Bijrijder - redelijke bijdrage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 22:26

Ik rij alweer zo'n 4 jaar op Gipsy, hiervoor heb ik nooit betaald, omdat ik niet zo heel vaak reed (1 of 2 keer in de week, meestal 1) en omdat Gipsy vrij vaak kreupel was, we waren eigenlijk altijd aan het stappen of aan het opbouwen en je gaat natuurlijk niet betalen om met een paard te mogen wandelen! (ik tenminste niet). Nu loopt ze alweer ruim een jaar probleemloos, het gaat echt heel goed en ik rij haar nu ook vaker, 3x in de week plus in de vakanties van Ursuline. Ze is ook verhuisd naar een andere (duurdere) stal. Alles bij elkaar is Ursuline (zonder onverwachte veeartskosten) ruim 1000 gulden in de maand aan haar kwijt.
Nu is het dus zo dat Ursuline een bijdrage aan mij gevraagd heeft, wat ik me best voor kan stellen, zij betaalt alles en ik rij tenslotte bijna net zo vaak op haar paard als zijzelf (door tijdgebrek van haar kant, dus ze is erg blij met me!), dus ik vind het helemaal niet erg om iets te gaan meebetalen. Maar nou heeft ze aan mij gevraagd om een redelijk bedrag te bedenken, ze had zelf ook al iets in haar hoofd en dan kunnen we dat op elkaar afstemmen. Ik vind dit best moeilijk! Wat zou nou een redelijk bedrag zijn? De feiten:
*ik rij haar 3x in de week, naar buiten, les, alles, die dagen is ze 'van mij'
*ze staat op een luxe stal, binnenbak etc.
*ik ben sloeber student, zij heeft een goede baan
*Gipsy kost als alles goed gaat zo'n 1000 gulden in de maand
*ik koop al dingetjes zoals knoflook, appelazijn en ander frutsels voor haar, dat zal ik ook blijven doen, maar mag best verrekend worden met de bijdrage
*ik ken Gipsy goed, ken ook haar benen, weet waar ik rekening mee moet houden, ken de 'gebruiksaanwijzing', dit is niet zo 123 aan iemand anders over te brengen
*Ursuline heeft absoluut geen tijd om 7 dagen in de week voor haar paard te zorgen, ze kan niet zonder een bijrijder
*Ik kan het goed met Ursuline vinden, zelfde manier van rijden en met haar omgaan, zuinig met de spullen, hou me aan de afspraken, gewoon een nette bijrijder dus.

Wat zou nou een redelijk bedrag zijn? Ik krijg er absoluut wat voor terug en ik heb er ook best wel wat voor over, maar ik weet dat ik ook wel wat 'waard' ben voor Ursuline. Zij verwacht in ieder geval niet van me dat ik de helft ga betalen omdat ik ook de helft rij, het gaat denk ik om een bedrag tussen de 100 en de 250 gulden.

Nulla tenaci invia est via


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:31

ik vind een bijdrage altijd een beetje onzin (sorry!)
Je kiest er zelf voor om een paard te kopen, dus je moet er van te voren goed over nadenken of je alles wel kan betalen enzo. als je er niet genoeg tijd voor hebt, zou ik juist blij zijn met iemand die je helpt en wel genoeg tijd voor je paard of pony heeft. ik vind dat de verantwoording voor het paard toch echt bij de eigenaar ligt. dat is mijn mening

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:37

Ik sluit me aan bij Guidolover. Een bijrijder hoeft van mij niets te betalen. De eigenaar kiest voor dat paard, en dat je hoge kosten kunt krijgen, dat weet je.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 22:37

Dat begrijp ik allemaal wel en ik ben het ergens ook best wel met je eens, maar het is geen antwoord op mijn vraag! Ik heb er ook wat voor over om op Gipsy te rijden, ik vind het leuk, het is geen werk! Ik rij liever 3x in de week op haar, doen waar ik zin in heb, lekker naar buiten enzo, dan dat ik in 1x in de week een uurtje op een stug manegepaard mag hobbelen met z'n 10en in een bakje en dan ben ik ook zo 100 piek in de maand kwijt. Ik vind het dus niet erg om er iets voor te betalen, ook al is een bijdrage misschien een beetje onzinnig, ik snap je reactie heel goed, maar ik heb het er wel voor over snappie? Onzinnig of niet! Maar wat is redelijk?!

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-10-09 22:40 ]</font>

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:44

als je daar dan toch een antwoord op wil, dan zou ik maximaal 100,- betalen. ik heb op een pensionstal gestaan voor 180,- per maand en daar zat alles bij inbegrepen, moest alleen zelf de stal uitmesten (werd later 255,-) dus ik vraag me eigenlijk af hoe je aan 1000,- per maand uitkomt?!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 22:54

1000 gulden per maand: Alleen stalling is al iets van 850 gulden (luxe stal, alles d'r op en d'r aan, in 't Gooi, dus dure regio, met binnenbak begint het hier bij 500 gulden ofzo) en dan komt daar nog hoefsmid, wormenkuren etc. etc. bij, dus dan zit je al gauw aan de 1000!

Nulla tenaci invia est via

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:55

so he! dat zijn nogal prijzen voor stalling! kan ze niet beter in zeeland gaan wonen?! Haha!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:02

Sorry hoor, maar manegepaarden hoeven helemaal niet stug te zijn. dit vind ik echt onzin. Het zijn net zulke paarden als iedereen heeft alleen moeten ze wat vaker lopen. Boos! Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:02

De omstandigheden die je noemt zijn bij mij en mijn bijrijdpony precies hetzelfde.
Ook 3x in de week een 'eigen' pony, ik arme sloeber, andere vrouw heeft een baan enz.

Het enige verschil is dat wij per maand 350,- kwijt zijn en daarvan betaal ik 100,-

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:03

Ik ga me er ook even mee bemoeien... *LOL*

IK (= mijn mening) vind dat ze best een bedrag mag vragen aan jou. Zij draait -in principe- voor alle kosten op en jij vind het leuk om haar paard te rijden of je hebt geen eigen paard om op te rijden dus zou dit een leuke deal zijn.

Ik vind 150,- tot 200,- per maand (als jij alle "frutsels" etc. betaalt) en redelijk bedrag. (kun je nagaan, dan ben je op een jaar max. 2400,- pieken kwijt.. oops)

Als het paard haar zoveel geld kost en ze dat niet op kan brengen en afhankelijk is van de inkomsten die de bijrijder op moet brengen, kan ze ook overwegen een andere (goedkopere?) stalling te kiezen... maar das niet aan mij om dat te beslissen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:09

Ik denk dat ik reeel zou vinden het bedrag dat je anders kwijt zou zijn als je 1x per week op een manegepaard les krijg in een manegeles. Dat kost hier een 25,-- per keer, dan kom je op 100,-- per maand. In Laren kan dat best wat prijziger zijn (gezien de pensionkosten Boos! )

Toch, de eigenaar kiest zelf voor de kosten. Je hoeft dus niet in zo'n luxe pensionstal te staan, ze kan ook 350,-- per maand geodkoper bij wat minder luxe... Daar hoef jij je dus ook niet een beetje verantwoordelijk voor te voelen.

Mijn bijrijdster heeft eigenlijk Carte Blanche en betaalt helemaal niets. Ik ben allang blij dat ze tijd heeft om wel wat met dat paard te doen, ik kom niet toe aan het tweede paard.... ik denk er overigens wel over om haar de hoefijzers te laten betalen als ze van plan is zeer veel buiten te rijden... maar dat zijn differentiele kosten, maw, die kosten zou ik niet maken als zij er niet op zou rijden. De vaste kosten van het houden van het paard, die zijn voor mij. Zonder meer.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:30

Ik vind 150-200 gulden redelijk aangezien het voor jou ook prettig is waar het paard nu gestald staat. Ook jij hebt voordelen in dit verhaal. Zij trouwens veel meer!

Ik zou mijn bijrijder niet laten betalen, maar daar hebben we het nu niet over.

Indien het een bedrag is waar jij je prettig bij voelt dan vind ik dit redelijk.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:36

bij ons op de manege is het gebruikelijk om de helft van de stalling te betalen..maar ik moet zeggen..850 per per maand alleen voor de stalling al???WOW!!
En ik maar denken dat 650 per maand veel was...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:40

Een vriendin van mij woont in Utrecht (dure kant tegen Hilversum) en daar heb je niet zoveel keus hoor, daar vind je ook geen stalling voor 350,-!! En ff naar Zeeland verhuizen lijkt me ook geen optie.

Ik heb voorheen - voordat ik eigen paard had - altijd bijgereden zonder te betalen, maar heb ook gemerkt dat dat niet altijd vanzelfsprekend is. Hier in de buurt varieerd t bedrag zo van 150-300 per maand. Bij jou is het iets anders omdat je gratis bent begonnen en nu ineens moet gaan betalen, en inderdaad jij is studentjes. Maar je hebt een tof paard waar je het goed mee kan vinden voor 3 dagen in de week en een toffe eigenaresse. Dat vind je ook niet zo 1-2-3 terug. Maar jij betaald ook weer spulletjes, dus...lastig. Blanco, als jij nog neit voor haar zou rijden zou ik hoger zitten, maar zoals ik jouw verhaal hoor lijkt me 150-200 een mooie marge.

Wat denk je eigenlijk zelf?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:00

Ik vind het ook een verrekt dure stal hoor. f 1000,- per maand is erg veel en volgens mij onnodig. Ik zou er eerder voor kiezen om dan maar minder faciliteiten te hebben of zo. Feit blijft dat jij een arme student blijft. Ik vind f 200,- een redelijk bedrag, meer hoeft niet. ZE zou het paard kunnen verhuizen naar een goedkopere stal. Ik weet niet waar jullie ergens wonen, maar ik hoop niet dat die prijzen daar normaal zijn. Ik vind het niet terecht dat Guidolover vindt dat alles maar ip 1 persoon terecht moet komen financieel. Iemand die bijrijder is, helpt uiteraard de paardenhouder. MAar de paardenhouder biedt op haar beurt iemand met weinig geld de mogelijkheid om toch meer dan 1 uurtje in de week te rijden op een particulier paard, dat je meer mogelijkheden biedt om je iets te leren. Het mes snijdt van 2 kanten. Voor niet gaat de zon op zeg ik altijd maar. Overigens moet Margreet wel haar grens trekken: als f 200,- te veel voor haar is, en ze trekt het financieel niet, dan houdt het gewoon op. DAar kan ze niets aan doen. Ik hoop dat de eigenaresse daar dan begrip voor op zal kunnen brengen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:51

Dit heb ik ongeveer ook een beetje gehad. Alleen:

het paard mocht ik gebruiken wanneer ik wil en mocht er op rijden wanneer ik wil.
maar mocht er niet op naar buiten, en alleen in een bak rijden die mega modderig en met vries kon je helemaal niet rijden.

dat is 8 jaar geleden denk ik of 7. toen betaalde ik 150 gulden.

maar paard had geen stal, alleen met 30 andere op een wei. geen zadel, dus moets eigen zadel hoofdstel, en borstels.

en het paard werd iedere zaterdag ik de les gebuikt.


Ik denk dat een bedrag voor jou ook tussen de 100 en de 175 moet liggen. Zeker niet, meer want zij vond dus dat der paardje naar een stal van 850 gulden moets.


groetjes en suc6 er mee,.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:38

Hoi Margreet!
Ik zou als ik jou was ongeveer 100 gulden betalen, misschien als je het zelf kan missen iets meer.
De eigenaresse kiest er zelf voor om haar paard op zo'n dure manege te zetten, daar heb jij niet voor gekozen natuurlijk.
Een bijdrage vind ik redelijk, maar die moet niet afhangen van het stallingsbedrag dat ze nu betaald.
Kijkend naar hoe vaak je rijdt, betaal je dan met je bijdrage gewoon iets mee aan: de hoefsmid, de accomodatie, en eventueel voer of slijtage v.d. spullen.
Dus zou ik 100 tot 150 gulden redelijk vinden, niet meer.
Ik weet echter niet hoe het zit met de andere bijrijders/eigenaren in jouw omgeving. In de streek bij Laren, worden daar vaak hoge bijdragen gevraagd? Zoals bijv. in de Randstad?
Bij ons (omg. Doetinchem) is het vaak best goedkoop, vaak ook geen bijdrage, of alleen vanwege extra hoefsmidkosten, slijtage van spullen, noem maar op.
Ik denk dat de eigenaresse van jouw verzorgpaard het best zal begrijpen als je zegt dat je vanwege de studie niet zoveel kan missen.
Ook weet ik niet of de lessen voor jou nu duurder worden, nu ze op zo'n luxe stal staat, en daar de prijzen van de lessen misschien hoger liggen?
Kun je ook gewoon (net als bij de vorige stalling) elke keer van de bak gebruik maken, of moet je ervoor betalen?
Als dit soort dingen voor jou ook al duurder worden bij de nieuwe stalling, zou ik dat zeker overleggen met Gipsy's eigenaresse toch?
Veel succes en ik denk wel dat jullie er uit zullen komen hoor!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:56

Ik zou ook zo'n 150,- redelijk vinden.
Het bijrijdertje van onze pony betaald ook 100,-pm en daarvoor kan ze doen en laten wat ze wil met Phoebe, ook wedstrijden rijden.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de kosten, maar ook om het principe.

En ik begrijp wel wat je bedoelt wbt manegelessen, er reageert weer iemand wat fel op, maar als je eenmaal op 'eigen paarden' hebt gereden is het een hele stap terug om weer op manegepaarden te gaan rijden, die door 100 mensen per maand gereden worden, waar je verder geen binding mee hebt, steeds op een ander. Bovendien ben je de gevorderdenles inmiddels al lang ontgroeid en leer je niks meer. Ik geef je volkomen gelijk.
Veel succes, ik hoop dat je eruit komt.

O,ja, ik begrijp ook de kosten wel hoor. Jullie staan bij Atie Spijker toch? Dat zal het geld heus wel waar zijn, bovendien heb je goed les en kun je je optrekken aan anderen etc, kijken naar wat anderen (en Atie vooral...) doen is ontzettend leerzaam. Ik zou ook wel bij een goede, bekende ruiter willen staan en tja...dan betaal je nog net even meer dan een gewone pensionstal in deze regio.

Groetjes Suzanne

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:43

Misschien kan je afspreken dat jij de hoefsmid betaald en zij de rest! Dat hoor je wel vaker en het schijnt goed te werken.
Anders zou ik ongeveer 100 - 150 gulden per maand geven. Dat lijkt mij een redelijk bedrag.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 17:24

Citaat:
Op 2001-10-10 09:02, schreef Tessa_N:
Sorry hoor, maar manegepaarden hoeven helemaal niet stug te zijn. dit vind ik echt onzin. Het zijn net zulke paarden als iedereen heeft alleen moeten ze wat vaker lopen. Boos! Boos!


Ik zal niet alle manegepaarden over een kam scheren, maar de manege waar ik hier in de buurt dan zou gaan rijden (bij gebrek aan beter) is niet zo best. Paarden worden goed verzorgd en staan er netjes bij, dat is in orde, maar ik vind de kwaliteit van het paardenmateriaal heel matig. Zeker als je een 'eigen' paard gewend bent, dan is het echt niet leuk meer om op een paard te rijden waar ook 100 anderen op rijden, ook omdat je er geen band mee hebt. Dus ik bedoelde het niet zozeer als kritiek op het manegepaard, maar ik zie het toch als een enorme stap terug en dat zie ik absoluut niet zitten!

Citaat:
Op 2001-10-10 11:38, schreef Dorine:
In de streek bij Laren, worden daar vaak hoge bijdragen gevraagd? Zoals bijv. in de Randstad?


Laren is in de randstad, 't Gooi, een van de duurste regio's van Nederland dus reken maar dat alles daar duur is! Dus ook de bijdrages.

Suzanne, ze staat inderdaad bij Atie Spijker.
Hele fijne stal en ik heb ook al een hoop geleerd daar. De prijzen van een les van Atie vallen voor pensionklanten trouwens best wel mee vind ik, ze rekent 30 gulden voor een half uur intensief les, valt erg mee vind ik! Als je bedenkt dat je op een manege tegenwoordig ook zo 30 gulden kwijt bent voor een uur met z'n 10en.....



Ik zal nog even wat uitleggen over de dure stalling:
Hier in deze regio is alles gewoon ontzettend duur qua paarden, ik denk dat je er vergeleken met bv. regio Eindhoven of Zeeland zeker 250 gulden of misschien nog wel meer per maand bij op kunt tellen voor dezelfde faciliteiten. Ook hoefsmid, lessen etc., het is allemaal duurder.
Hiervoor stond Gipsy op een manege, die ongeveer 200 gulden in de maand goedkoper was, maar veel minder te bieden had. De binnenbak was altijd bezet met manegelessen, alleen tussen 6 en 7 (etenstijd) of na 10en kon je er als pensionklant terecht en dan was het ook heel druk. Verre van ideaal dus. Bovendien waren de stallen ook niet altijd even schoon (hielden we zelf schoon, terwijl we er voor betaalden dat het gedaan werd) en mankeerde er nog wel meer dingen, veel kleine ergernissen, spullen werden gejat, slechte sfeer op stal. Bovendien was het er altijd heel druk, veel kinderen op stal. Gipsy had het daar duidelijk niet naar haar zin, ze stond sacherijnig op stal, altijd strak gespannen en veel gezondheidsproblemen. Ze heeft een tijd op de wachtlijst gestaan bij Atie en nu staat ze daar dus al weer een tijdje. Ze staat nu op een pure pensionstal en daar is ze zo ontzettend van opgeknapt! Het is echt een ander paard geworden, veel vriendelijker, veel relaxter en haar gezondheid is ook met sprongen vooruitgegaan (wat het dus eigenlijk weer goedkoper maakt doordat er veel minder veeartskosten zijn), ze heeft het daar echt naar haar zin en wij ook! Rust op stal, als je met z'n 4en in de (veel grotere!) bak bent is het druk, gezellig mensen, je spullen worden niet gejat etc. Kortom: we willen daar niet meer weg! Het is zo'n verbetering dat we die prijsverhoging er gewoon voor over hebben!

Ik zat zelf te denken om het verschil in pensiongeld tussen de oude en de nieuwe stal te gaan betalen, dit zou dus 200 gulden zijn, maar omdat ik ook al dingen voor haar koop en dat ook best wel wat geld kost, dacht ik aan zo'n 150 gulden.

Nulla tenaci invia est via

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:47

Ik heb voor mn vorige paard ook een bijrijder gehad, vanwege tijdgebrek.
Zij betaalde F100 per maand omdat het echt een superdeluxe stal was, en het paard was ook veel waard.
Zij kon veel leren van mijn paard, en mocht ook les nemen.
Ze mocht dan alles met m doen, buitenrijde, binnenbak, wedstrijdbuitenbak, longeerbak etc.

Ik vind dat de bijrijder best mag wat betalen, zeker als je op een goed paard rijd en vele mogelijkheden tot je hebt.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:04

Ik vraag me af of ze het als alleen al voor de stalling 850,- betaalt wel red met f 1000,- in de maand???
Mijn paard heeft alleen dit jaar al (schrik niet) maar dan praat ik over alles inclusief dus ook dierenarts, lessen, wedstrijden enz. nu al f 17.000,- gekost.
En als je bedenkt dat ik veel minder aan stalling kwijt ben, vind ik nog dat ze laag zit met die 1.000,-.

Als bijdrage vind ik 200,- wel een reeel bedrag, je moet het wel kunnen missen. Als je er echt krom voor moet liggen, dan zou ik als ik jou was een 'gratis' bijrijdpaard zoeken. Tenslotte liggen goede bijrijders ook niet voor het oprapen dus ik kan me voorstellen dat jij wel ergens gratis terecht moet kunnen.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:13

Hoi Margreet,

toen ik verzorgpaarden had (5 jr geleden heette dat nog gewoon zo) heb ik met de eigenaresse afgesproken dat ik mocht rijden op alle paarden in ruil voor mijn 'groomen' op wedstrijden. Ik heb het 3 jaar met veel plezier gedaan en veel geleerd. Maar dus nooit iets voor betaald.

Van wat ik om me heen zie, kom ik tot de conclusie dat ong. f150,- redelijk is voor zo'n 3x per week rijden.

Even over die stal: het is zo ongeveer de beste stal die je kunt vinden in onze omgeving. Je krijgt bovendien les van Atie Spijker die Anky van Grunsven kan evenaren. Ik heb gewerkt op deze pensionstal en als ik het kon betalen zou ik mijn paard daar ook neerzetten Haha! !!

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:20

Ja net als margreet woon ik ook in één van de duudere regio's. Ik heb het getroffen dat mijn paard nu goedkoper kan staan, maar prijzen van 800/900 gulden zijn mij bekend. Ik denk dat zo'n 200 gulden wel een goede richtlijn is. Ik bedoel je maakt gebruik van de faciliteiten en daarbij heb je een fijn paard waar je mee mag rijden.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:00

[quote]
Op 2001-10-10 09:40, schreef Gail:
Een vriendin van mij woont in Utrecht (dure kant tegen Hilversum) en daar heb je niet zoveel keus hoor, daar vind je ook geen stalling voor 350,-!! En ff naar Zeeland verhuizen lijkt me ook geen optie.



Ik sta met mijn paarden al 20 jaar aan de zogenaamde dure kant van Utrecht. Voor al 20 jaar 100 piek per maand, wel zelfverzorging. Dat is toch niet duur. Op een goede pensionstal vragen ze ongeveer 550 piek. Ook niet echt vreemd dacht ik

Die 800 gulden voor een stal is echt wel duur ook bij ons in het Gooi!

En nu antwoord op de vraag een redelijk bedrag is 150 piek.
Mijn mening is altijd mijn bijrijders betalen niet, want ik koop een paard en als ik dat niet kan betalen dan geen paard. Want je moet ook rekening houden met andere eventuele kosten.
En een bijrijdster red je lekker uit de brand.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 bezoekers