertel iemand altijd wat mijn pony gewend is (andere mensen probeert ze namelijk graag uit en soms heeft ze dan gewoon een goede dreun nodig, anders walst ze gewoon over je heen) en hoe ik daar zelf mee omga. Ik dring niets op, maar meestal gaan de mensen die met mijn paard omgaan er gewoon netjes, maar toch streng en consequent mee om.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:11

er wat van zeggen natuurlijk! had ik altijd gedaan. niet erg aardig natuurlijk, maar wel eerlijk. je paard gaat voor, die word er allee maar bang van, je vriendin kan 2 dingen doen: of je raad opvolgen= een goede vriendin

of boos worden en zeggen dat het niet zo is, dan zou ik haar weg ssuren, en zeggen dat ze pas terug mag komen als ze normaal kan doen, want dan mag er behoorlijk wat veranderen!

en als ze dan nog niet luistert, laat dan maar weg blijven, is het ook geen goede vriendin

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:17

Ik zal er meteen wat van zeggen! Vooral als het mijn eigen paard is, daar heb je toch al veel mee proberen te bereiken en er is een kans dat zij het dan in die paar minuten allemaal weer verpest wanneer ze zo lomp om zou gaan met het paard.

Wanneer ze dan nog niet rustig en aardig met het paard om kan gaan, MOET ze eraf en mag te eventueel toe kijken als ze wil Haha! Maar ze komt er dan ook niet meer op!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:20

Ja ik had eerst gezegd van: Nee zo moet je het doen (en dan voordoen)
willen ze niet luisteren, sorry maar dan ken ik geen genade!
Dan gaan ze eraf hoor..!
Ik zet er trouwens niet heel de wereld op..!
zeker geen beginners meer..!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:31

Eerst zeggen, daarna eraf sleuren.
Mensen die op mijn pony mogen rijden moeten daar blij mee zijn en als ik iets zeg ernaar luisteren.
Punt uit.
En vriendinnen doen dat ook gewoon.

_Beauty_
Berichten: 154
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:42

ik zou er wel iets van zegge ik bedoel zo laat je je paardje niet behandelen

† 14.06.05

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:44

ik zou er iets van zeggen, als een vriendin van mij meegaat, dan geef ik der altijd tips.
Als er een meisje op arzu rijdt(buurmeisje van de baas van arzu) geef ik die ook wel eens tips, ze kijkt dan soms wel ene pissig, maar ze onthoud het wel

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:44

Euhm, die hoef ik er denk ik niet af te sleuren, ik geniet dan gewoon van het zandhap-spektakel Haha!

Ik laat ten eerste niet iedereen er op. Vrienden die mee komen, mogen er wel op en los rondstappen enzo, maar dan zeg ik ook altijd van teugels in bogen laten hangen en niet aansporen (doe ik wel met stem Knipoog )

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:14

Er komt niemand op mijn paard die niet wil leren van mij hoe je met het paard hoort om te gaan. Gelukkig is Warenko een beetje happerig, dat schrikt mensen met een groot ego meteen af.....hahahaha!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 07:46

Tong uitsteken ik bedoel dat je een vriendin hebt en je heb haar nog nooit zien rijden.. maar, jehebt van haar gehoord dat ze best goed kan rijden.
dan denk je toch bij jezelf?? ja, ze kan rijden dus, dan kan ze toch wel eventjes op me paard ofzo? Verward

[i

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:54

Slaan en trekken in de mond?
Als ze het verdient heeft mag ze wel een tik hebben, maar erop los timmeren daar beginnen we niet aan. Trouwens heb zo'n voorgevoel dat ze dan in het zand belanden Haha! Arti is best wel snel beledigd Tong uitsteken
Als ze een tik verdient heeft dan doet ze niks (alleen als het goed is wat meer haar best) maar anders word ze toch wel lastig hoor Schijnheilig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:04

Ik neem af en toe wel iemand mee naar me paard, maar het enige wattie mag is poetsen en der misschien even vast houden voor de handigheid.

Heb liever het lot in eigen handen, straks raakt ze gewond of wil ze er vandoor gaan. Ik ben toch wel de gene die mer het beste kent dus dat durf ik niet aan.

Tevens is het niet mijn paard, dus ik zal er ook nooit iemand anders opzetten, behalve als het toegestaan is

22 Januari verwachten we ons kleintje

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:06

Ik liet alleen mensen op mn verzorgpaardje waarvan ik wist dat ze goed konden rijden enzo, zodat ze niet vernaggelde wat ik juist haar geleerd had. Want dan was het zonde van al mijn werk. Soms reed er wel eens een meisje (vriendin) op die het nog helemaal niet kon, en die deed dan dus ook extra voorzichtig en volgde mijn raad op dus dan dacht ik: zo kan het dus ook, want er reed soms ook een andere vriendin op, die het heel slecht deed en die werd dan boos al gaf ik dr tips.
Dit was mijn aanvullend verhaal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Kiichi, leonie1988, NorwayFjord, Schrompeltje, Selina, troi en 73 bezoekers