Rij jij met veilig schoeisel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rij jij met veilig schoeisel?

ja, altijd omdat...
152 (78%)
nee, nooit omdat...
10 (5%)
soms wel, soms niet, omdat...
32 (16%)

Totaal aantal stemmen: 194


Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:27

Ik rijd altijd met leren laarzen, dus ja, ik rijd altijd met veilig schoeisel. Zonder voel ik me echt gehandicapt.... Bloos

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:45

Altijd met jophurs, zitten lekker en slijten niet snel zoals gympen... ook wel iets duurder, maar toch Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:59

Ik rijd altijd met mn leren laarzen. Ga ik n strandrit maken ofzo dan wil ik soms nog naar mn rubberen grijpen, maar dat zit toch niet zo lekker als mn leren. Heb er gewoon meer stevigheid in lijkt het wel, mijn beenligging is rustiger en netter.

En verder met gewone schoenen kan ik niet eens rijden, dan lijk ik wel een beginner hahaha

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:16

Ik rijd altijd met legerkisten met chaps. En bij mij vallen die onder de categorie veilig. Mijn beugels zijn breed genoeg, heb aan beide kanten zeker meer dan 2cm over. Ik heb altijd chaps dus veters kunnen nergens achter blijven haken.
Voor mezelf vind ik ze ook veilig omdat ik bij lagere schoenen/laarzen zere enkels krijg. En met de afstanden die ik, wil, afleggen vind ik dat je goed moet zitten.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:40

Ja ik rij altijd met veilig schoeisel. Eigenlijk maar 1 logische reden is dat ik gewoon elke dag met veel plezier mijn Mountain Horsjes aan trek, en dat de enige rijschoenen (laarzen dus) zijn die ik heb!
In het verleden reed ik vaak met Dr. Martens schoenen en chaps, en daarna een poos met van die soort bergschoenen (type Lake Vieuw) en ook chaps. Imo dus altijd veilig.
Ik zie ooit meiden met gympjes oid, dat vind ik ten eerste niet staan, ten tweede niet veilig, en verder lijkt het me ook absoluut niet fijn rijden!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:43

Koortje schreef:
Ik zie ooit meiden met gympjes oid, dat vind ik ten eerste niet staan, ten tweede niet veilig, en verder lijkt het me ook absoluut niet fijn rijden!


Nikes rijden echt heerlijk, maar het is inderdaad minder veilig dan bijvoorbeeld laarzen. Nikes met chaps heb ik vroeger altijd mee gereden alleen mijn chaps waren kapot dus voordat ik mijn laarzen kocht reed ik met alleen nikes, later met bergschoenen/stalschoenen van de paardenzaak en nu met die laarzen van Rectiligne en die zijn echt super!

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:48

Ik rijd altijd met veilig schoeisle, omdat het gewoon weg verplicht is bij ons op de manege! Veiligheid gaat boven alles!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:18

Ik rijd voor mijn gevoel wel met veilig genoeg schoeisel. Met mijn leren laarzen, maar in de winter meestal met bergschoenen en chaps
(behalve tijdens les, dan heb ik altijd mijn laarzen aan). Mijn bergschoenen hebben wel redelijk profiel, maar ook een hak en mijn beugels zijn volgens mij wijd genoeg. Ik heb geen veiligheids beugels, omdat die in GPG-beugels niet leverbaar zijn en ik echt niet meer zonder die GPG wil.
Maar ik doe dus wel altijd mijn chaps over mijn schoenen heen, dus de veters zitten afgedekt. Ik heb ook een paar jophurs, van leer, maar om de een of andere reden kan ik daarmee mijn been niet netjes stil houden en trek ik mijn hak de hele tijd op, dus die heb ik niet zo heel erg vaak aan. Dan draag ik er trouwens ook altijd mijn chaps over heen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:00

Ik rij met veilig schoeisel, gewoon leren rijlaarzen. Die zijn veilig lijkt me.
Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:54

Koortje schreef:
Ik zie ooit meiden met gympjes oid, dat vind ik ten eerste niet staan, ten tweede niet veilig, en verder lijkt het me ook absoluut niet fijn rijden!


Ik vind het ook altijd een beetje 'ik heb net een paard gekocht en heb nu geen geld meer voor echte rijschoenen/laarzen'...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:16

Jep leren rijlaarzen....waarom? omdat het bij ons op de manege verplicht is Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Temeraire en 35 bezoekers