Hoe duurder hoe beter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Hoe duurder hoe beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:25

Ik vraag me af, over het algemeen is het materiaal voor de paardensport erg duur. Is dat dure materiaal ook altijd beter als dat materiaal dat "goedkoper" is? Ik heb altijd de neiging om toch voor de duurdere merken te gaan, je wil toch het beste voor je paard.

Hoe duurder hoe beter? Of is het meer door status dat het belangrijk is om merkspullen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:27

dat vraag ik me ook wel eens af..de spullen van HH liggen vaak in budget (iets goedkoper) maar is het dan mindere kwaliteit?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:28

Niet altijd vind ik. Ik heb een hoofdstel van het merk royal. Erg onbekend en goedkoop, maar het leer is echt van perfecte kwaliteit!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:31

Nee vin dik van niet.. Vaak wel helaas, maar soms ook niet. HH heeft idd veel betaalbare dingen, maar de dekens kunnen bijv voor mij niet tegen die van Bucas op. Een paard bij mij op stal is nu al aan zijn 3e HH bezig dit seizoen, en die (ook sloper) heeft nog steeds zijn 5 jaar oude Bucas op.
En dat geld voor meerdere dingen, maar niet voor alles. Een truitje van Anky zit bijv heerlijk, maar ik weet meer kleding die net zo lekker zit als dat van anky, en voor de helft van de prijs. Met die producten heb ik wel zoiets dat je er het dubbele voor betaald omdat er anky op staat bijv. ( het is natuurlijk wel erg hip Lachen )

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:33

Gaat mischien niet altijd op, ik kijk nl zelf altijd naar, het artikel, en 'jammer' (voor mijn portomonee) genoeg blijk ik vaak een dure smaak te hebben, en dat is niet alleen met paarden spullen, zeg ik eerlijk.
Met paardenbenodigdheden, heb ik wel de ervaring, dat de duurdere spullen, wel waar voor hun geld zijn.
Wat ook belangrijk is, hoe 'gebruik' je je spullen, ik ben er zelf heel zuinig op, mijn oude pony, sloopte bijna nooit wat en mijn paard nu, is ook niet echt een sloper, dus dan heb ik het er wel voor over, om langer te sparen en wat duurdere dingen te kopen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:35

Kwaliteit heeft een prijs en ik ben best bereid die prijs te betalen. Maar soms ligt de verhouding tussen prijs en kwaliteit wel erg scheef! (beide kanten op)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:58

Vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop...

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:00

KarinvdM schreef:
Vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop...

Klopt helemaal

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:15

Alice"]
[quote="KarinvdM schreef:
Vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop...

Klopt helemaal
[/quote]
dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe echt de prijs is. Al sde prijs ook echt laag is dat het niets kan zijn, dan ben ik het hier wel mee eens.
Maar ik heb bijvoorbeeld peesjes van het ruitergilde voor 17 euro. Die heb ik nu al 3/4 jaar in gebruik en zien er nog super uit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:24

Dat echt goedkoop niets kan zijn is ook niet helemaal waar: Ik was het zooo spuugzat dat iedere keer die halsters aan gort gingen dat ik het allergoedkoopste kreng gekocht heb dat ik kon vinden bij de Welkoop. En raad eens: niet kapot te krijgen! OK dan!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:36

Ik vind ook dat het niet altijd duur hoeft te zijn om toch goede kwaliteit te hebben. m'n deken van HH gaat alweer 3 jaar mee en heeft nog geen scheurtje of iets. Maar toch, ik ga vaak voor het duurdere, gewoon omdat ik het gevoel heb dat dat beter is...wat vaak helemaal niet zo hoef te zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:39

Carolien007"]
[quote="Alice"][quote="KarinvdM schreef:
Vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop...

Klopt helemaal
[/quote]
dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe echt de prijs is. Al sde prijs ook echt laag is dat het niets kan zijn, dan ben ik het hier wel mee eens.
Maar ik heb bijvoorbeeld peesjes van het ruitergilde voor 17 euro. Die heb ik nu al 3/4 jaar in gebruik en zien er nog super uit.
[/quote]
daarmee bedoel ik meer de 'zadelmarkt' zadels en mee. Voor die prijs kun je eigenlijk geen goed zadel kopen. En meestal als de kwaliteit flut is van een product dan zie je dat ook wel.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:50

let wel op dat je vaak ook voor de "naam" of het merk een hele smak geld neertelt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:51

Maar die naam of merk geven vaak ook weer een stukje garantie en service, dat is ook wat waard!
En 2 of 3 keer stikken is logischerwijs ook duurder dan enkel. En goed leer is ook weer duurder dan "kippenleer" etc.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:57

oh nee daar ben ik het absoluut niet mee eens,
als een goedkoper product het evengoed kan doen, neem ik dat.
ik vinde het juist een sport om goede spullenj zo goedkoop mogelijk te kopen, zowel nieuw als tweedehands.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:01

Ben ik het ook niet helemaal mee eens.
ik heb een kieffer hoofdstel en dat is echt een super hoofdstel, mooi leer, ziet er nog super uit enzo. heb ook ene merkloos (of pagony geloof ik van dovoza) en dat is ook een mooi hoofdstel,.
maar ik ben ook wel zuinig op mn spullen. als je ze niet onderhoud gaan de merk spullen ook minder lang mee!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:02

Ik koop ook liever iets duurdere spullen van een bekend en goed aangeprezen merk.
Het jammere is alleen dat de betere merken alleen cob en full hebben meestal. Dennis heeft van bijna alle spullen shet of pony maat. Ik heb nu een Kieffer hoofdstel voor hem en die is nu al duidelijk beter dan mijn Chetak die ik eerst had.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:03

Ik ben het er ook niet mee eens. Volgens mij kunnen goedkopere merken net zo goed goed spul hebben. Vaak gaat het alleen om het merkje wat erop staat net als bij kleding. Tuurlijk hebben ze ook weleens veel beter spul, maar niet altijd.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:07

ik heb niet vaak iets kapot en als dat wel eens zo is, komt dat meestal doordat de hond erop heeft zitten kauwen :-/ dus dan heb ik liever iets goedkoops dan dure spullen.
en mijn zadelmarktzadel bevalt al 2 jaar prima, bij best wel intensief gebruik (was een zadel van 200 euro, ok die dingen van 100 euro zijn flut, maar dees is prima Lachen

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:16

Ligt eraan wat, op stal liggen allemaal merk zadels(County, KN, Kieffer, Stubben etc), peesbeschermers ook allemaal eskadron(die zijn tenminste echt hard) maar halsters(op de leren na) zijn allemaal heel geodkoop(gaan minder snel stuk lijkt wel) halstertouwen ook goedkoop, liggen ook echt geen kieffer borstels, bandages zijn over het algemeen ook gewoon hippo of divoza eigen merk. Hoofdstellen zitten paar (2 merk tussen) de ander 8 zijn gewone Imperials. Maar of die slechter zijn? neuh hoor valt reuze mee meeste gaan toch al aardig wat jaar mee en ik kan nou niet echt zeggen dat ze goed onderhouden worden Bloos
Dekens zijn allemaal HH, waarom een dure staldeken kopen, als de pasvorm van HH goed is, want daar gaat het om dat ze goed passen!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:32

ik heb al jaren een HH deken en hij gaat nog steeds mee! Ook mijn hoofdstel van destijds 30 gulden, doet het nog steeds!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:13

Toch gaat dit goedkoop>duurkoop verhaal niet geheel op!!
Kijk maar naar Eskadron, de dekjes bijv. Die zijn loeiduur en slijten dus als een gek.

En HH die iedereen als lekker goedkoop bestempeld, toch een van de grotere dekenafzetters is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:14

ik zit met mijn spullen meestal in de middenmoot

heel goedkoop is meestal slecht, schuurt, past niet goed en snel stuk.
En dat wil ik mijn paard niet aandoen.

dat hele dure vind ik dan meestal ook weer niet nodig, of het zou niet anders moeten kunnen, bv het enigst fatsoenlijk passende zadel.
Maar ik krijg vaak het idee dat je dan ook een stukje voor de naam betaald en niet alleen maar voor kwalitieit.

maar zelf heb ik het idee dat de spullen van de middenmoot vaak goed zijn, dus je paard er geen hinder van heeft en lang genoeg meegaan voor wat je er voor betaald hebt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:17

voor zadels en verder harnachement vind ik het wel opgaan (ik heb dure en goedkope hoofdstellen en dat verschil merk je!) net als voor bv crossbeenbescherming e.d. Halsters etc zal me een zorg zijn, dekjes tot voor kort ook maar ik ben nu helemaal gelukkig met mijn Anky pads (heb wel het logo eraf gesloopt Knipoog ). Voor mezelf heb ik een paar dure rijbroeken, die dus ook absoluut niet slijten (itt de goedkope die ik eerst had) en idem voor laarzen. Verder geen dure truitjes etc, gewoon de afgedragen dingen uit de kast.
al ben ik laatst gevallen voor twee zwaar afgeprijsde anky dingetjes, ook weer zonder logo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 05-04-04 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:19

ik vind vaak het leer van de wat duurdere modellen gewoon fijner... heb een hekel aan aan van die harde hoofdstellen...
maar dingen zoals dekjes, halsters enzo kunnen goedkoop soms net zo goed zijn als een halster van bijvoorbeeld kieffer...