wat voeren tijdens instructie week Ermelo???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

wat voeren tijdens instructie week Ermelo???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:23

Kan me daar nu al zorgen om maken Haha! Laatste keer dat Tal op stal stond en 3x per dag eten kreeg is toch al gauw 2 jaar geleden! Toen kreeg ze overigens 3x 2 biks die in het niet verdwenen.
nu staat ze op 1x 1 biks en 1x 1biks plus 1 structuurmix, 24/7 in een paddock en als ze er bij kan komen onbeperkt kuil. Binnenkort gaan ze 24/7 het land op, maar dan heb ik eindelijk een box, en kan ik haar in ieder geval aan 'snachts binnen laten wennen. Ze kan dan nog wat bijgevoer dkrijgen, maar als ze zo op het land staat lijkt me een handje biks tegen de jaloerzie voldoende. Maar ja, wat dan als ze bijan 5 dagen op stal komt? En wel hard moet werken (dus energie nodig heeft) maar niet wanneer ze wil dr benen kan strekken (dus ook niet te veel geven?)
Zat te dneken om maar in ieder geval te vragen om veel hooi, dat is ze gewend, maar ja, wat dan?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:25

Ik zou voeren wat je nu voert, en dan nog een halve kilo erbij om te beginnen. Mocht je nu halverwege de week ontdekken dat ze toch wat puf mist, kun je altijd nog bij laten voeren.

Als ze bij de instructieweken voeren, kijken ze toch altijd op het briefje wat het paard moet krijgen, dus halverwege de week meer voer, kan best.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:41

Ik zou het idd zo doen als Imker zegt, je komt er snel genoeg achter als het te weinig blijkt te zijn.