verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 09:48

Ik weet dat er erg veel topics over (geweest) zijn, maar toch even.
Naar aanleiding van dat er gister een paard bij ons met koliek naar de kliniek is gebracht zaten wij (mijn man en ik) toch eens te denken van goh, stel dat het nu honey of jamaica was...
Maar, is het wel de moeite om hun te verzekeren? (ziektekosten)
Een shetje en een papierloze haf?

Ik ben eerder dit jaar eens wat rond gaan kijken, en toen kwam ik bij een verzekeringsmaatschappij die zowiezo een minimale waarde van €2500,- aan het paard stelde, en daar kom ik natuurlijk niet aan.


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:56

Uitgebreide ziektekosten verzekering is 150 euro,dus reken maar uit op een koliek operatie!
Dan haal je die kosten er wel uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:59

Wát wil je precies verzekeren? Verder kan een aparte spaarpot ook een optie zijn?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:10

Omdat wij (als hobbyisten) er nu 15 paarden rond lopen hebben, verzekeren wij ze niet! We hebben gewoon een speciaal potje en daar gaat elke maand zoveel in! Hetzelfde dus als verzekeren alleen nu blijft het geld bij ons en gaat het niet naar een verzekeraar. En voor de rest lopen wij het risico gewoon....

Want wij zijn dan zoooo veel geld kwijt! Maar als je maar één paardje thuis hebt staan, met goede papieren en goede prestaties zou ik het wel doen!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:17

Ik heb Levi verzekerd bij interpolis voor (toen nog) 3000 gulden. (is nu 1361 euro)

Voor ziektekosten (eigen risico van 100 euro)
Brand
Dood door ongeval
Ongeval tijdens transport
Mishandeling van derden
etc...

Alleen een peesklap is niet meevezekerd.

Ik betaal ongeveer (weet het niet helemaal precies uit mijn hoofd) 135 euro per jaar.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:07

Als je het wilt doen wel goed nagaan hoe het zit met de uitkering met ziektekosten. Vaak is het zo dat ze niet hoger willen uitkeren dan de waarde van je paardje. Oververzekeren (voor een hogere waarde) mag ook niet.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:49

waarom zou het niet de moeite waard zijn om een shetje of papierloze haf te verzekeren tegen ziektekosten? m'n pony is me nogal veel waard wat dat betreft, en ik kan zelf het geld helaas niet ophoesten als ze plotseling een dure operatie moet hebben.. ik zit bij de AMEV-hippo paardenverzekering, ze is voor 1200 euro verzekerd dus dat kan gewoon Lachen ze is verzekerd tegen brand, diefstal, "dood/ongeschiktheid" en uitgebreide ziektekosten. dit kost bij mij 135 euro per half jaar.
de afgelopen 5 jaar heb ik nog geen enkele keer beroep gedaan op de verzekering.. (binnenkort wel omdat ik naar de kliniek moet met d'r), maar het zal je maar een keertje gebeuren! sommige operaties (en daar komt nog eens bij de kosten van het op de kliniek staan) zijn echt onmogelijk duur.. zo'n grote bankrekening heb ik nog niet en ik moet er niet aan denken dat ik daarvoor m'n pony zou moeten laten gaan.. Scheve mond

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:53

Dat ligt er maar aan hoeveel jij zelf gespaard heb en hoeveel je er voor over hebt. Ik wil liever zeker zijn dat k het altijd kan betalen, de verzekering dus. Dan dat k straks een ziek paard heb waar k niks aan kan laten doen..

Het is een stukje zekerheid. En voor een paard met lage waarde (laag bedrag waarvoor je hem verzekerd) betaal je ook minder. Maar de kosten als hij ziek is zijn hetzelfde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 20 bezoekers